2013-07-10, 19:14
Medlem
RobinsonKruses avatar
Loggade in på mobilbanken idag och såg att jag hade ca 2000kr extra. Ingen hade satt in pengar men en betalning på samma belopp hade försvunnit.

Vad har hänt? Kommer jag få behålla pengarna?

Ska tilläggas att affären jag köpte det i var rätt tattig och det var efter stängningstid.
Citera
2013-07-11, 02:36
Medlem
Deadshots avatar
Vissa affärer, eller tjänster såsom kollektivtrafik brukar åtminstone för mig ta några dagar, se 2-3 bankdagar, innan pengarna dras ifrån kontot. Har du mindre belopp än vad du handlade för när väl pengarna dras, ja då åker du på minus. Reserverad eller skyddat belopp brukar väl det kallas om jag inte missminner mig.

/DS
Citera
2013-07-11, 07:28
Medlem
Muppers avatar
Hämtade ut paket på en sunkig mack, 2500 spänn typ. Pengarna drogs, sedan kom dom tillbaka igen men de rättade till sig efter ett tag.

Ska du behålla dom pengarna så föreslår jag att du tar ut dom kontant och flyr landet :P
Citera
2013-07-11, 08:42
Medlem
Kan vara så att du fört över pengarna till ett konto som inte finns eller ett konto som avslutas, då brukar man få tillbaka pengarna efter ett antal dagar.
Citera
2013-07-13, 10:54
Medlem
De kan dra pengarna igen, jag köpte ett årskort på SL för 7000:- och pengarna drogs.

Efter en dag så kom pengarna tillbaka, men det gick en 3-4 dagar och sen drogs pengarna igen.
Citera
2013-07-14, 20:38
Medlem
RobinsonKruses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av holf
De kan dra pengarna igen, jag köpte ett årskort på SL för 7000:- och pengarna drogs.

Efter en dag så kom pengarna tillbaka, men det gick en 3-4 dagar och sen drogs pengarna igen.

Ja pengarna drogs några dragar senare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in