2013-07-11, 15:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SnyggveLannerbach
Eh, var bor du, under en sten?

Internettroll är inte samma sak som verklighetens folk.
Citera
2013-07-11, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thelastkingofscotland
Det är ganska intressant det här eftersom att hela ditt svar till mig behandlade kvinnornas löner, när jag inte ens nämnt ett enda ord om det i hela debatten. Sedan försöker du slänga på mig en massa allmänna omdömen om att jag är dålig på mattematik, att jag inte läser dina källor och att jag är en idiot, vilket enligt mig, bevisligen med detta sagt, säger mer om dig än om mig.

Vad är det med dig? Först skriver du, som svar på de källor jag länkade:

Citat:
Ursprungligen postat av thelastkingofscotland
Det som är intressant i detta påstående är att du saknar kunskap i hur man läser statistik (för du har bevisligen en förkärlek till statistik). Statistik är inte bara siffror och kolonner utan man måste alltid sätta statistik i sitt sammanhang och man måste också se eventuella bakomliggande orsaker till resultatet. Ett fel du gör i att du säger att "vita män är underrepresenterade i att vara kränkta" är att du inte ser statistiken rakt igenom, och att det knappast ger en bild av verkligheten.

Sedan kläcker du ur dig:

Citat:
... när jag inte ens nämnt ett enda ord om det i hela debatten.

Säger du att mina källor är dåliga kommer jag att argumentera för dom. Klarar du inte av att fortsätta argumentera så erkänn din förlust och gå vidare.

Jag gav svar på de övriga påståendena du kom med också. Som vanlig så klarar du inte av att hantera text utan skumläser de första raderna och börjar sedan skriva ett inlägg om något annat.

Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
För det första blir man inte kränkt av att inte bli kallad till en intervju, möjligtvis diskriminerad. Att kränka någon är att begå en aktiv handling gentemot någon.
Varför kan det inte förklaras med en enklare, troligare förklaring? En ansökningsansvarig har kort tid på sig att fylla ut en tjänst som företaget som betalar lönen har behov av. En gallringsprocess sker redan vid ansökningarna. Att man hellre tar en svensk på en svensk arbetsplats kan ha med språk, kultur och samarbetsskäl att göra. Naturligtvis får företag själva välja hur dem vill anställa, vi lever inte i en kommunistisk diktatur. Hade mångkulturalism varit ekonomiskt framgångsrikare på företag hade naturligtvis invandrare gått före i kön, tror du att privata företag är mer intresserade av att föra en kulturideologisk kamp än att maximera vinsten? Din slutsats är din egen och långt från någon sanning om verkligheten. Vänstersocionomflams om du frågar mig.

Jag har inte själv påpekat någon slags sanning att mångkultur på något sätt är bra, tvärtom, jag tycker inte om det. Även du måste sluta tro dig veta sånt jag inte sagt. Jag skulle tex jobba efter precis det du sa och sålla invandrarnamn redan på CV stadiet om situationen krävde det.

Jag förstår ditt argument men anser att en odiskriminerande arbetsplats inte skall skilja på namn. Det faktum att dom gör det, gör ju att invandrare blir diskriminerade, även om det är i ett vinstsyfte som du verkligen inte behöver upprepa.

Vi kan ta definitionen för att klargöra vad jag menar:
Citat:
Diskriminering är, i sin bredaste definition, när en person eller grupp av personer gör åtskillnad mellan olika människor, inte på grund av meriter eller kvaliteter utan på grund av mer grundläggande egenskaper till exempel delar av den diskriminerades identitet.

Du kan aldrig vara säker på att en invandrare inte är helt assimilerad, alltså är det diskriminering.

Citat:
Ursprungligen postat av Give-Em-All
Säg mig en heterosexuell man som gick igenom ens grundskola, gymnasiet och det unga livet utan trakasserier? Jag blev utsatt för trakasserier, mina kompisar lika så, många av mina tjejkompisar, många av mina kollegor, många av mina kusiner, etc. Så om du vidgar dina vyer istället för att ha skygglappar så skulle du nog se att det kanske inte är så speciellt unikt att man blivit trakasserad under sina unga år.

Ärekränkning är inget jag tänker diskutera då det inte har någonting alls att göra med diskriminering.

Vi kan ta och definiera hatbrott

Citat:
Hatbrott är ett samlingsnamn på flera olika brott där motivet kan härledas till förutfattade meningar mot en identifierbar grupp och därför strider mot de mänskliga rättigheterna och de grundläggande värderingarna i samhället om alla människors lika värde.

Att jag ens behöver dra upp detta är skrämmande. Om du eller de du nämner blev bemött på ett sådant sätt att det kan kallas för hatbrott, dvs, någon ansåg att du var mindre värd för att du är svensk, blond, blåögd eller heterosexuell osv osv så svarar jag som tidigare, det är inte representativt för svenskarna.

Citat:
Ursprungligen postat av Give-Em-All
Ganska komisk figur den där GoMute
Det är lätt att känna tillhörighet här va?
Citera
2013-07-12, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoMute
Jag förstår inte hur du inte kan tro på det... Snart börjar jag länka regeringens och oppositionens jämställdhetspolitik.

Åh nej.. "det finns bakomliggande sociala anledningar till att halva sverige befolkning tjänar bättre än den andra halvan". Tag nästa länk då..

http://www.mi.se/files/PDF-er/att_bestalla/loneskillnader/skillnaden12.pdf // Kvinnor har en vägd skillnad på 6.1 och en ovägd skillnad på 13.9.

Vad våra folkvalda politiker sysslar med har ingen som helst merit i sammanhanget. Om de skulle ha det kunde jag starta ett eget parti som påstod att allt var jämlikt och då skulle det vara det.
För det andra bygger deras politik på samma underlag du redan länkat drivet genom ett ideologiskt och ett populistiskt filter.

Ok till att börja med så är erfarenhet ett mått satt efter år med anställning. Det säger absolut ingenting låt mig ta ett exempel:

Person A
75% anställning
erfarenhet: 5 år
Lön: 15000kr
Totalt antal arbetade timmar: 7050

Person B
100% anställning
erfarenhet: 4 år
Lön: 16000kr
Totalt antal arbetade timmar: 7520

Ser du var ditt feltänk ligger?
I detta får vi sen lägga till att män jobbar generellt mer övertid än kvinnor, är sjukskrivna mindre och vabbar mindre. Vilket vi sedan måste applicera i modellen.

Vad det gäller MI studien hänvisar jag dig till s. 14 i studien för en förklaring på vad du inte förstod av mitt senaste inlägg.

Citat:
Fast det är dom väl? Säg mig en homosexuell man som gick igenom ens grundskola, gymnasiet och det unga livet utan trakasserier? Du vet väl att ett hatbrott inte nödvändigtvis innebär misshandel?

Även om denna punkt har blivit otroligt mycket bättre så existerar det fortfarande.

Klart att det sker. Men vad har hur representativ man är för en grupp något med hatbrott att göra? Det är det du måste förklara för att få bort att även trakasserier, misshandlar, mord och rån mot vita också kan vara hatbrott vilket syntes vara din poäng med att fråga hur representativa vita i förorten var.

Jag anser fortfarande att alla brott utförda med anledning av någons etnicitet, sexualitet, religion eller livsåskådning är hatbrott, du tycks vara av en annan uppfattning.
Citera
2013-07-12, 01:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av falaxard
Vad våra folkvalda politiker sysslar med har ingen som helst merit i sammanhanget. Om de skulle ha det kunde jag starta ett eget parti som påstod att allt var jämlikt och då skulle det vara det.
För det andra bygger deras politik på samma underlag du redan länkat drivet genom ett ideologiskt och ett populistiskt filter.

Ok till att börja med så är erfarenhet ett mått satt efter år med anställning. Det säger absolut ingenting låt mig ta ett exempel:

Person A
75% anställning
erfarenhet: 5 år
Lön: 15000kr
Totalt antal arbetade timmar: 7050

Person B
100% anställning
erfarenhet: 4 år
Lön: 16000kr
Totalt antal arbetade timmar: 7520

Ser du var ditt feltänk ligger?
I detta får vi sen lägga till att män jobbar generellt mer övertid än kvinnor, är sjukskrivna mindre och vabbar mindre. Vilket vi sedan måste applicera i modellen.

Vad det gäller MI studien hänvisar jag dig till s. 14 i studien för en förklaring på vad du inte förstod av mitt senaste inlägg.

Jag förstår mycket väl var du anser att mitt feltänk är men jag håller inte med. Jag vet inte riktigt mer vad jag skall säga. Studien tar hänsyn till de viktigaste faktorerna, duger inte den så kan du titta på ingångslöner eller bara googla det. Jag har inget mer att säga.

Citat:
Klart att det sker. Men vad har hur representativ man är för en grupp något med hatbrott att göra? Det är det du måste förklara för att få bort att även trakasserier, misshandlar, mord och rån mot vita också kan vara hatbrott vilket syntes vara din poäng med att fråga hur representativa vita i förorten var.

Jag anser fortfarande att alla brott utförda med anledning av någons etnicitet, sexualitet, religion eller livsåskådning är hatbrott, du tycks vara av en annan uppfattning.

Förstår du vad jag menar då jag säger att svenskar i förorten inte är en representativ grupp?

Utför ett stickprov på etniska svensk heterosexuella män i hela sverige, fråga sedan dessa om de har blivit utsatta för hatbrott och till vilken grad.

Gör sedan flera nya likadana stickprov där du bara har med svarta, judar, homosexuella, kvinnor osv osv

Tror du då att grupperna kommer ha en lika hög nivå av hatbrott? Tror du dom kommer ha upplevt lika mycket diskriminering?

Det tror inte jag eftersom de etniskt vita hetero männen som bor i förorter är relativt få, jämfört med de övriga i landet.

Och om du svarar med ett: "varför tycker du mer synd om andra än svenskar" eller liknande obetingat trams igen så kommer jag gladeligen att stänga denna tråd och aldrig mer komma tillbaka för nu är jag leds på att du och alla i denna tråd vet mer om mig själv än vad jag gör.
Citera
2013-07-12, 02:56
Medlem
Citat:
Jag förstår mycket väl var du anser att mitt feltänk är men jag håller inte med. Jag vet inte riktigt mer vad jag skall säga. Studien tar hänsyn till de viktigaste faktorerna, duger inte den så kan du titta på ingångslöner eller bara googla det. Jag har inget mer att säga.

Så du håller inte med om att en person som arbetat 7520 timmar har mer erfarenhet än någon som har
arbetat 7050 timmar. Det verkar sjukt logiskt... eller inte.
Det med ingångslöner har vi redan gått igenom och där var vi överens där ska saker ändras omgående
Det är klart att den inte duger som bevis om man bortser ifrån faktorer i den. Den bevisar inte att det finns ett osakligt lönegap alls, vilket de som gjort den själva skriver i den.
Men visst lev vidare i din bubbla av att lönegapet är stort och jobbigt.

Citat:
Förstår du vad jag menar då jag säger att svenskar i förorten inte är en representativ grupp?

Utför ett stickprov på etniska svensk heterosexuella män i hela sverige, fråga sedan dessa om de har blivit utsatta för hatbrott och till vilken grad.

Gör sedan flera nya likadana stickprov där du bara har med svarta, judar, homosexuella, kvinnor osv osv

Tror du då att grupperna kommer ha en lika hög nivå av hatbrott? Tror du dom kommer ha upplevt lika mycket diskriminering?

Det tror inte jag eftersom de etniskt vita hetero männen som bor i förorter är relativt få, jämfört med de övriga i landet.

Och om du svarar med ett: "varför tycker du mer synd om andra än svenskar" eller liknande obetingat trams igen så kommer jag gladeligen att stänga denna tråd och aldrig mer komma tillbaka för nu är jag leds på att du och alla i denna tråd vet mer om mig själv än vad jag gör.

Det är klart att vissa grupper blir utsatta mer än andra det är något ingen av oss protesterat emot.
Men du har fortfarande inte förklarat varför hur representativ man är för sin grupp har något med hatbrott att göra överhuvudtaget. Samma logik kan användas för att motivera att kvinnor behöver mindre skydd mot misshandel, gör det det mer rätt?
Citera
2013-07-12, 03:41
Medlem
Att bara vita män kan vara rasister och näthatare och allmänna femtekolonnare i sin egen regnbågscivilisation är väl allmänt vedertaget. Att säga något annat är i sig själv rasistiskt.
Välkommen till kulturmarxismens Sverige 2013.
Citera
2013-07-12, 10:45
Medlem
Citat:
Så du håller inte med om att en person som arbetat 7520 timmar har mer erfarenhet än någon som har
arbetat 7050 timmar. Det verkar sjukt logiskt... eller inte.
Det med ingångslöner har vi redan gått igenom och där var vi överens där ska saker ändras omgående
Det är klart att den inte duger som bevis om man bortser ifrån faktorer i den. Den bevisar inte att det finns ett osakligt lönegap alls, vilket de som gjort den själva skriver i den.
Men visst lev vidare i din bubbla av att lönegapet är stort och jobbigt.

Ingångslönerna duger inte som bevis men ditt påstående om att kvinnor utestlutande jobbar mindre än männen är?

Citat:
Det är klart att vissa grupper blir utsatta mer än andra det är något ingen av oss protesterat emot.
Men du har fortfarande inte förklarat varför hur representativ man är för sin grupp har något med hatbrott att göra överhuvudtaget. Samma logik kan användas för att motivera att kvinnor behöver mindre skydd mot misshandel, gör det det mer rätt?

Det har jag aldrig nämnt heller! Jag sade att även om det finns vita män i förorter som blir utsatta för hatbrott så är de inte ett representativt stickprov för sveriges befolkning, dom är en minoritet, dom representerar inte en sann svensk. Jag har aldrig nämnt något om hur representativ sin grupp någon är.
Citera
2013-07-12, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xipsor
Att bara vita män kan vara rasister och näthatare och allmänna femtekolonnare i sin egen regnbågscivilisation är väl allmänt vedertaget. Att säga något annat är i sig själv rasistiskt.
Välkommen till kulturmarxismens Sverige 2013.

Jag förstår inte varför sådana som du fortsätter med er genomskinliga sarkasm? Alla vet er åsikt, väldigt få förutom en homogen grupp på nätet håller med er, vad exakt får du ut av att fortsätta propagera den?
Citera
2013-07-12, 11:07
Medlem
Citat:
Jag förstår inte varför sådana som du fortsätter med er genomskinliga sarkasm? Alla vet er åsikt, väldigt få förutom en homogen grupp på nätet håller med er, vad exakt får du ut av att fortsätta propagera den?
För att den är sann? Vad är du rädd för? Att folk ska få upp ögonen för hur löjlig den offentliga debatten och den vänsterfeministiska konsensusen är hos oppinionsbildarna?
Citera
2013-07-12, 12:18
Medlem
Citat:
Ingångslönerna duger inte som bevis men ditt påstående om att kvinnor utestlutande jobbar mindre än männen är?

Ingångslönerna i sig räcker inte som bevis för att någon är diskriminerad nej, det räcker som bevis för att det finns en skillnad men inget mer.
Ingångslöner är dessutom ofta individuellt förhandlingsbara, ett område män också visat sig bättre på än kvinnor. Men det spelar ingen roll eftersom vi på den punkten är överens ingångslöner bör jämnas ut.
Jag har aldrig påstått att män jobbar uteslutande mer än kvinnor, Jag har däremot tagit faktauppgifter som står med i materialet du själv har länkat till som gör gällande att män generellt jobbar mer övertid, är sjukskrivna mindre och har fler heltidstjänster allt detta bidrar till att när man tar fram snitt och medeltal så kommer män ha högre lön helt utan att någon lönediskrimineras. Detta betyder inte att kvinnor slipper diskriminering på andra områden men det är inte vårt fokus just nu, utan det ligger på lönegapet.

Citat:
Det har jag aldrig nämnt heller! Jag sade att även om det finns vita män i förorter som blir utsatta för hatbrott så är de inte ett representativt stickprov för sveriges befolkning, dom är en minoritet, dom representerar inte en sann svensk. Jag har aldrig nämnt något om hur representativ sin grupp någon är.
Och min fråga har ständigt varit hur det spelar någon som helst roll. så motivera gärna det
Citera
2013-07-12, 15:47
Medlem
Zaedrewss avatar
Det finns två fall jag tänker på som symboliserat näthat. Ena är detta som Uppdrag Granskning byggde sitt reportage kring. Det mesta av den skiten som sas där kom från en mörkhyad sosse. Det andra fallet är detta i Göteborg där ett Instagram-konto kallade tjejer horor. Det var två 15-åriga tjejer som låg bakom det kontot. Så lite svårt att fatta det där att vita mannen alltså får skulden här också.

Gissar att det handlar om att den vita mannen är ett tacksamt offer bara. Tom Guillou kunde ju få lite mediapoäng genom att attackera vita unga män när debatten var som värst. Sanningen utöver de här två fallen är förmodligen att det är extremt många olika som trycker ur sig näthat.
Citera
2013-07-12, 16:34
Moderator
Sun Rulers avatar
Drar man det till sin spets så är det så. Den vita heterosexuella mannen utgör en förtryckande institution tillsammans med kristendomen, äktenskap, kärnfamilj etc.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in