• 1
  • 2
2013-07-09, 15:16
Bannlyst
Tänkte göra ett besök hos den stora staden nästa vecka, och eftersom jag kommer att bo nära Katarina Kyrka, så kan jag bara inte missa Cornelis grav. Men jag vet inte var den är? Hittar inga uppgifter om det?

Hursomhelst, så är det tydligen brukligt att lägga alkohol på drogen enligt wikipedia. Och jag ska ju alltid vara extraordinär. Ska det bli Renat eller strö eller lägga ett halvt g bums?

Vad tycker ni? Jag vet att det kommer att bli en chock för mina barn kanske, och ev. en annan person. Men jag har ju levt livet han har gjort. Och rosor, passar det verkligen? Jag ger inte ens tjejer rosor.

edit: jo, Cornelist var amfetaminist periodvis, och konstant alkholist

Så vad tycker ni?
Hur ska det bli?
Senast redigerad av jungleboy2 2013-07-09 kl. 15:26.
Citera
2013-07-09, 15:39
Medlem
Det finns en ställning bredvid graven som folk brukar ställa öl på. Du kan väl hålla dig till det. Tänk på att många barn passerar den kyrkogården du vill väl inte att de ska få i sig något livsfarligt.
Citera
2013-07-09, 15:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Brur
http://www.youtube.com/watch?v=vgk-lA12FBk

Otippat, ja det e ju en variant.

Citat:
Ursprungligen postat av Ragnhildur
Det finns en ställning bredvid graven som folk brukar ställa öl på. Du kan väl hålla dig till det. Tänk på att många barn passerar den kyrkogården du vill väl inte att de ska få i sig något livsfarligt.

Frågan är om Cornelis skulle bli arg om någon strödde amfetamin på hans grav? Det tänker jag på. Och det är ju inte lyckat då... Jag lägger ju inte en zippåse där heller. Men en j-a öl känns ju fan billigt....va fan. Typiskt svenskt. Kanske hälla lite vodka, strö lite amfetamin, och en ros (ändå)?

Jag kan ju inte komma dit och titta på graven bara ffs.
Citera
2013-07-09, 15:55
Medlem
Attjagorkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jungleboy2

Frågan är om Cornelis skulle bli arg om någon strödde amfetamin på hans grav? Det tänker jag på. Och det är ju inte lyckat då... Jag lägger ju inte en zippåse där heller. Men en j-a öl känns ju fan billigt....va fan. Typiskt svenskt. Kanske hälla lite vodka, strö lite amfetamin, och en ros (ändå)?

varför känner du att det är så viktigt att lämna en drog på hans grav? var han en vän till dig eller känner du bara att själva tanken är kittlande? jag menar han var väl mer än en missbrukare... han gillade mat, så varför inte gå dit och lägga en gurka på graven? löjligt..
Citera
2013-07-09, 16:00
Medlem
Varför göra som alla andra ?...varför inte lägga dit något personligt från DIG .

It shows more that you care , inte sant !
Citera
2013-07-09, 16:06
Medlem
Citat:

Tänk på hararna och fåglarna som håller till vid graven. Man vill ju inte att de ska få nåt skit i sig. Kan du inte lägga dit en höna.
Citera
2013-07-09, 16:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pchb
Varför göra som alla andra ?...varför inte lägga dit något personligt från DIG .

It shows more that you care , inte sant !

vad skulle det vara, menar du?
amfetaminet var just personligt... men grejen är att jag har barn med mig, visserligen springer de runt och fattar inget. Men det känns inte 100%. Hade jag varit ensam så hade det kännts ganska bra. Men han var väl motståndare i slutet av livet mot droger...
Men å andra sidan, nu när han är på andra sidan. Så kanske lite bums upp till himmelen uppskattas?

Jag vet inte hur jag ska göra. Det är antagligen en kvinna med också.... Och hon hatar droger. Så jag kommer få nog av att förklara "flaskan" t o m.

Man är aldrig fri...
Citera
2013-07-09, 16:10
Medlem
Retsinas avatar
Lägg en kabel på graven istället. Det påminner ju rätt mycket om cornelis.
Citera
2013-07-09, 16:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ragnhildur
Tänk på hararna och fåglarna som håller till vid graven. Man vill ju inte att de ska få nåt skit i sig. Kan du inte lägga dit en höna.

Men va fan. Det var ju den värsta låten han visste: Hönan Agda.
Hararna kan väl springa lite fortare...hehe.
Citera
2013-07-09, 16:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Retsina
Lägg en kabel på graven istället. Det påminner ju rätt mycket om cornelis.

nä, på den tiden skalade man inte kablar väl....wtf.
Citera
2013-07-09, 16:13
Medlem
Retsinas avatar
Citat:
nä, på den tiden skalade man inte kablar väl....wtf.
En riktig kabel som du pressar ut från din egen anal. En skitkorv med andra ord.
Citera
2013-07-09, 16:14
Medlem
herrcarlssons avatar
Jag förstår faktiskt inte varför det skulle ses som att hedra Cornelis att strö tjack på graven. Känns som något man gjorde när man var femton. Han lär ju knappast uppskatta det. Men är det bra tjack lämna en ordentlig påse och berätta vilken dag du ska dit.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in