Har i flera år haft ett av och på förhållande med min gitarr.
Insett att gitarr inte är instrumentet för mig - av någon anledning så känns det som att gnistan inte finns där, viljan att lära mig har försvunnit för varje gång jag börjat om.
Insåg att jag fokuserar på fel sak: jag vill spela musik - men jag vet inte vilket instrument! Det är kanske där mitt problem sitter - inte i själva processen att lära sig gitarr, för hade jag haft viljan hade jag tagit tiden under dessa 5 år med gitarren. Suck.
Nåväl - till frågan:
Vilka instrument finns? Skicka gärna länkar till dessa med några bra låtar med dessa.
Jag har en mycket blandad musikstil och den varierar.
Melodier, rock, klassiskt, till viss del pop men inte techno är väl det enda som jag kan beskriva min musikstil med men det fins variationer där. Gillar vackra melodier oavsett musikgenre!
De instrument jag funderat på är: piano, fiol, banjo och kanske t.om trummor.
Jag känner dock inte för att göra ännu ett bortkastat köp - att köpa något jag kommer att ångra.
Hur tar man reda på vilket som kommer att passa en?
Hur hittade ni erat 'kall' så att säga?
Jag känner ju nånstans att jag vill spela musik, men jag hittar inte hur jag ska hitta vad det är jag letar efter!
Triangel, gurka och maracas är väl inga jag e direkt intresserade utav. Vill ha ett instrument med rytm eller möjlighet för melodier. Är lite kluven där haha.