Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-06-20, 19:13
  #301
Medlem
locationntvas avatar
ja
Citera
2016-06-20, 19:23
  #302
Medlem
Alla KAN skaffa tatuering. Varför väljer vissa att göra det och andra inte?

IQ säger TS
Personer som blir lätt influerade av kompisar och tex la ink.

"För jag tycker det är snyggt". <--
Under denna väljer alla tatuerade att placera sig, men det är inte hela sanningen.

TS har en poäng
Citera
2016-06-20, 19:30
  #303
Medlem
Mamarketels avatar
Japp låg intelligens samt lägre samhällsklass kännetecknar den genomsnittlige gaddbäraren.
Citera
2016-06-20, 22:17
  #304
Medlem
Frans-Jaegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mamarketel
Japp låg intelligens samt lägre samhällsklass kännetecknar den genomsnittlige gaddbäraren.

3 mkt nära vänner är liksom jag gaddade; en är framgångsrik säljchef, en är egen företagare och miljonär och den andra är doktor. Era fördomar verkar vara från 1920-talet...
Citera
2016-06-20, 22:58
  #305
Avstängd
pelegrins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frans-Jaeger
3 mkt nära vänner är liksom jag gaddade; en är framgångsrik säljchef, en är egen företagare och miljonär och den andra är doktor. Era fördomar verkar vara från 1920-talet...
Dina bevis på "framgångsrik" är lite udda:
Araben som driver sunk-kiosken på hörnet är både säljchef och egen företagare. Miljonär är ju vem som helst nu för tiden, det räcker med att äga en lägenhet som är stor som en galv garderob. Nu för tiden disputerar man i de mest förvirrade ämnen, det går nog fint att bli doktor i genusvetenskap eller någon liknande flumologi som vare sig kräver IQ eller kunskaper.

Har du några fler roliga definitioner på "framgångsrik"?
Citera
2016-06-21, 10:46
  #306
Medlem
Frans-Jaegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pelegrin
Dina bevis på "framgångsrik" är lite udda:
Araben som driver sunk-kiosken på hörnet är både säljchef och egen företagare. Miljonär är ju vem som helst nu för tiden, det räcker med att äga en lägenhet som är stor som en galv garderob. Nu för tiden disputerar man i de mest förvirrade ämnen, det går nog fint att bli doktor i genusvetenskap eller någon liknande flumologi som vare sig kräver IQ eller kunskaper.

Har du några fler roliga definitioner på "framgångsrik"?

Snarare dina definitioner på ordet "framgångsrik" som är märkliga, eller rent av felaktiga.

Jag skrev framgångsrik säljchef, kioskaraben på hörnan (ditt förslag) är knappast det men är man bäst i Europa på att sälja det som detta företaget sysslar med och tjänar en knapp miljon om året (lön inkl provision) så anser jag att man är framgångsrik i sitt yrke.

Att vara miljonär är varenda jävel nuförtiden, men jag pratar inte om vad man kan skrapa ihop om man säljer huset, lägenheten och fonderna utan vad man tjänar om året exklusive hus, bil etc...

Framgångsrik företagare är fortfarande inte en kioskarab utan en kille som köpte ett konkursmässigt företag snorbilligt (några hundratusen lånade kronor), fick det på fötter och in på usa-marknaden och nu drar in över en miljon om året, efter att han satsat mycket av vinsten på fortsatt expansion. Han äger ensam 100% och hade han sålt det så hade han kunnat leva gott livet ut (inga fantasisummor utan några tiotals miljoner).

Och slutligen en teknologie doktor vid Lunds universitet. I sig inte någon Elon Musk men att gå från struliga ungdomsår, inkl domar och missbruk, till doktor med gästforskning på MIT är enligt mig att vara framgångsrik.
__________________
Senast redigerad av Frans-Jaeger 2016-06-21 kl. 10:50.
Citera
2016-06-21, 19:25
  #307
Avstängd
pelegrins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frans-Jaeger
Snarare dina definitioner på ordet "framgångsrik" som är märkliga, eller rent av felaktiga.

Jag skrev framgångsrik säljchef, kioskaraben på hörnan (ditt förslag) är knappast det men är man bäst i Europa på att sälja det som detta företaget sysslar med och tjänar en knapp miljon om året (lön inkl provision) så anser jag att man är framgångsrik i sitt yrke.

Att vara miljonär är varenda jävel nuförtiden, men jag pratar inte om vad man kan skrapa ihop om man säljer huset, lägenheten och fonderna utan vad man tjänar om året exklusive hus, bil etc...

Framgångsrik företagare är fortfarande inte en kioskarab utan en kille som köpte ett konkursmässigt företag snorbilligt (några hundratusen lånade kronor), fick det på fötter och in på usa-marknaden och nu drar in över en miljon om året, efter att han satsat mycket av vinsten på fortsatt expansion. Han äger ensam 100% och hade han sålt det så hade han kunnat leva gott livet ut (inga fantasisummor utan några tiotals miljoner).
Intressant. Din definition på att vara framgångsrik kretsar uteslutande om att tjäna pengar. Tack då vet vi.

Citat:
Och slutligen en teknologie doktor vid Lunds universitet. I sig inte någon Elon Musk men att gå från struliga ungdomsår, inkl domar och missbruk, till doktor med gästforskning på MIT är enligt mig att vara framgångsrik.
Han lyckades disputera trots struliga ungdomsår. Så kul då. Om han inte strulat bort sin ungdom så hade han kanske varit docent eller professor.
Citera
2016-06-21, 19:30
  #308
Medlem
Frans-Jaegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pelegrin
Intressant. Din definition på att vara framgångsrik kretsar uteslutande om att tjäna pengar. Tack då vet vi.


Han lyckades disputera trots struliga ungdomsår. Så kul då. Om han inte strulat bort sin ungdom så hade han kanske varit docent eller professor.

Skrev jag om en endaste som enbart var rik?

Vad är din definition på att vara framgångsrik; är det enbart förbehållet presidenter och nobelpristagare?
Citera
2016-06-21, 19:35
  #309
Avstängd
pelegrins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frans-Jaeger
Skrev jag om en endaste som enbart var rik?
[...]
Det är ingen som kommenterat detta.
Det enda som jag gjorde var att konstatera att din definition på att vara framgångsrik uteslutande kretsar om att tjäna pengar.

Det är väldigt talande.
Citera
2016-06-21, 20:59
  #310
Medlem
Frans-Jaegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pelegrin
Det är ingen som kommenterat detta.


Jo, du kommenterade detta:
Citat:
Ursprungligen postat av pelegrin
Intressant. Din definition på att vara framgångsrik kretsar uteslutande om att tjäna pengar.

Svårt med minnet?

Citat:
Ursprungligen postat av pelegrin
Det enda som jag gjorde var att konstatera att din definition på att vara framgångsrik uteslutande kretsar om att tjäna pengar.

Det är väldigt talande.

Så du menar att jag uppgav 3st personer med tatueringar och deras inkomster, inget annat!?

Du verkar sällsynt retarderad, först gapar du om kioskaraber och sedan hävdar du att jag endast pratar om inkomster. Jag föreslår att du läser posterna igen. Dessutom sade jag inget om inkomster i första posten men då kritiserade du att även en kioskarab är egen företagare och säljchef, då förklarade jag mer ingående och visst fan har pengar med saken att göra.

Eller du anser att en egen företagare som driver företaget i konkurs och är utfattig är framgångsrik?
__________________
Senast redigerad av Frans-Jaeger 2016-06-21 kl. 21:02.
Citera
2016-06-21, 21:11
  #311
Avstängd
pelegrins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frans-Jaeger
[...]
Jag föreslår att du läser posterna igen.
[...]
Om vi utgår från att trådens hypotes är sann så har vi nu en förhöjd sannolikhet att du är tatuerad:
https://www.flashback.org/sp57634346
Citera
2016-06-21, 21:57
  #312
Medlem
fy fan vad korkat knappast att man har låg inteligens haha ! sen är det sjukt snyggt vissa har tavlor hemma jag har konst på min kropp
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback