Citat:
Ursprungligen postat av
kunipeN
Behöver fixa fram 6000:- till på måndag absolut senast, annars kommer kronofogden och rensar mitt hem varav morsan kommer få stå för en del då hon är ägaren av huset vi bor i.
Hjälp mig flashback.. vill inte att beloppet ska stiga med 600:- hela tiden hos kronofogden osv. Måste ta mig ur denna miserabla sits jag råkade fastna i!
Kronofogden gör inte en utmätning på fast egendom för ett sådant litet belopp , och dessutom om det inte är ditt hem så kommer inte en utmätning att ske heller (i.e. allt i hemet ägs av en annan juridisk person)
Däremot kommer du antagligen att åka på en extra kostnad för skulden + ränta ifall du inte kan betala.
Det finns inga genvägar till att lösa situationen. Som tidigare skrivit så rekommenderar jag att du skriver på betalningsföreläggandet , och betalar av när du får CSN allt eftersom.
Och sedan , viktigast av allt...
Skaffa INGA nya lån , krediter eller liknande....
Försök plugga i 36mån efter betalningsföreläggandet trätt i kraft och sköt räkningar och avbetalningarna då den s.k. "pricken" sitter kvar i den tiden och i princip omöjliggör lån eller andra krediter.