2013-07-12, 21:27
Medlem
KimsMammas avatar
Tjena!

Ligger som 25:de reserv till ämneslärarprogrammet Stockholm, och det är 140 sökande totalt med 37 reserver. Hur ser mina chanser ut? Är det kört? Det var fan högre poäng att antas än jag tidigare trodde, runt 18 i år har jag för mig.

Som sagt, tacksam för svar!
Citera
2013-07-12, 21:29
Medlem
ValleVattenskalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kmpa
3 st

En sista tjänst bara: skulle du kunna kolla vilket HP-resultat den med bäst HP-resultat hade?
Citera
2013-07-12, 21:30
Medlem
Är reserv 15 till juristprogrammet i Lund i B2 där det är 10 antagna! Antar att jag är ganska körd att ens komma in som reserv...?

Minns dock att jag en gång var reserv till juristprogrammet i Stockholm och hade då reservplats 17 i B2 (12 antagna) efter andra urvalet och då kom jag in...så det kanske finns hopp för mig?
Citera
2013-07-12, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ValleVattenskalle
En sista tjänst bara: skulle du kunna kolla vilket HP-resultat den med bäst HP-resultat hade?

6 st med 2.0 på HP
Citera
2013-07-12, 21:34
Medlem
Sliparns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueLion
Kom in på mitt förstahandsval men sitter ändå med fetingångest...

Sökte till Teknisk fysik på Karlstad universitet och TF på Chalmers i andrahand (I know right), bara eftersom jag är bosatt i Karlstad och vill slippa studielån. Har 21,6 och hade lätt kommit in på chalmers. Känns riktigt tråkigt nu i efterhand när man inser att man inte utnyttjat sin fulla potential. Är rädd att man hamnar med massa latmaskar eftersom intaget på KAU är 15,4... behöver ha någon som är motiverad och driver en lite.

Fuck, gjorde jag helt fel eller? Pengarna är ju inget värda när man spenderar 5 år på ett ställe man inte vill vara. Söker jag in till chalmers nästa år har jag dessutom slösat både tid och studiemedel........
http://www.chalmers.se/sv/Utbildning/Sidor/byta-till-chalmers-senare-del-av-program.aspx
kanske kan vara något? har ingen aning om man kan byta till just din utbildning, men kan ju vara värt att forska vidare lite i.
Senast redigerad av Sliparn 2013-07-12 kl. 21:37.
Citera
2013-07-12, 21:35
Medlem
varmochgosigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ValleVattenskalle

Får man fråga vad du avser att göra med den informationen?
Citera
2013-07-12, 21:41
Medlem
ValleVattenskalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av varmochgosig
Får man fråga vad du avser att göra med den informationen?

Så man vet vad man har för fölk att göra med.
Citera
2013-07-12, 21:52
Medlem
V-Ds avatar
Var hälsade.

Jag har en fråga. Min bror har sökt till högskolan. Han gjorde en prövning den 11 juni i ma C. Han blev godkänd. Han fick väl svar runt den 17-18 och ringde därefter sin skola varje dag för att få det här dokumentet så att han kunde skicka in den. MEN: De sa hela tiden att det var stängt, att det var it-strul etc etc, de ville inte ens skanna in pappret till honom så att han kunde faxa in dokumentet.

Hur som: han fick svar idag. Han är på reservplats 47. 103 sökande antagna i denna urvalsgrupp.

Kan jag liksom kontakta någon för att få hjälp med detta problem. Vill typ stämma hans skola just nu.

Det finns inget man kan göra visst? Får att det ska räknas med i det andra urvalet??
Citera
2013-07-12, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av V-D
Var hälsade.

Jag har en fråga. Min bror har sökt till högskolan. Han gjorde en prövning den 11 juni i ma C. Han blev godkänd. Han fick väl svar runt den 17-18 och ringde därefter sin skola varje dag för att få det här dokumentet så att han kunde skicka in den. MEN: De sa hela tiden att det var stängt, att det var it-strul etc etc, de ville inte ens skanna in pappret till honom så att han kunde faxa in dokumentet.

Hur som: han fick svar idag. Han är på reservplats 47. 103 sökande antagna i denna urvalsgrupp.

Kan jag liksom kontakta någon för att få hjälp med detta problem. Vill typ stämma hans skola just nu.

Det finns inget man kan göra visst? Får att det ska räknas med i det andra urvalet??

Det är kört, har haft samma problem
Citera
2013-07-12, 22:00
Medlem
Sliskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kmpa
6 st med 2.0 på HP
Hur kollar du detta?
Edit: om du känner för det vore det riktigt schysst om du kunde kolla hur många som kom in med 1.55 på teknisk fysik på Chalmers
Senast redigerad av Sliska 2013-07-12 kl. 22:12.
Citera
2013-07-12, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sliparn
http://www.chalmers.se/sv/Utbildning/Sidor/byta-till-chalmers-senare-del-av-program.aspx
kanske kan vara något? har ingen aning om man kan byta till just din utbildning, men kan ju vara värt att forska vidare lite i.

Tack! Det skall jag verkligen göra! Det gjorde mig lite lugnare för stunden iaf, finns kanske en möjlighet.
Citera
2013-07-12, 22:13
Medlem
V-Ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caosses
Det är kört, har haft samma problem
Men, hur gjorde du då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto