• 1
  • 2
2013-07-08, 14:16
Medlem
Troians avatar
Skriv upp dig på någon sommarkurs och mjölka lite CSN.
Citera
2013-07-08, 14:29
Medlem
kinesarsles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kunipeN
Anledningen till att jag har hamnat i denna sitsen är för att jag har använt alla mina pengar till droger.. och detta var för ca 1-2 månader sedan - efter detta har jag inte rört knarket överhuvudtaget och hade inte tänkt göra det förrän min sits är utredd och jag har pengarna till det. Men nog om det.

Är skyldig collector, kronofogden och telenor pengar. Sen någon 300 räkning hit och dit för besök på sjukhus m.m... allt som måste in _nu_ i stort sätt summerar upp i cirkus 6000. Resten kan jag ju vänta med.. men just nu behöver jag dessa 6000.
Har du testat att kontakta dina fordringsägare och försöka göra en avbetalningsplan?

Har du inga saker att sälja? Din dator eller telefon eller vad du nu skriver med här på Flashback borde du kunna sälja.
Citera
2013-07-08, 14:43
Medlem
Troians avatar
Du kan också kolla om du kan få låna pengar av soc.
Citera
2013-07-08, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kinesarsle
Har du testat att kontakta dina fordringsägare och försöka göra en avbetalningsplan?

Har du inga saker att sälja? Din dator eller telefon eller vad du nu skriver med här på Flashback borde du kunna sälja.
Ringde kronofogden häromdagen och de fanns ingenting dom kunde göra. Dom bad mig låna pengar av någon bekant eller prata med mina föräldrar.

Har ingen mobil av värde och min dator är de enda jag har och de enda som kan få mig att hålla mig ifrån drogkretsarna där ute.. skulle bara sluta med att jag köpte en ny dator och gick flera tusen minus på det istället =/

Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Du kan också kolla om du kan få låna pengar av soc.
Citera
2013-07-08, 15:14
Medlem
Aberaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellets
Kronofogden gör inte en utmätning på fast egendom för ett sådant litet belopp , och dessutom om det inte är ditt hem så kommer inte en utmätning att ske heller (i.e. allt i hemet ägs av en annan juridisk person)

Däremot kommer du antagligen att åka på en extra kostnad för skulden + ränta ifall du inte kan betala.

Det finns inga genvägar till att lösa situationen. Som tidigare skrivit så rekommenderar jag att du skriver på betalningsföreläggandet , och betalar av när du får CSN allt eftersom.
Och sedan , viktigast av allt...
Skaffa INGA nya lån , krediter eller liknande....

Försök plugga i 36mån efter betalningsföreläggandet trätt i kraft och sköt räkningar och avbetalningarna då den s.k. "pricken" sitter kvar i den tiden och i princip omöjliggör lån eller andra krediter.

Delvis rätt. Kronofogden gör garanterat inte utmätning på egendom pga. 6000kr. Men om dom skulle göra en sådan utmätning så sitter inte morsans saker fast. Hon måste äga kvitto på allting för att bevisa att det är hennes, om hon inte har kvitto så rycker dom sakerna, tråkigt men sant.

Dom kommer inte heller kunna göra någon löneutmätning då du inte har någon inkomst. Skulden kommer bara ligga hos kronofogden tills dess att du antingen får ett jobb eller betalar av skiten. Egentligen ingen brådska, de enda som händer är att du får en anmärkning (Vilket iofs är jävligt drygt).
Citera
2013-07-08, 15:17
Medlem
kinesarsles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kunipeN
Ringde kronofogden häromdagen och de fanns ingenting dom kunde göra. Dom bad mig låna pengar av någon bekant eller prata med mina föräldrar.

Har ingen mobil av värde och min dator är de enda jag har och de enda som kan få mig att hålla mig ifrån drogkretsarna där ute.. skulle bara sluta med att jag köpte en ny dator och gick flera tusen minus på det istället =/
Ja då är det ju bara att betala ett högre belopp senare.

Vad sägs om att skaffa ett jobb? Klipp gräset åt folk eller liknande.
Citera
2013-07-08, 17:13
Medlem
borrizs avatar
Här finns lösningen på dina problem!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto