Citat:
Ursprungligen postat av CoachWade
Säga vad man vill om Lucas återkomst, men visst fasen var det härligt att se honom i serien igen? Han försvann för tre säsonger sedan och serien har aldrig varit densamma sen dess. Ska jag vara ärlig så bryr jag mig inte ett dugg om vad som händer med Clay o Haleys syrra. Jag spolar alltid över deras scener, för enligt mig så är dom inte en del av "mitt" OTH. Julian kan jag knappt acceptera heller. Sen vet jag inte varför Chase har fått en så här pass viktig roll i serien. Han har väl aldrig varit en ordinarie kugge? Bara någon som hoppat in o ut ur säsongerna..
Just därför blev jag besviken, som jag skrev i mitt tidigare inlägg. Alla gamla biroller som nu har blivit "ordinarie" i serien tillför ingenting egentligen till huvudstoryn (dvs den inre kretsens relation till varandra; Nathan, Hayley, Brooke, Dan, Lucas, Mouth, Skills och Peyton). Förstår egentligen inte varför jag har fortsatt kolla på serien efter ~säsong 5. Kanske har att göra med att jag vill se hur det slutar om man ändå har sett så långt in i serien som jag har gjort.
Nu skiter jag förövrigt i spoilertagg, men jag blev besviken på Lucas snabba återkomst eftersom det inte ens verkar som att de faktiskt har lagt ner tid på att ge (ett för honom) värdigt sista avsnitt. Då kunde det lika gärna vara, och min syn på serien som helhet hade kunnat hålla sig någorlunda intakt trots att pengakåtheten varit uppenbar sista hälften av serien.