• 1
  • 2
2013-07-08, 12:33
Medlem
Nu tänker jag inte sitta och dra hela min historia utan jag skriver det här relativt kortfattat..

Jag är 20 bast, bor hos morsan, inga utkomster förutom mobilräkning på ca 600:- i månaden. Ingen inkomst däremot - med andra ord inget jobb heller.
Som sagt, long story short; några av mina räkningar (inte bara mobilräkningen) har hamnat hos kronofogden pga miserabla val osv.

Behöver fixa fram 6000:- till på måndag absolut senast, annars kommer kronofogden och rensar mitt hem varav morsan kommer få stå för en del då hon är ägaren av huset vi bor i. Är redan skuldsatt till en del kompisar som inte har någon stress med pengarna, så det enda alternativet är att låna av en bank eller dylikt.
Som jag nämnde har jag ingen inkomst öht, alltså kan jag inte låna. 1000kr hit och dit i avgift svider väl lite men det får duga.
Jag börjar plugga igen efter sommaren och får ut 9000:- i månaden av csn (i lån dock) - så under denna period kommer jag enkelt att kunna betala av lånet då pengarna bara går till nöjen i stort sätt.

Hjälp mig flashback.. vill inte att beloppet ska stiga med 600:- hela tiden hos kronofogden osv. Måste ta mig ur denna miserabla sits jag råkade fastna i!
Citera
2013-07-08, 12:36
Bannlyst
Hur hade du tänkt dig att någon på Flashback skulle kunna hjälpa dig med det problemet?
Hade du tänkt dig att någon här skulle erbjuda dig ett lån så är du nog fan dummare än tåget.
Citera
2013-07-08, 12:39
Medlem
Absolut inte. Har du ingen hjälp att bidra med så behöver du inte kommentera. Vill ha en alternativ utväg där jag har möjlighet att låna ifrån.
Citera
2013-07-08, 12:41
Medlem
Fejka din död starta ett nytt liv i ett annat land!
Citera
2013-07-08, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kunipeN
Absolut inte. Har du ingen hjälp att bidra med så behöver du inte kommentera. Vill ha en alternativ utväg där jag har möjlighet att låna ifrån.
Gå in på nån gaysite och sälj arslet till nån gammal gubbe,kan ge nån 20 lapp eller 2.
Citera
2013-07-08, 12:43
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Morsan din har väl pengar att hjälpa dig med ? 6000 är små pengar
Citera
2013-07-08, 12:51
Medlem
CsSs avatar
Finns ingen quick-fix, sorry.

Försök istället att tänka långsiktigt och sluta låna pengar. Nu har du satt både dig själv och din mamma i en taskig sits. Om din mamma skulle ha något av värde som betar av din skuld, kan det kanske tänkas att KFM rycker det. Vet hon om vilken sits du satt henne i?

Lägg ner småknarkandet och skaffa dig ett jobb, så din mamma får lite lugn och ro.
Citera
2013-07-08, 13:11
Medlem
Citat:
Behöver fixa fram 6000:- till på måndag absolut senast, annars kommer kronofogden och rensar mitt hem varav morsan kommer få stå för en del då hon är ägaren av huset vi bor i.
Hjälp mig flashback.. vill inte att beloppet ska stiga med 600:- hela tiden hos kronofogden osv. Måste ta mig ur denna miserabla sits jag råkade fastna i!

Kronofogden gör inte en utmätning på fast egendom för ett sådant litet belopp , och dessutom om det inte är ditt hem så kommer inte en utmätning att ske heller (i.e. allt i hemet ägs av en annan juridisk person)

Däremot kommer du antagligen att åka på en extra kostnad för skulden + ränta ifall du inte kan betala.

Det finns inga genvägar till att lösa situationen. Som tidigare skrivit så rekommenderar jag att du skriver på betalningsföreläggandet , och betalar av när du får CSN allt eftersom.
Och sedan , viktigast av allt...
Skaffa INGA nya lån , krediter eller liknande....

Försök plugga i 36mån efter betalningsföreläggandet trätt i kraft och sköt räkningar och avbetalningarna då den s.k. "pricken" sitter kvar i den tiden och i princip omöjliggör lån eller andra krediter.
Citera
2013-07-08, 13:23
Bannlyst
Citat:
Har man några muskler kvar i hjärnan så bör man begripa att ingen kan hjälpa dig nu när du sitter i skiten, den hjälp du borde fått skulle vara före innan du stoppade arslet i skiten.
Nu sköter kronofogden om dig så du kanske kan få goda råd där.
Jag kan ge ett väldigt gott råd, gör bara av med de pengar som du har.
Citera
2013-07-08, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JaBaDaBaDoo
Morsan din har väl pengar att hjälpa dig med ? 6000 är små pengar
Tyvärr har hon ganska dåligt ställt..

Citat:
Ursprungligen postat av CsS
Finns ingen quick-fix, sorry.

Försök istället att tänka långsiktigt och sluta låna pengar. Nu har du satt både dig själv och din mamma i en taskig sits. Om din mamma skulle ha något av värde som betar av din skuld, kan det kanske tänkas att KFM rycker det. Vet hon om vilken sits du satt henne i?

Lägg ner småknarkandet och skaffa dig ett jobb, så din mamma får lite lugn och ro.
Där kom delen jag inte vill nämna fram. Jag slängde bort mitt liv för knark, och det är den största faktoren till att detta har hänt. Har däremot lagt ner med skiten nu, tills jag vet att jag _kan_ unna mig. Därför jag vill fixa allting nu så inte skulderna byggs på mer och mer!!

Citat:
Ursprungligen postat av Pellets
Kronofogden gör inte en utmätning på fast egendom för ett sådant litet belopp , och dessutom om det inte är ditt hem så kommer inte en utmätning att ske heller (i.e. allt i hemet ägs av en annan juridisk person)

Däremot kommer du antagligen att åka på en extra kostnad för skulden + ränta ifall du inte kan betala.

Det finns inga genvägar till att lösa situationen. Som tidigare skrivit så rekommenderar jag att du skriver på betalningsföreläggandet , och betalar av när du får CSN allt eftersom.
Och sedan , viktigast av allt...
Skaffa INGA nya lån , krediter eller liknande....

Försök plugga i 36mån efter betalningsföreläggandet trätt i kraft och sköt räkningar och avbetalningarna då den s.k. "pricken" sitter kvar i den tiden och i princip omöjliggör lån eller andra krediter.
Det är ju just därför jag vill betala av allting nu. Så inte avgifter eller räntor dyker upp.. eller mer kronofogden problem. Tycker det är mer värt att på något vis kunna dra ut ett lån.. som sagt 1000kr i avgift är värt pengarna för att det inte ska stiga ännu mer och låta mig få betalningsanmärkningar...

Citat:
Ursprungligen postat av onkelkonkelkonkel
Har man några muskler kvar i hjärnan så bör man begripa att ingen kan hjälpa dig nu när du sitter i skiten, den hjälp du borde fått skulle vara före innan du stoppade arslet i skiten.
Nu sköter kronofogden om dig så du kanske kan få goda råd där.
Jag kan ge ett väldigt gott råd, gör bara av med de pengar som du har.
Brukar köra med det talesättet. Att bara leva på det jag själv kan bidra med. Men det är inte alltid så lätt och i denna situationen finns det ju inte så mycket jag kan göra mer än att låta det bli högre summor eller försöka få tag i ett lån och betala av skiten..
Citera
2013-07-08, 14:00
Medlem
kinesarsles avatar
Citat:
Det är ju just därför jag vill betala av allting nu. Så inte avgifter eller räntor dyker upp.. eller mer kronofogden problem. Tycker det är mer värt att på något vis kunna dra ut ett lån.. som sagt 1000kr i avgift är värt pengarna för att det inte ska stiga ännu mer och låta mig få betalningsanmärkningar...
Varför är du rädd för en betalningsanmärkning? Det är ju exakt vad du behöver för att inte dumma dig och ta krediter.

Kan du tala om till vem du är skyldig för vad så blir det lättare att hjälpa dig.
Citera
2013-07-08, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kinesarsle
Varför är du rädd för en betalningsanmärkning? Det är ju exakt vad du behöver för att inte dumma dig och ta krediter.

Kan du tala om till vem du är skyldig för vad så blir det lättare att hjälpa dig.
Anledningen till att jag har hamnat i denna sitsen är för att jag har använt alla mina pengar till droger.. och detta var för ca 1-2 månader sedan - efter detta har jag inte rört knarket överhuvudtaget och hade inte tänkt göra det förrän min sits är utredd och jag har pengarna till det. Men nog om det.

Är skyldig collector, kronofogden och telenor pengar. Sen någon 300 räkning hit och dit för besök på sjukhus m.m... allt som måste in _nu_ i stort sätt summerar upp i cirkus 6000. Resten kan jag ju vänta med.. men just nu behöver jag dessa 6000.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in