• 1
  • 2
2013-07-11, 03:07
Medlem
Tjenare herrar!
Jag har sedan ett tag tillbaka flyttat till en liten lägenhet på bottenplan och det är bara så att jag vill kunna röka inne, det finns inget bättre än att pimpla whiskey röka cigg och spela/surfa. Problemet är att jag hatar lukten som blir när man röker inne en tid.
Jag har ingen köksfläkt, bara ventil över spisen. Jag kan bara öppna lite i fönstren så inte min fula katt springer ut.

Vad är eran rekommendation? Ättika har jag ståendes i en skål högt upp och det verkar fungera ganska bra. Problemet är att skiten avdunstar(vad händer då med det ättikan samlat upp) och det går ganska snabbt.
Sen vill man givetvis inte betala för röksanering när man flyttar. Kan tillägga att jag moppar tak,golv, väggar ganska ofta också.

Was to do?
Citera
2013-07-11, 03:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NeZZeR
Tjenare herrar!
Jag har sedan ett tag tillbaka flyttat till en liten lägenhet på bottenplan och det är bara så att jag vill kunna röka inne, det finns inget bättre än att pimpla whiskey röka cigg och spela/surfa. Problemet är att jag hatar lukten som blir när man röker inne en tid.
Jag har ingen köksfläkt, bara ventil över spisen. Jag kan bara öppna lite i fönstren så inte min fula katt springer ut.

Vad är eran rekommendation? Ättika har jag ståendes i en skål högt upp och det verkar fungera ganska bra. Problemet är att skiten avdunstar(vad händer då med det ättikan samlat upp) och det går ganska snabbt.
Sen vill man givetvis inte betala för röksanering när man flyttar. Kan tillägga att jag moppar tak,golv, väggar ganska ofta också.

Was to do?

Varför måste du röka inne då? Så länge du inte bor på nordpolen så föreslår jag att du lyften på röva och går ut och röker din cigg, speciellt om du vill slippa klagomål sen, lukten och att din fula katt ev. blir förgiftad. Det är ju så jävla skönt att röka utomhus med, speciellt nu på sommaren när det är svalt på kvällarna. Hellre det än att ruttna inne och utsättas för det jag skrivit ovan.
Citera
2013-07-11, 03:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faxmo
Varför måste du röka inne då? Så länge du inte bor på nordpolen så föreslår jag att du lyften på röva och går ut och röker din cigg, speciellt om du vill slippa klagomål sen, lukten och att din fula katt ev. blir förgiftad. Det är ju så jävla skönt att röka utomhus med, speciellt nu på sommaren när det är svalt på kvällarna. Hellre det än att ruttna inne och utsättas för det jag skrivit ovan.
Låt oss bortse från att det är sommar just nu då. Sverige är nordpolen under vintern. Och jag vill sitta inne för att slippa alla babbar som springer utanför.
Citera
2013-07-11, 03:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NeZZeR
Låt oss bortse från att det är sommar just nu då. Sverige är nordpolen under vintern. Och jag vill sitta inne för att slippa alla babbar som springer utanför.

Köp dig en sån där elektrisk cigg? Eller stå ut med skitlukten när folk kommer. Eller så köper du dig en filt och fortsätter gå ut.
Citera
2013-07-11, 03:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faxmo
Köp dig en sån där elektrisk cigg? Eller stå ut med skitlukten när folk kommer. Eller så köper du dig en filt och fortsätter gå ut.
Dom smakar rumpa. Nej då ser jag fortfarande babbarna. Verkar som att man får fråga på cannabisforumet istället
Citera
2013-07-11, 03:49
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Enda tipset jag har är att börja röka pipa.. det luktar fortfarande, men det blir inte riktigt den där unkna lukten som av cigg.
Citera
2013-07-11, 03:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Enda tipset jag har är att börja röka pipa.. det luktar fortfarande, men det blir inte riktigt den där unkna lukten som av cigg.
Dessvärre är det just cigg jag vill röka, filtret pappret och dendär speciella känslan
Citera
2013-07-11, 10:48
Medlem
Antinomoss avatar
Köp en sådan här:

http://luftrenare.se/product_info.php?products_id=156
Citera
2013-07-11, 12:08
Medlem
clkxxs avatar
Jag röker inte själv men självklart får man röka hemma hos mig, tycker det är skitlöjligt man ska gå för att röka . Dock så lär det ju sätta sig i väggarna etc om man bolmar dagligen så det kan ju vara idé röka vid spisfläkten
Citera
2013-07-11, 16:03
Medlem
Basfrostens avatar
Det torde inte vara ett problem så länge du inte röker dagligen. Om det är ett par ciggaretter under en spelkväll gör några timmars vädring susen. I annat fall kanske du borde snusa, starkare nikotinkick, varar mycket längre. Hoppas det löser sig!
Citera
2013-07-12, 00:32
Medlem
stavas avatar
Justera din ättika-skål lite - den ska inte stå högt utan lågt så blir effekten bättre. (Det är det som dunstar som neutraliserar röklukten)
Att våttorka då och då och inte bara dammsuga är också bra.

Har du dessutom fönstren lite på glänt och en askkopp med lock (gamla fimpar kan lukta förjävligt) så kan väl inte problemet vara särskilt stort, håller med om att det är jävligt najs att röka inne!
Citera
2013-07-12, 02:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antinomos
Köp en sådan här:

http://luftrenare.se/product_info.php?products_id=156

Det är typ exakt vad jag letar efter, förutom att den kostar som analsex med minderårig.

Citat:
Ursprungligen postat av stava
Justera din ättika-skål lite - den ska inte stå högt utan lågt så blir effekten bättre. (Det är det som dunstar som neutraliserar röklukten)
Att våttorka då och då och inte bara dammsuga är också bra.

Har du dessutom fönstren lite på glänt och en askkopp med lock (gamla fimpar kan lukta förjävligt) så kan väl inte problemet vara särskilt stort, håller med om att det är jävligt najs att röka inne!

Aha ska genast åtgärdas,nått jag märkt är att ättikan inte ändrar färg vilket den .borde göra(?)

Jag dammsuger aldrig utan använder endast microfibermopp torr, sedan blöt med allrent. Mina fönster står 24/7 i det enda läget där man inte får in en hand för att öppna eller så att kattskrället hoppar ut.

Jo gamla fimpar luktar helvete, redan efter en stund faktiskt. så jag slänger dem och sköljer ur fimpkoppen varje dag.

Vad tror du och resten av herrarna att använda en laserpenna för att följa vart röken helst tar vägen för att på så vis veta vilka fönster som ska vara stängda samt öppna för att röken ska gå snabbaste vägen mot ventilen ?

Att röka inne måste vara det mest avkopplande som finns :
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in