2013-07-08, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lantarbetaren
Alla kampsorter skulle förbjudas. Jodå, förbud är inte alltid diktatur. Det kan rensa upp i samhället. Kampsportare är man av 2 skäl: 1) man är s k bokstavsstörd eller 2) man blir det av slagen och sparkarna.
Det frodas mycket kriminalitet före, under och efter träningarna och matcherna.
Om polisen gick in med dammsugare under ett sådant event skulle mycket bus kunna tas i ett svep.

Guns dont kill people stupid mother fuckers with guns kill people. Samma sak gäller kampsport.

Jag känner många som tränar kampsport och ingen av dom slåss ute, de till och med särar på slagsmål ute på stan/diskoteker. Jag själv tränar kampsport och aldrig slagits utanför klubben. Skriv inte är du snäll!
Citera
2013-07-08, 11:03
Medlem
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avec
Vet vi namnet på gärningsmannen än?

Vi har ju honom på bild så borde inte vara så svårt.

Ja namn finns. Ej bekräftat, men matchande tatuering gör oss mer säkra. Vi behöver en sammanfattning.

.
Citera
2013-07-08, 11:04
Medlem
Att gm i Varberg skulle ha begått liknande dåd tidigare ser jag som högst osannolikt. Han beter sig alldeles för irrationellt. Det kan dock inte uteslutas så givetvis ska polisen kolla upp honom.

Min teori är att han befann sig i ett psykosliknande tillstånd som troligen är resultatet av psykisk sjukdom alternativt droger.
Citera
2013-07-08, 11:05
Medlem
kezz89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Av allt jag testat var det anabola som fick mig aggresiv på ett fruktansvärt obehagligt sätt. Lägg på en Schizoid personlighetsstörning med alkohol och droger på det, så får du antagligen denne zombie. Blir lite nyfiken på hur passiva föräldrarna var i denna soppa. Känns som psykvården har, eller borde haft, med denne Nicol*s att göra under rätt lång tid.

Undrar hur mycket Thaiklubben märkte? Minns själv i min korta thaiboxningskarriär i en annan stad att ledarna inte var raketforskare direkt.

.

.

Sluta snacka goja. För det första finns det inget såkallat "roidrage" när du tar AAS. Man kan bli aggressiv om du tar AAS i samband med andra droger, men det är inte AAS som gör dig aggressiv.

Citat:
Ursprungligen postat av Bubbaaa
Guns dont kill people stupid mother fuckers with guns kill people. Samma sak gäller kampsport.

Jag känner många som tränar kampsport och ingen av dom slåss ute, de till och med särar på slagsmål ute på stan/diskoteker. Jag själv tränar kampsport och aldrig slagits utanför klubben. Skriv inte är du snäll!

Även jag känner många kampsportare och i stort sett alla jag känner är eller har varit med i de större fotbollsfirmorna.
Citera
2013-07-08, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Han testades inte. Hovrätten rev upp tingsrättens beslut.
---

Ok, då lär det vara vissa juridiska hinder från att ta DNA från avlidna.

Men i det här fallet bör man ta DNA för att 100% kunna binda GM till brotten - även om det är tämligen solklart utan DNA.
Citera
2013-07-08, 11:06
Bannlyst
Citat:

Fast, den döda är ju i formell bemärkelse inte misstänkt - eller? Alltså, han anhölls inte, vad jag vet?

Vet inte om det är så mycket tur i det. Jag aspirerar inte på att vara polis.

Har den avlidne GM varit misstänkt för brott?
Även om han är död så är han garanterat på sannolika skäl misstänkt för brott. Oavsett om han är delgiven misstanke eller frihetsberövad hamnar han i registret
Skulle det krävas att den misstänkte delges för att misstankegraden uppnås skulle det knappast ginnas husrannsakningar. När det gäller att delge misstanke måste det ske så snart som möjligt i ett 24:8-förhör. I detta fall är "så snart som möjligt" Liktydigt med aldrig.
När det gäller fallet i Svea hovrätt är det inte applicerbart. Det gäller uttag från biobank, vilket alltid nekats sedan Mihaijlovics prov från PKU.
Citera
2013-07-08, 11:07
Medlem
sebbzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta

Men i det här fallet bör man ta DNA för att 100% kunna binda GM till brotten - även om det är tämligen solklart utan DNA.

Finns inga hinder. Han blev skjuten flera gånger av polisen. Fanns hur mycket blod som helst att dna-topsa på plats.
Citera
2013-07-08, 11:10
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta

Fast i fallet da Costa begärde de ju ut vävnadsprover. Inte riktigt samma sak som att topsa en avliden person som gjort sig skyldig till brott.

Hans DNA i mössan räcker inte riktigt för att säga att han är 100 procent bunden till brottet. Exempelvis kan man i teorin tänka sig att han vid tillfället hade två brutna ben, vilket han nu inte har möjlighet att säga till sitt försvar.

Men enligt karlinge så kommer han DNA-testas, så vi får vänta och se vad dessa resultat visar.
Citera
2013-07-08, 11:11
Medlem
sebbzs avatar
Citat:
Fast, den döda är ju i formell bemärkelse inte misstänkt - eller? Alltså, han anhölls inte, vad jag vet?

Jo, det är han. Enda skillnaden mot en levande GM är att det aldrig blir någon rättegång. Förundersökningen genomförs som vanligt.
Citera
2013-07-08, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8814
Lite småläskig neurotisk blick på snubben..

Sagts rätt många gånger, men det går inte att säga att någon är en knivmördare, knarklangare, skolfröken eller butiksbiträde på deras blick eller utseende ;-)
Citera
2013-07-08, 11:15
Medlem
Caramillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svettmormor
Fast AB säger ju att de bodde på bordtennishallen.
Det gjorde förmodligen inte inlinesfolket och surfarna också.

Kan bekräfta att thaiboxningsklubben hade hyrt en natt i bordtennishallen. Känner en som arbetar där, och både AB och Expressen hade ringt upp honom sent igår kväll och ställt frågor. Pingishallen ligger inte mitt i stadskärnan.

Dessutom hade en s.k. Thai-festival anordnats nere vid Stenbrottet i Varberg.
Senast redigerad av Caramilla 2013-07-08 kl. 11:21.
Citera
2013-07-08, 11:19
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Även om han är död så är han garanterat på sannolika skäl misstänkt för brott. Oavsett om han är delgiven misstanke eller frihetsberövad hamnar han i registret
Skulle det krävas att den misstänkte delges för att misstankegraden uppnås skulle det knappast ginnas husrannsakningar. När det gäller att delge misstanke måste det ske så snart som möjligt i ett 24:8-förhör. I detta fall är "så snart som möjligt" Liktydigt med aldrig.

Kan man misstänkas för brott om man är död?

Vilket register skulle han hamna i? DNA-registret, utredningsregistret eller spårregistret?

Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
När det gäller fallet i Svea hovrätt är det inte applicerbart. Det gäller uttag från biobank, vilket alltid nekats sedan Mihaijlovics prov från PKU.

Nä, det är inte samma sak. Men det var inte jag som tog upp det exemplet heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in