Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-10, 12:41
  #421
Avstängd
Haverisms avatar
Tatueringar är den usle kretinens sätt att signalera tillhörighet. Det är inte för inte som vi ofta ser tatueringar hos diverse naturfolk och stamlevande grupperingar. Som vit västerlänning vittnar tatueringar inte bara om dålig smak utan även om brist på förstånd. Vi borde stå över djungelfolkens behov av att signalera mandom genom att måla oss på skinnet.
Citera
2018-11-10, 12:49
  #422
Medlem
Ja, det krävs inte mycket intelligens för att veta att trender kommer och går, oftast för att vi själva rätt snart tröttnar på dem.
Citera
2018-11-10, 12:50
  #423
Medlem
enlightenmentbeds avatar
Michael scofield säger jag bara.
Citera
2018-11-10, 13:24
  #424
Medlem
RollingStoness avatar
Jag tror inte det finns någon nämnvärd korrelation mellan IQ och tatueringar inom samma klass, yrke eller social gruppering, eftersom alla med intelligens över en apas själva kan räkna ut dina argument. Det är något annat än IQ. Det tyder på låg utbildning. Möjligen kriminell med lägre impulskontroll och konsekvenstänkande. På naivitet och kanske barnslighet, åtminstone en gång i tiden. Det är sällan man ser 70 plussare sitter och gaddar sig.
Citera
2018-11-10, 15:41
  #425
Avstängd
Skruven66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaReri182
Man behöver absolut inte vara ointelligent för att kladda ner kroppen med tatueringar. Däremot är det helt klarlagt att man har ett extremt dålig omdöme.
För att då har denna person bestämt att FAKTUM är att alla som gör tatueringar ångrar dom sen.
Generaliserande och felaktigt.
"Däremot är det helt klarlagt".
Länk på det, jag vill se den grundläggande studien, undersökningen.
Citera
2018-11-10, 21:37
  #426
Avstängd
Trasigatrosors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaReri182
Man behöver absolut inte vara ointelligent för att kladda ner kroppen med tatueringar. Däremot är det helt klarlagt att man har ett extremt dålig omdöme.


O alla krigare?
Citera
2018-11-11, 12:55
  #427
Medlem
Janbanan74s avatar
Enkelt svar: Ja
Citera
2018-11-11, 13:20
  #428
Avstängd
ilpobres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enlightenmentbed
Michael scofield säger jag bara.
Michael Scofield är en fiktiv karaktär i en tv-serie. Hans tatuering är mycket välplanerad och genomtänkt. Han kunde nämligen inte smuggla in kartor över fängelset, varpå han valde att dölja ritningarna på sin rygg.

I verkliga livet så tyder tatueringar på fängelsekunder på dålig smak, gängtillhörighet och missbrukarpersonlighet. Ingen av dessa egenskaper kan tillskrivas Michael Scofield.
Citera
2018-12-28, 02:12
  #429
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Håller med om allt du säger här, utom ditt val av skådespelerskor från Hollywoods guldepok: "Marilyn Monroe, Rita Hayworth, Jayne Mansfield osv". Jag håller nämligen inte med om att just de tre hade stil och klass - tvärtom så byggde deras popularitet på stora bröst, /för tiden/ mycket naken hud, och vampig sexighet. Jag kan mycket väl tänka mig att de skulle ha tatuerat sig, om de fötts på 1970- eller 80-talet i stället. Däremot är det helt otänkbart att tänka sig t.ex. Greta Garbo, Audrey Hepburn, Katherine Hepburn eller Ava Gardner med tatueringar, om de hade levat idag.
Alltså jag tog bara de där tre tjejerna som exempel, eftersom de var stora på 1960-talet, och eftersom Marilyn Monroe är den mest överhypade sexbomben alla tider, hon har ju typ blivit något av en skönhetsikon. Marilyn var inte ful, lite söt faktiskt, Garbo däremot var inte snygg överhuvudtaget, och hon är också överhypad. Räcker med att kolla gamla Playboybrudar från 50-talet osv, INGEN av dem hade fula tatueringar. Hade de haft tatueringar så hade ingen av dem fått vara med i Playboy. Förr förstod folk hur fult tatueringar verkligen är.

Stil och klass är väl subjektivt, men en av orsakerna till att jag menar att de hade stil och klass, var just avsaknaden av tatueringar. Tatueringar är helt enkelt dålig smak och total frånvaro av stil och klass. Ingen elegans liksom, att se ut som en bluebird.

Intressant nog verkar världens smartaste man, Chris Langan (200+ i IQ), inte heller ha några tatueringar. Kan ju bero på att generationen han tillhör inte höll på med sådant trams, snarare än hans intelligens per se. Jag kände dock en aspergare för ett antal år sedan som påstod att han hade 160 i IQ och fotografiskt minne, och han hade en jävla massa tatueringar och var grov narkoman också (horsepundare), oklart om han ens lever idag, kan mycket väl vara död nu, men av diskussionerna jag hade med honom så hade han helt klart hjärna, inget snack om saken.
__________________
Senast redigerad av EliasAlucard 2018-12-28 kl. 02:19.
Citera
2018-12-28, 02:13
  #430
Medlem
En del tatueringar JA!
Citera
2018-12-28, 02:22
  #431
Medlem
Grollarens avatar
Jag skulle för några år sedan hållit med dig.
Jag tyckte inte tatueringar var snyggt, och jag tyckte nog inte det var smart att skaffa någon.
Men sedan träffade jag en gång en vansinnigt intelligent man som hade en tatuering jag aldrig sett förr, och som gjorde mig GALET sugen på sex. Varenda gång jag såg den.
Så.. nej, tatueringar har ingenting med intelligensnivå att göra. Inte i hans fall iallafall.
Citera
2018-12-28, 07:47
  #432
Medlem
Jag vill nog hävda att det tyder på låg eller normalintelligens. Dumma människor tatuerar sig, men det gör också människor jag inte skulle klassa som dumma, utan runt normalspannet. Smarta människor gör det inte, men jag antar inte att någon är dum pga tatueringar för det. Utan tills motsatsen är bevisad anser jag att personen sannolikt är normalbegåvad, inte dum.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback