• 1
  • 2
2005-06-13, 19:20
Medlem
Svensken Von Svenskens avatar
Hela jävla dagen har jag gått och väntat på att få komma hem och laga våfflor, jag tar ett paket från Kungsörnen i affären och åker hem.
Då får jag en smärre chock!!
Våffelsmeten ser ut som 100 år gammal gröt!!
Dom har fan och med börjat med FULLKORNSVÅFFLOR!!! Fy fan vilka jävla svin!!! Vad är det för jävla idéer att försöka göra våfflor nyttiga? Inte fan står jag och läser så jävla noga på ett våffelpaket.
Våfflor SKA vara onyttiga med grädde, glass och sylt inget annat!
Det är fan och med inte många gånger om året som man gör våfflor!!
Men efter som jag längtat hela dagen fick jag göra ett försök att tillaga dessa "våfflor" åhhhh fy fan vilket jävla fiasko det blev!!
Smeten var segare än gröt och när de var färdiga såg de ut som våfflade spyor!!
Kletiga och smakade som stekt gröt!!

Vad vill jag med detta inlägg?! Ja de vete fan , jo föresten jag sätter upp en varnande hand och varnar er för sådana här jävla fiaskon!! Och all denna jävla hysterin som råder om att allt ska vara så jävla nyttigt!!!
Citera
2005-06-13, 19:58
Moderator
Evil Eds avatar
Pannkakor och våfflor är alltid äckligt, välkommen till klubben.
Citera
2005-06-14, 00:09
Medlem
FreddeCMs avatar
Reklamera skiten, skriv det du gjorde här med lite snällare ord till dom via email.
Citera
2005-06-14, 00:11
Medlem
hagge3s avatar
Det är förmodligen grahamsmjöl iblandat.
Det är faktiskt rätt gott när man har det i pannkakor. Framförallt så ger det en härligare mättnadskänsla.
Citera
2005-06-14, 00:12
Medlem
snuts avatar
Testa de "nyttiga" och se om de är så vidriga som du tror. I värsta fall kan du ju ha på extra sylt,grädde och glass. När själva våfflan ändå är så nyttig...
Citera
2005-06-14, 10:24
Medlem
RÖR INTE MINA VÅFFLOR !!!

Det här börjar gå för långt , Våfflor är inte nyttiga och det har aldrig varit tänkt att det ska vara det. Vill man äta en nyttig efterrätt eller dessert så får man väl käka en banan.
Citera
2005-06-14, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zoloth
RÖR INTE MINA VÅFFLOR !!!

Det här börjar gå för långt , Våfflor är inte nyttiga och det har aldrig varit tänkt att det ska vara det. Vill man äta en nyttig efterrätt eller dessert så får man väl käka en banan.

Helt rätt. Alla dessa hälsoalternativ förpestar omgivningen i butikerna. Anledningen till den omfattande expansionen av hälsomat är troigen att kvinnor är de som handlar mest. Det är ju vetenskapligt bevisat att reklam samt hälsoargumentation kring livsmedel påverkar kvinnor i betydligt högre utsträckning än män.

Jag lider med tråstartaren. Våfflor skall inte vara yttiga, de skall vara goda.
Citera
2005-06-14, 11:30
Medlem
Grårävs avatar
Äh, är man bara nog tålmodig för att grädda klart fullkorns våfflorna så smakar dom kanonbra med lite grädde och sylt till.
Citera
2005-06-14, 16:46
Medlem
ulvenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gråräv
Äh, är man bara nog tålmodig för att grädda klart fullkorns våfflorna så smakar dom kanonbra med lite grädde och sylt till.

Fast det är ju mer en principsak tycker jag
Våfflor äter man inte för att vara nyttig utan för att man vill vara onyttig.
Blir rätt trött på att allt gott och onyttigt ska göras nyttigt och ordentligt, vill man ha någon god efterrätt så vill inte jag att den ska vara nyttig, den förlorar helt sin funktion då,
Tycker jag.
Citera
2005-06-14, 23:44
Medlem
Grårävs avatar
Ja det förståss
du har en poäng där.

men smaken är det inget fel på enligt mej iaf.
Citera
2005-06-14, 23:47
Medlem
du borde spärras in
Citera
2005-06-16, 00:45
Medlem
Grårävs avatar
...Jaha?
Citera
  • 1
  • 2