Hej.
För ett tag sedan så köpte jag mig en MacBook Air efter att ha varit pc användare hela livet. i 7 år har jag samlat på mig bilder på en extern hårddisk, och som jag funderade på att göra en backup på. Men eftersom jag fick veta att Mac gör backups med timemaschine så kändes det onödigt att lägga pengarna på ytterligare en backup (dumt dumt dumt). Jag gick och köpte en mac.
När jag sedan koppade in hårddisken i den nya datorn så frågade den något i stil med om jag ville att "timemaschine skulle ligga som backup på hårddisken." Jag tryckte, ja, det kom upp någon mer skylt som jag läste lite för dåligt (alldeles för ivrig, fan) på och så vipps - ALLT BORTA! Koppar in håddisken i men gamla PC, och det är borta där med.
I ren förtvivlan ringde jag Apple-supporten. Fick då svaret att det inte finns något att göra. Att macen omformaterat håddisken och det är nu borta.
Men kan det verkligen vara så kört? Vänner har sagt att det ska gå att fixa om jag "lämnar den till någon som kan". Finns det någon själv där ute som kan hjälpa mig att få tillbaka mina bilder?
Kram.