Tjena gubbz.
För någon vecka sedan kom jag hem från Iran efter en sjukt skön resa. Hur som helst, så fick jag min morbrors kinesiskt kopierade Harley Davidson och blev hur glad som helst. Jag är just nu18 bast och har varken MC-kort eller Lätt MC-kort vilket kan lösas. Den här motorcykeln är inte den starkaste på marknaden, den ligger på 150cc och toppar i typ 110-120 km/h..? Eftersom att det blev som en present så nämnde inte han priset heller. Jag fick den pga att han inte åker till Iran så mycket på senaste tiden och sa att jag skulle kunna skicka hit den till Sverige för någon kostnad (Han bor i Danmark & Thailand själv).
http://upload.tuningtalk.com/upload/SHAHAB-GX150-8.JPG
Nu undrar jag,
Är det värt/enkelt att ta hit denna motorcykel från Iran? Möjligtvis lämna in den på någon verkstad så att de drar ned på kubiken till 125cc så att min bror också kan åka den i framtiden?
Jag har ingen aning på hur mycket dessa kopior kostar, men ska jag kanske sälja den i Iran och köpa mig något bra här?
Jag är verkligen nyfiken med vad jag kan göra med denna motorcykel.. Dra ner kubiken, skicka hit den, sälja den, hur, var, när, varför..? osv osv osv
Alla svar uppskattas, vad vore man liksom utan Flashback?
Ha det gött,
Sean
EDIT: Notera att jag aldrig ägt eller haft en moped eller motorcykel. Jag har en del kunskap från mina polare som vill att jag ska köpa moped och från Youtube videos (t:ex How to ride a motorcycle for the first time, osv).