Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-07-09, 00:20
  #1
Medlem
1.
Jag har nu gått i ett helt år och blivit allt mer kär i en tjej. Men ju mer kär i henne jag blir ju mer ångest får jag. I min klass har jag "TYVÄRR" byggt min roll som att vara killen som alltid är glad, blir aldrig kär i folk och tycker absolute inte om att "KRAMAS". Grejen är den att i min klass är vi bara "4" killar, och på något sätt tycker alla tjejer att jag är den enda söta, snälla och smarta killen. Vilket då leder till att tjejerna vill krama mig. Grejen är då såklart att jag säger nej till många tjejer när dom vill krama mig, och då tror alla tjejer helt plötsligt att jag hatar att kramas! Jag ska vell inte behöva krama alla tjejer, visst jag vet vad ni tänker... Det är bara en kram... Men alla människor tänker inte så, jag kramar vell inte folk jag inte tycker om?

2.
Nu ska jag försöka korta ner et helt år av händelser med denna tjej så får ni försöka att tyda dom åt mig så bra så möjligt

I början av det andra året börjar hon kolla på mig ,på ett helt annat sätt än hon gjorde första året, nästan som om hon inte märkt att jag gått i denna klass även om jag är lite av klassens pajas .

Hon slänger blickar mot mig och visar sitt fina leende mot mig. vilket jag självklart blir helt varm av.

(året går vidare)

Hon börjar prata med mig och frågar mycket vad jag gör när jag kommer hem.

Hon börjar allt mer följa med mig vart jag en går och försöker ofta gå så nära mig så möjligt.

Hon ringer mig ibland vi onödiga tillfällen, och frågar vart jag är någonstans.

Hon börjar (förstå mig rätt) Kramhänga på mig .

(året går mot jul lov sakta men säkert och vi fortsätter att gilla varandra ännu mer)

När vi sitter vid bänkar o väntar sätter hon sig ibland vid mig och ofta då lägger sitt huvud mot sin axel.

(dagen innan avslutning)

Vi går på stan mycket länge (Jag, mina kompisar och hon) hon går mycket nära mig och pratar nästan bara med mig.

Den dagen missar hon bussen och tvingas vänta en halv timmer längre (detta blir dom 30 min jag aldrig kommer glömma ) Vi sitter vid bänken o väntar jag, en av mina kompisar och hon. Vi går in på pressbyrån för att kolla runt lite och då säger hon att hon ska gå, i vanliga fall brukar vi bara säga hej då till varandra, det gör vi denna gång med... Min kompisar går in, jag är precis påväg in och då säger hon tyst med avslappnat... Får man ingen kram ?
... Detta får jag ångra i hela mitt liv. Kanske inte betyder mycket för er men för mig göra denna lilla detalj det. Jag hade chansen att ge henne en varm och trygg kram. Men väljer istället av bara ge henne en liten kram med ena armen d.v.s en liten snabbis kram.

Sedan säger vi ännu en gång hej då och hon går. Denna kram betyder ändå mycket för mig .

(Sista dagen)

En ganska vanlig avslutning, jag lovade att komma o kolla på henne för hon hade mitt halsband på sig (en ganska lång historia, och jag förstår inte varför jag ville ha tillbaka det när jag kände mig jätte mallig att hon ville ha ett halsband med mitt namn på) . Vi slutar sedan efter och hon får en jätteee ! lång kram som varar i 20 sekunder .

vi säger hej då.

Hela lovet pratar jag med henne om hon vill ha en julklapp, hon säger självklart "JA". Jag köper en fin tröja åt henne som jag tänker ge när vi börjar skolan.

Vi fortsätter prata och på ny år skicka hon till mig via SMS "Gått nytt år på dig sötis!". Jag skickar tillbaka likadant. Jag tror allt är frid o fröjd.

"skolan börjar"

Jag är jätte glad över att träffa henne igen... Men bemöts av henne som om hon är jätte trött på mig. Hon är aldrig längre med mig och inga kramar inga samtal över Facebook elr sms och jag tror helt enkelt att allt är över. Skälet till varför jag inte lämnar fram tröjan till henne . (Kanske beror detta på att jag inte visade tillräckligt mycket att jag kände likadant som henne).

(som jag skrev i börjar har jag skapat mig själv rollen som han som aldrig blir kär, men ändå!)

(Hon är bara med sin tjej kompis i klassen och dissar mig o mina kompisar totalt)

(Denna tid mådde jag skit dåligt)

"Efter sportlovet"

Jag har fortfarande inte glömt henne och bestämmer mig för att försöka!

Hon blev sjuk en tid och jag skickade sms och frågade vart hon var någonstand och om hon mådde bra?"

Då börjar hon öppna sig igen och nu har vi helt enkelt börjat om på nytt. Dock ännu inga kramar, bara "Kläng kramar"

(Hon ger mig blickarna och säger ofta mitt namn innan hon ska säga något till mig, jag vet dock inte ifall detta är något tecken men det kan ni avgöra åt mig).

"Nu tid"
Året börjar gå mot sitt slut och min ångest blir allt större för det betyder att jag får ett helt sommar lov väntan. (Hon ska resa, festa och jobba) Festerna har gett mig världens ångest över att jag tror att hon kommer träffa någon annan.

Dagen då vi slutar får jag 2 kramar (D.v.s jag är i himmel riket 2ggr i rad )

Efter hennes resa med festandet så är hon fortfarande singel vilket gör mig skit lycklig!

Jag försöker prata med henne hela tiden enda från tills jag vaknar tills vi båda skriver god natt och sov gott till varandra. Detta får mig att känna mig lite små jobbig och störande eftersom att hon "nästan" aldrig startar samtalen vilket då betyder att hon har annat att göra än att prata med mig. Hon har nu flyttat en månad för att jobba och hon har ingen täckning där hon är. Det sista jag skrev till henne var slå mig en signal när du känner dig ensam eller när du kommer hem. Jag sitter här nu (det har gått 2 veckor nu sen jag skrev detta) vilket betyder att det är 2 veckor kvar för henne tills hon kommer hem. Jag har nu bestämt mig för att vänta tills hon skriver till mig annars får det vara. (Jag har läst att jag måste sluta jaga så mycket och ge lite rum"

"förlåt för den väldigt långa texten tack ifall du läste" jag behöver verkligen hjälp.

Frågor :

1. Har hon äns varit kär i mig eller vill hon bara vara min kompis ?

2. Jag är ganska dålig på att se tjejers täcken så jag undrar om det jag skrivit beskrivs som kärleks täcken både före och efter jul lovet.

3. Gör det något får den grymt dåliga kramen ?

4. Måste jag verkligen ta första steget typ , bjuda ut henne. (är absolute inte min grej och jag är alldeles för blyg).

5. Kommer vi 2 tillslut glida ihop eller ska jag sluta försöka ?

6. Hur ska jag göra med mina kompisar som tror att jag är så rädd för att kramas ?

Jag älskar henne så grymt mycket i hemlighet och det tar mycket på mina krafter, speciellt eftersom jag inte vet ifall hon känner likadant.

Till sist. /förlåt för dålig stavning, ifall något är oklart ska jag försöka förklara igen. och tack på förhand om ni försöker besvara mina frågor.

Och snälla bli inte arg på mig om jag gjort något fel elr om ni tycker jag är en mes
För jag känner mig som en riktig stor mes.

/FallnaFlygarn (full av ångest och trött på att vara kär om det bara är i onödan)
Citera
2013-07-09, 00:28
  #2
Medlem
Ojkans avatar
Detta är inte relevant med din text men undrar bara vilken gymnasielinje du går på med tanke på att det bara går 4 killar Samhälle beteende?
Citera
2013-07-09, 00:30
  #3
Medlem
Gulligt skrivet, det är ju alltid lurigt när man går i samma klass.. Då kan jag förstå att det känns svårare att veta om det bara en kompisgrej eller något annat. Men vad jag tolkar det som så har hon varit kär i dig. Hon hade ditt halsband? Jag menar..

Vad du måste göra nu är att utnyttja tiden som har varit, prata om den, på SMS eller vadsomhelst, säg att det var mysigt eller något.

Bjud ut henne på bio eller något nån helg när du vet att hon inte ska göra något. Bio är alltid ett riktigt säkert kort för då är man med varandra en lång tid utan att man behöver prata särskilt mycket. Sedan efter filmen kan man alltid prata lite om filmen osv. Sen är det förmodligen kväll efter filmen vilket ger en speciell känsla när ni två är tms på stan.

Vad jag tycker är att du måste försöka vara seriös och satsa nu.
Citera
2013-07-09, 06:03
  #4
Medlem
Kickexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fallnaflygarn
1. Har hon äns varit kär i mig eller vill hon bara vara min kompis?
Jag har en del åsikter om detta men jag hatar sådana frågor. Fråga henne.
Citat:
Ursprungligen postat av Fallnaflygarn
2. Jag är ganska dålig på att se tjejers täcken så jag undrar om det jag skrivit beskrivs som kärleks täcken både före och efter jul lovet.

Ja. Men allt är relativt.
Citat:
Ursprungligen postat av Fallnaflygarn
3. Gör det något får den grymt dåliga kramen ?
Är det något som bygger upp till en kram så är det inte så trevligt att få en utan känsla.
Citat:
Ursprungligen postat av Fallnaflygarn
4. Måste jag verkligen ta första steget typ , bjuda ut henne. (är absolute inte min grej och jag är alldeles för blyg).
Ja. Ja. & Ja.
Fast det är ingen som tvingar dig. Du kan försöka glömma alltihop men när ni tagit studenten eller när hon börjar dejta någon annan så kommer du ha självmordstankar bara för du inte ställde en enkel fråga.
Citat:
Ursprungligen postat av Fallnaflygarn
5. Kommer vi 2 tillslut glida ihop eller ska jag sluta försöka ?
Inte om du själv försöker ta initiativet.
Tiden parar inte ihop människor utan det gör mod.
Och oftast alkohol.
Att exempel varför hon verkar med tillbaka dragen kan ju vara att hon inte tror att du är intresserad då du själv verkar uppfatta situationen som självlösande.
Citat:
Ursprungligen postat av Fallnaflygarn
6. Hur ska jag göra med mina kompisar som tror att jag är så rädd för att kramas ?
Kramas.

Det skadar inte att vara kärleksfull. Du verkar galet motsägande för att öppna dig.
Är agerandet av detta pgd av ditt rykte så bör du växa upp inte bete dig om en femteklassare som har tjejbaciller. Visst, du har själv sagt att du är blyg men tvinga dig själv att ge kramar konstant så kommer folk svara med samma visa efter ett tag. Det är en speciell sak med kramar eftersom alla människor gillar det så länge man ger dom med känsla och om någon som är blyg ger en kram så är den extra full med känsla för då förstår man inombords att man betyder något extra för att man förtjänade en kram trots att den kramande inte har det som vana så vill den uttrycka sina känslor.
Citera
2013-07-09, 09:55
  #5
Medlem
Kavalleristens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fallnaflygarn
text

Komigen, hon är ju garanterat intresserad. 100% att hon gillar dig. Ta dig i kragen och gör något så att hon åtminstone förstår att du gillar henne. När hon kommer tillbaka från jobbet så frågar du bara om ni kan göra något, se film eller så. Tänk dig in i hennes situation, hon har visat intresse lång tid, bett om kram osv, så ger du en halvkram. Skriv inget mer nu, men när hon kommer hem och ni kan ses så fråga om ni kan göra något. Misslyckas du så kan du allafall var stolt att du vågade fråga och du kan gå vidare. Kör på förfan. Men va inte för jagande och desperat.
Citera
2014-11-17, 15:11
  #6
Medlem
Härlig text, älskar den. Jag hade iallafall kört all in. Livet går ut på att uppnå något. Lev det så som du vill leva det. Du vill inte förlora din livs kärlek.

Förslag: Skriv till henne att du gillar henne väldigt mycket, antingen så skriver du bara det, eller så öser du på med massa känslor som berör henne. Det har jag gjort iallafall.

Du kan ju lägga korten på bordet och säga att du har haft en "crush" på henne under en längre tid.

Ett annat förslag kan vara att fråga henne lite lätt te.x. "har du någonsin tyckt om mig någon gång?" och om du får ett negativt svar och hon undrar varför du frågade det. Skriv bara "bara undrat det, roligt att veta liksom, /-eller dylikt."

Från min personlighet så hade jag inte klarat av att inte pratat med denna tjej. Jag hade aldrig kunnat fortsätta utan att inte fråga henne de här frågorna.

Jag hade inte brytt mig så mycket om att få ett nej. Vilket jag inte tror att du kommer få ändå.

Lycka till Romeo med Julia, kärleken går före allt i livet enligt mig, pengar, jobb etc, u name it.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback