• 1
  • 2
2013-07-07, 17:55
Medlem
dokoalseleds avatar
Terence McKenna
Alan Watts
Aldous Huxley
Timothy Leary
The Beatles
Albert Hoffman

Enligt den här videon var dessa eventuellt "på den andra sidan" och hippierörelsen, den psykedeliska rörelsen och new age-rörelsen skapades av makteliten för makteliten som en del av mind control. John Lennon vaknade upp och förstod vad som skedde och blev mördad pga det.

http://www.youtube.com/watch?v=E-XcsdXto7w

Frågan är varför makteliten låter den här videon ligga på youtube om de kan mörda Lennon.
Citera
2013-07-07, 18:18
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dokoalseled
Terence McKenna
Alan Watts
Aldous Huxley
Timothy Leary
The Beatles
Albert Hoffman

Enligt den här videon var dessa eventuellt "på den andra sidan" och hippierörelsen, den psykedeliska rörelsen och new age-rörelsen skapades av makteliten för makteliten som en del av mind control. John Lennon vaknade upp och förstod vad som skedde och blev mördad pga det.

http://www.youtube.com/watch?v=E-XcsdXto7w

Frågan är varför makteliten låter den här videon ligga på youtube om de kan mörda Lennon.
Eller så visar detta på att det inte finns någon maktelit som gjort detta som påstås i videon.

Med tanke på John Lennons långa antikrigs åsikter varit publicerade undrar man varför någon maktelit skulle vänta så länge innan de agerade?
Citera
2013-07-07, 18:24
Medlem
KycklingIRymdens avatar
Eller för att skapa kontroverser/debatter som den här tråden så att folk kan sylta ner sig riktigt ordentligt i 'kansken'.
Citera
2013-07-07, 18:38
Medlem
dokoalseleds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kjellkritisk
Eller så visar detta på att det inte finns någon maktelit som gjort detta som påstås i videon.

Med tanke på John Lennons långa antikrigs åsikter varit publicerade undrar man varför någon maktelit skulle vänta så länge innan de agerade?
När du säger "inte finns någon maktelit" menar du då att det inte finns någon liten grupp som styr hela världen, typ som Illuminati, och att det istället är en massa olika grupper och nätverk och en massa korruption som inte är organiserat men ändå sammanlänkat? Att det finns en maktelit av något slag råder väl mer eller mindre konsensus om eller? Sen hur den ser ut och är strukturerad råder väl oenighet om, eller?

Att de väntade på att agera var kanske för att allt var i sin ordning med att vara mot kriget och för österländsk andlighet osv. så länge man är en flummare som sitter och mediterar och tror att positivt tänkande ska rädda världen från allt ont. Eftersom man då inte är så proaktiv när det gäller att förändra samhällets makt utan mest påverkar andra flummare. Men jag vet inte för demonstrationer och låttexter etc. är ju också politiska maktmedel och ju fler som är pacifister desto sämre för makteliten. Kanske var det en medveten grej att ha en pacifistisk flummande "kontrollerad opposition" för syftet att kunna skapa polarisation, för att ha någon grupp att polarisera de andra människorna mot.

Huvudpoängen som killen i videon lyfter fram är att psykedeliska droger som svamp och LSD är väldigt kraftfulla verktyg som är ett dubbeleggat svärd. Under kontrollerade former där drogbrukaren har de rätta verktygen i form av kritiskt tänkande etc. så kan det vara till hjälp med droger. Men under fel omständigheter kan hallucinogener fungera som en slags suddgummi som suddar ut psyket eller vad man ska säga så att man blir ett blankt papper. Sedan har makteliten satt upp ett maskineri för att fånga upp dessa människor i form av new age med 2012-fenomenet etc. som drogbrukaren då blir programmerad efter. Mind control.
Senast redigerad av dokoalseled 2013-07-07 kl. 18:42.
Citera
2013-07-07, 18:40
Medlem
dokoalseleds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KycklingIRymden
Eller för att skapa kontroverser/debatter som den här tråden så att folk kan sylta ner sig riktigt ordentligt i 'kansken'.
Kanske. Men vad är alternativet? Att sluta söka, sluta ifrågasätta och sluta tänka kritiskt? Hmm jag har funderat på att göra det. Men då blir man väldigt lättpåverkad av mainstreammedian eller vad som helst som man blir matad med.

Min taktik är "everything in moderation".
Citera
2013-07-07, 18:42
Medlem
skunkjobbs avatar
Nej dokoalseled, John Lennon mördades av en som var precis som du. En psykiskt sjuk person som kört diverse droger och utvecklat ett besatt intresse för Lennon. Det är bl a sådant som gör mig engagerad mot konspirationsteoretiker, en vacker dag går det en säkring i huvudet på er och så kan någon oskyldig drabbas av ert missriktade hat.

Istället för att fantisera om makteliter (vilket kanske är en skön snuttefilt när man själv känner sig maktlös) så ska du se dig själv i spegeln.
Citera
2013-07-07, 18:43
Medlem
dokoalseleds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Nej dokoalseled, John Lennon mördades av en som var precis som du. En psykiskt sjuk person som kört diverse droger och utvecklat ett besatt intresse för Lennon. Det är bl a sådant som gör mig engagerad mot konspirationsteoretiker, en vacker dag går det en säkring i huvudet på er och så kan någon oskyldig drabbas av ert missriktade hat.

Istället för att fantisera om makteliter (vilket kanske är en skön snuttefilt när man själv känner sig maktlös) så ska du se dig själv i spegeln.
har du svalt tandkrämen?
Citera
2013-07-07, 18:43
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Kanske. Men vad är alternativet? Att sluta söka, sluta ifrågasätta och sluta tänka kritiskt? Hmm jag har funderat på att göra det. Men då blir man väldigt lättpåverkad av mainstreammedian eller vad som helst som man blir matad med.

Min taktik är "everything in moderation".
Det är bara du själv som tror att du tänker kritiskt. Egentligen är du en av de mest okritiska och låter dig matas med budskap som du själv gillar men ser inte det som talar mot dem.
Citera
2013-07-07, 18:44
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
har du svalt tandkrämen?
Inte mycket, vad det nu skulle ha med saken att göra. Svara seriöst eller svara inte alls!
Citera
2013-07-07, 18:46
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KycklingIRymden
Tycker du själv att dessa efterkonstruktioner 'ni troende' alltid kommer med ens känns nästan trovärdiga? Att de alltså lät Lennon hållas tillräckligt länge för att hinna sprida sitt budskap, som de egentligen ville stoppa, så att vi skulle bli lite förvirrade och osäkra sisådär 30 år senare?
Det är såna här fjanterier som förstör och omöjliggör all riktig debatt med foliehattar.
Citera
2013-07-07, 19:02
Medlem
dokoalseleds avatar
Citat:

Citat:
Det är bara du själv som tror att du tänker kritiskt. Egentligen är du en av de mest okritiska och låter dig matas med budskap som du själv gillar men ser inte det som talar mot dem.
Kan du förklara hur jag tänker okritiskt? Jag ifrågasätter mina egna åsikter, val och föreställningar hela tiden. Jag läste på om droger under mer än ett år innan jag vid 28 års ålder testade cannabis som var min första illegala drog. Kort efter det började jag spekulera kring om jag hade blivit matad med desinformation kring droger och slutade helt med droger, förutom kaffe. Vad gäller att jag ska se mig själv i spegeln så var det precis det jag skrev om i den här tråden som jag postade för två dagar sedan:

https://www.flashback.org/t2174666

Varför är du så arg på mig hela tiden? Det verkar onekligen som att du tar illa vid dig av något jag skriver eller något med mig som person gång på gång.

Citat:
Inte mycket, vad det nu skulle ha med saken att göra. Svara seriöst eller svara inte alls!
fluorid, googla det
Du är den som kommer med en personattack utan att visa grunder. Om det är en polarisation som ska uppstå mellan "foliehattar" och resten så tycker jag du bidrar mest till den.

Jag har inte påstått någonstans att denna teori som tråden handlar om stämmer.

Kan ni inte lyssna på ljudklippet/videon istället innan ni "skjuter budbäraren"?
Citera
2013-07-07, 19:03
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
När du säger "inte finns någon maktelit" menar du då att det inte finns någon liten grupp som styr hela världen, typ som Illuminati, och att det istället är en massa olika grupper och nätverk och en massa korruption som inte är organiserat men ändå sammanlänkat? Att det finns en maktelit av något slag råder väl mer eller mindre konsensus om eller? Sen hur den ser ut och är strukturerad råder väl oenighet om, eller?

Att de väntade på att agera var kanske för att allt var i sin ordning med att vara mot kriget och för österländsk andlighet osv. så länge man är en flummare som sitter och mediterar och tror att positivt tänkande ska rädda världen från allt ont. Eftersom man då inte är så proaktiv när det gäller att förändra samhällets makt utan mest påverkar andra flummare. Men jag vet inte för demonstrationer och låttexter etc. är ju också politiska maktmedel och ju fler som är pacifister desto sämre för makteliten. Kanske var det en medveten grej att ha en pacifistisk flummande "kontrollerad opposition" för syftet att kunna skapa polarisation, för att ha någon grupp att polarisera de andra människorna mot.

Huvudpoängen som killen i videon lyfter fram är att psykedeliska droger som svamp och LSD är väldigt kraftfulla verktyg som är ett dubbeleggat svärd. Under kontrollerade former där drogbrukaren har de rätta verktygen i form av kritiskt tänkande etc. så kan det vara till hjälp med droger. Men under fel omständigheter kan hallucinogener fungera som en slags suddgummi som suddar ut psyket eller vad man ska säga så att man blir ett blankt papper. Sedan har makteliten satt upp ett maskineri för att fånga upp dessa människor i form av new age med 2012-fenomenet etc. som drogbrukaren då blir programmerad efter. Mind control.

Nej det finns ingen maktelit som samarbetar på det sättet och definitivt Illuminati. Däremot finns det människor med makt som är korruperade och agerar för att se anser att de har rätt, makt korruperar och människan är opportunister.

Fast det där om LSD och mind kontroll faller på att många inte tar droger.

Fortfarande tycker jag du ska ta ledigt ett tag från FB och börja odla kontakter med andra människor, dina trådstarter börjar lite gå i loop.

Du skrev i en annan tråd att ditt "uppvaknande" inte fått den effekt du trott, vilket jag tolkar som att du på ett plan inser att en hel del av dessa konspirationsteorier är inte rattionella eller möjliga. Gå ut i naturen och se om du inte kan se det underbara i fåglarnas liv och inte bara fokusera på det som är negativt i världen. Båda saker finns men det gäller att hitta det positiva i livet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in