2010-01-27, 22:46
Medlem
hjärtansfröjds avatar
Hörrni gänget, har ni gett upp OTH? Jag har precis sett de två senaste avsnitten och jag tycker nog att säsongen börjar rycka upp sig lite. Inte så mycket löjliga repliker, det är mer trovärdiga storylines nu och trots att jag hatar Taylor av hela mitt hjärta (efter bara ett avsnitt...) så är det lite skönt att ha en "ond" karaktär med nu när Dan verkar ha försvunnit. Nu bävar jag för att det faktiskt ska hända något mellan Julian och Alex för jag vill verkligen att det ska lösa sig med Brooke! Vem tror vi förresten att nya Alex kommer hooka upp med?

Trailern för nästa avsnitt verkar för övrigt riktigt skruvad... http://www.cwtv.com/shows/one-tree-hill
Citera
2010-01-31, 18:28
Medlem
Naxiors avatar
Jag har en fråga angående "One tree hill"... Allt utspelar sig ju i "tree hill", men vad står "One" för? De va något jag bara kom och tänka på bara sådär... så... har någon en bra förklaring till denna titel?
Citera
2010-02-01, 09:06
Medlem
n00rfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naxior
Jag har en fråga angående "One tree hill"... Allt utspelar sig ju i "tree hill", men vad står "One" för? De va något jag bara kom och tänka på bara sådär... så... har någon en bra förklaring till denna titel?
Citat:
Schwahn named the town "Tree Hill" because while he was writing the idea for the show, he had been listening to the album The Joshua Tree by U2.[6] At the start of the show, fans often asked Schwahn why the show was named One Tree Hill when the town was just called Tree Hill. The question is ostensibly answered when Karen tells Lucas in Episode 1.22 that "There is only one Tree Hill - and it's your home." 1, Tree Hill is also the address of Tree Hill High School.
http://en.wikipedia.org/wiki/One_Tree_Hill_(TV_series)
Citera
2010-02-01, 15:59
Medlem
Dr_Dollars avatar
Sitter och slökollar just nu...på en väldigt bra serie för övrigt...men;

Just i detta avsnitt är det en skolskjutning...och jag tar nästan för givet att detta spelades in efter Columbine och Tech skolan (vad den nu hette)

Detta känns...enligt mig då..rätt så smaklöst, kanske lite kontroversiellt.
Vad tycker ni andra?
Citera
2010-02-01, 16:34
Medlem
N.I.Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
Sitter och slökollar just nu...på en väldigt bra serie för övrigt...men;

Just i detta avsnitt är det en skolskjutning...och jag tar nästan för givet att detta spelades in efter Columbine och Tech skolan (vad den nu hette)

Detta känns...enligt mig då..rätt så smaklöst, kanske lite kontroversiellt.
Vad tycker ni andra?

ja, det är det verkligen. One tree hill har nästan alltid med något konstigt i varje säsong. Något som eskalerar till något som nästan aldrig händer i verkligheten. Skolskjutningar, Psyksjuk stalker och en kidnappande barnflicka. det är något jag verkligen inte gillar med den här serien..fast endå kan jag inte sluta titta på One tree hill.

MVh
Senast redigerad av N.I.B 2010-02-01 kl. 16:37.
Citera
2010-02-01, 16:53
Medlem
timmmys avatar
Tyckte de 2, kanske 3 första säsongerna var superbra. Nu är det sämre, följer mest för följandets skull. Har blivit alldeles för fjäskigt och det känns som en helt ny serie. Dom borde ha slutat när de gick ut skolan, då de nu aldrig kommer kunna ha ett lämpligt slut.
Citera
2010-02-01, 18:15
Medlem
Detta måste ju va sista säsongen?
Är ju nästan inga org. deltagare kvar?

Men den va grym typ S2...nu...inte så mycket
Citera
2010-02-01, 18:49
Medlem
timmmys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sessish
Detta måste ju va sista säsongen?
Är ju nästan inga org. deltagare kvar?

Men den va grym typ S2...nu...inte så mycket

nu när du påpekade att nästan inga org. deltagare var kvar kom jag att tänka på

Citera
2010-02-08, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av timmmy
nu när du påpekade att nästan inga org. deltagare var kvar kom jag att tänka på

De flyttade.
Citera
2010-02-08, 23:23
Medlem
Började kolla för någon vecka sedan, dags för säsong 3 snart. Blev riktigt överraskad över hur bra serien faktiskt är.
Citera
2010-02-09, 10:23
Medlem
Croissantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zynd
Började kolla för någon vecka sedan, dags för säsong 3 snart. Blev riktigt överraskad över hur bra serien faktiskt är.

Njut så länge det vararm säsong 5+ är ingen höjdare direkt, trots att haley är riktigt fräsh
Citera
2010-02-16, 23:32
Medlem
Lilijas avatar
Vad tycker ni om den pågående säsong 7 nu då?

Jag tycker bara det som handlar om Brooke / Julian / Alex är kul just nu.
Lånade Julian bara ut sitt hotellrum till Alex som behövde få sova, eller hände det något mer?

Quinn & Clayär totalt ointressanta (även om Clay är rätt fin att se på)..
& att mamman fått cancer är lite väl deppigt, & med tanke på att mamman
inte varit med i serien innan så är det också lite irrelevant på något sätt..
& vem bryr sig om Miranda & hennes bartender? Egentligen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in