• 1
  • 2
2013-07-10, 11:27
Medlem
För ca en mån sen kontaktade vi vår bank för att prata räntor osv. Vi kan kalla banktanten för Eva.
I nästan en timma satt vi där och diskuterade och Eva kunde inte göra mer än ge oss 0,3% i ränterabbat. Hennes argument var att- det går inte att ge mer, vi kan inte göra det pga våran egna ränta bla bla. Vi tackade för mötet och ringde dagen efter en annan bank, som gav oss 0,6 i rabatt.
Vi ringde upp Eva och berättade läget där hon ville boka nytt möte! Absolut tänkte jag då och mötet bokades 3 dagar efter vi talades vi.
Samma dag som mötet skulle äga rum riger denna Eva och säger: jag kan tyvärr inte sänka mer än 0,3 pga deras inlåningsränta?? (Då har räntorna inte gått upp ännu innan Riksbankens möte) Nä nä tänkte jag då och vi la på.
Pratade med andra banken där vi skrev på och bytet var full gång. Samma dag som papprerna gått igenom hade de ringt våra dåvarande bank för att lösa lånet- ringer kontorschefen mig..
Kan kalla henne för Karin.
Aldrig vart med om en sådan oprofessionell människa! Hon rentav skäller och gapar på mig!!
Hon idiotförklarar mig i luren med andra ord och tycker att det var dåligt av oss att byta.
Förklarar till henne att vi har pratat med Eva och självklart hade vi stannar kvar-men att hon inte kunde matcha, därav bytet. Hon säger "jaha" önskar oss lycka till med arrogant röst och lägger på.

Vafan hände liksom?
Första gången jag byter bank så jag vet inte om alla reagerar så?

Ser mig inte som en toppenkund direkt så förstår inte grejen!?

Har över 2 milj. i lån (jag å frun)
Även billån hos de
Pension
Lönekontot

Kommer spara ca 2500-3000 i mån med nya banken.

Berörda banken e Swedbank ifall någon undrar.
Citera
2013-07-10, 11:37
Medlem
Kickexs avatar
Ju större anledning att byta bank.
Jag har aldrig varit med om det men jag har inte heller bytt bank.
Citera
2013-07-10, 11:56
Medlem
Ja precis! Kändes bra att byta men ändå tråkigt att det ska ske på detta sättet. Jag menar, vi är vuxna människor och inte skäller man på sin fd kund! Inte ens på någon när man är kontorschef på banken.
Känner inte kvinnan heller, träffat henne 2 ggr innan och pratat i tel 2 ggr under 3år.
Sjukt!
Citera
2013-07-10, 12:09
Medlem
negetes avatar
väldigt udda, tyvärr har jag hört många liknande historier så jag hade själv inte särskilt stora förhoppningar när jag gick dit. Banksnubben gav mig utan snack 0.55 i rabatt på ett tvåårigt bundet lån så fort han tittat på mina uppgifter. Tackade och tog emot.
Citera
2013-07-10, 13:12
Medlem
Märkligt beteende, det är ju liksom inte kontorschefens pengar det handlar om. Eller är det? Något som vet om bankfolket har någon form av provision?
Citera
2013-07-10, 13:23
Medlem
1979s avatar
VAD FAAAAAN! BYTTE DU DIN JÄVLA BÖG? DRA ÅT HELVETE1!

Nämen det är såklart inte ok. Skit i det eller ring till växeln och be att få mejladressen till regionchefen eller motsvarande om du vill driva ärendet vidare.
Citera
2013-07-10, 13:32
Medlem
v.d.Wetterings avatar
Se det positivt.
Du bytte till en bank där du fick bättre ränta och där personalen förmodligen inte är psykfall.

Sen,
"Kommer spara ca 2500-3000 i mån med nya banken."
Har du 12millar i lån eller?

3000x12/0,003= 12millar.
Citera
2013-07-10, 13:39
Medlem
Forbliranonyms avatar
Är inte vanligt att banken beter sig så, men det förekommer onekligen. Men var glad att du slipper dom hädan efter.
Citera
2013-07-10, 13:42
Medlem
Även kontors chefen har en chef , ring den och berätta din historia .

Förhoppningsvis leder det till nåt bra , till exempel att kontors chefen får lite skit och rutiner förbättras .
Citera
2013-07-10, 14:34
Medlem
Swedbank är helt otroligt dåliga på service. Jag har enbart varit i kontakt med företagsdelen men även den är kaos. Även när de tjänar relativt stora pengar ger de intrycket av att de AVSKYR att ha med sin kund att göra. Har senare arbetat med SEB och Länsförsäkringar vilka båda två är oerhört mycket bättre.
Citera
2013-07-10, 14:44
Medlem
Fantomsmaertas avatar
Service och professionellt bemotande ar nagot som i princip inte existerar i Sverige.
Citera
2013-07-10, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av v.d.Wettering
Se det positivt.
Du bytte till en bank där du fick bättre ränta och där personalen förmodligen inte är psykfall.

Sen,
"Kommer spara ca 2500-3000 i mån med nya banken."
Har du 12millar i lån eller?

3000x12/0,003= 12millar.

Hehe nej inte direkt :-)
Bakar in billånet på huset istället + ränteskillnaden dagens och nya räntan (bundit på 5 år)
Swedbank värderade dock huset 250 000 mindre än andra banken (SEB)
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in