2013-07-10, 23:25
Medlem
thewellovedones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thewellovedone
Jag fattar inte varför du bekymrar dig om den saken när det knappt existerar någonting judiskt i Sverige överhuvudtaget någonstans, däremot finns det halal, muslimer och moskéer överallt i gamla Svedala men det verkar inte röra dig i ryggen.

Detta ska INTE tolkas som att jag är för ett namnbyte av Arlanda för det är jag inte, Arlanda är ett bra namn på Stockholms flygplats. Det var bara det att inlägget som jag kommenterade innehöll ovanligt mycket skitsnack.
Citera
2013-07-10, 23:33
Medlem
-DaRude-s avatar
Så Arlanda ska bli en judisk hyllningsplats och byta namn till Raoul Wallenberg. Givetvis en markör för makt. Vilka andra skäl finns det för namnbyte?
Senast redigerad av -DaRude- 2013-07-11 kl. 00:04.
Citera
2013-07-11, 01:36
Medlem
Arlanda: namnbyte till Raoul Wallenberg Airport

Det jag vill med tråden är resonemanget om detta är ett utslag av makt, där förmodligen Sveriges största arbetsplats kan komma att fungera som en slags evig förmaning och värdegrund för alla i Sverige? Att döpa om en sådan betydelsefull plats till ett nytt namn, som har tydligt politiska signaler innebär att ansvariga för namnändringen får en kontinuerlig politisk reklampelare. Är det alltid önskvärt, trots att uppsåtet i första anblicken är god?

http://www.dn.se/debatt/dop-om-arlanda-till-raoul-wallenberg-airport/

Till sist. Det goda uppsåtet må vara en sak, men varför i h-e kan man inte välja någon lite mindre plats att ändra namn på? Idrottsstadion efter idrottsstadion håller, genom deras nya namn, redan på att förvandla publika begivenheter till ett skämt.
Citera
2013-07-11, 01:48
Medlem
PappaCools avatar
Jag må vara gammalmodig och tråkig men jag tycker bara att sådana här saker är löjliga. Precis som du skriver TS så kan väl någon mindre plats få ett namnbyte. Folk kommer ju inte sluta säga Arlanda för den delen heller, lika lite som folk har slutat säga Globen.
Citera
2013-07-11, 01:49
Medlem
Arlanda har redan ett perfekt namn för en flygplats så förstår inte varför någon kan vilja ändra det.
Citera
2013-07-11, 01:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FucKing
Sengångare bitchass motherfucker! Tråd finns vad tror du?

Nej du det finns ingen tråd om detta i politikdelen. Jag såg tråden i I&I och det var för tramsigt och, som du skulle kunna läsa dig till i denna trådstart, handlar inte om namnbyte som maktinstrument.
Citera
2013-07-11, 02:09
Medlem
hanklennarts avatar
sjukt irriterande tycker jag , varför byta namn på nått som är internationellt kännt .
Citera
2013-07-11, 02:13
Medlem
BigOrangeBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HermanLundborg
Fly Place

Förlåt?

Må vara att jag är van vid Arlanda (som dessutom fungerar bra då man kombinerat Ärland samt landa) men då det ändå finns diverse flygplatser som namngetts efter stora personer (John F Kennedy Airport, Ben Gurion Airport, Imam Khomeini Airport etc så har jag blivit mer förbannad över andra saker.

Röstade ändå för Arlanda i omröstningen på Aftonbladets hemsida. Ca 1% hade då röstat för att namnge den efter Estelle (hon må vara söt som alla små barn, men namnet är inte lika väl inarbetat). Att 6,7% av de som röstat valde Zlatan Ibrahimovic som alternativ är bara skrattretande

Varför ska den divan ha mer utrymme?

Det var ett tag sen jag var på Arlanda, har inte R Wallenberg att porträtt i ankomsthallen precis som andra stora svenskar (allt från ABBA-medlemmarna till Björn Borg)
Senast redigerad av BigOrangeBunny 2013-07-11 kl. 02:16.
Citera
2013-07-11, 07:05
Medlem
mrmoonlightss avatar
Raoul Wallenberg är en politiskt korrekt hjälte eftersom han befriade ett antal judar i Ungern. Man ska associera Raoul Wallenberg med mångkultur, och eftersom vi ska bli påtvingade alla former av mångkultur så passar det utmärkt att byta namn.
Citera
2013-07-11, 08:08
Moderator
manamanahs avatar
Detta är inte ett ämne för I&I. Tråd låst tills jag kommit underfund med var den ska placeras.

Mod
.
Citera
2013-07-11, 08:59
Medlem
Arab-landa vore mer passande.

Menar dessa som skrivit under detta förslag att det inte finns något bättre att lägga pengarna på? Vi pratar säkert om hundratals miljoner för att byta namn på Arlanda. Om de nu tycker det är så ädelt kan de väl betala ur egen ficka! Sålänge vi har människor som dör i vårdköer, brottsoffer som står utan upprättelse, fattig pensionärer som glöms bort på äldreboenden osv så borde dessa idioter skämmas.
Citera
2013-07-11, 09:04
Medlem
FarbrorKjells avatar
Detta var bland det dumaste jag hört på länge.

Må vara att man vill hedra Raoul Wallenberg, det kan jag hålla med om, men att ändra ett väl inarbetat namn på en internationell flygplats är bara fånigt och dumt.

Har politikerna verkligen inget bättre att syssla med ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in