Citat:
Ursprungligen postat av
sanaa
Vad får dig att tro att jag drar mig undan de jag redan känner och så? Har inte uttryckt det så alls? Så är det i alla fall inte.
Jag läser ekonomprogrammet, läste på gymnasiet naturvetenskapligt program. Båda dem har varit en rätt vändning när jag valt de, men jag tror det någonstans är där jag finner mig själv växa, bland människor som inte riktigt är som jag. Jag tycker i alla fall om det, och är medveten om att många är rätt likt mig.
Du skrev följande i ditt första inlägg:
"Av många försök har jag nu därför kommit på att det är lättare många gånger att hålla tankarna för mig själva. Jag är väldigt analytisk, djup, väldigt sensitiv (HSP, som jag hanterar bara med kärlek och inte mår dåligt över). Att hålla tankarna för mig själv gör att ju mer jag tänker/ lär mig så känner jag att jag glider långsamt längre och längre bort från majoriteten av människor."
Jag tolkade detta, framför allt den sista meningen, som att du drar dig undan. Är det inte så ber jag om ursäkt. Det som är intressant i den här tråden att du får speglingar som stämmer med hur din livssituation faktiskt ser ut. Även om du inte drar dig undan i fysisk mening tycker jag ändå det låter som att du gör det mentalt. Att distansera sig på det sättet från majoriteten kan jag tycka är aningen destruktivt. Inget jätteallvarligt men lite varningsflagg ändå.
Med tanke på hur du beskriver din världsåskådning är det fullt naturligt att du distanserar dig (mentalt). Det hade jag också gjort om jag sett världen som du gör. Som jag har uppfattat det du har skrivit är det det du vill ha hjälp med att komma ifrån. Har jag fel?
Jag och flera andra här har gett vår syn på det du berättar och kommit med vissa förslag på vad du skulle kunna göra. De flesta har varit välvilligt inställda, med några undantag. Om du är öppen för att lyssna på andra kan jag tycka att det finns en hel del matnyttigt för dig att ta till dig. De flesta människor i de flesta sammanhang är som sagt rätt normala, välvilliga och konstruktiva individer.