2013-07-10, 19:08
Medlem
Någon som vet hur lång han är ? Tänkte på första beskrivningen från vittnena från linköpingsmorden var en man i 20 års åldern (gm 15 år vid den tidpunkten) ca 180 cm lång.

\\DD
Citera
2013-07-10, 19:10
Medlem
Jimbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogsluder
Han har då under natten även bytt från skjorta och tröja till en t-shirt och även tagit av sig sina skor. Frågan är vart allt detta hände?
Hur långt är det till 18-åringens hus från den här sträckan?
Om vi utgår ifrån att han inte irrat runt utan träffat nån eller uppehållit sig i närheten så kan upprinnelsen till alltihop ha sitt epicentrum där.
I så fall finns det någon/några som vet något.
Kanske finns det ytterligare ett offer som ännu inte påträffats..
Citera
2013-07-10, 19:11
Medlem
SpooN.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fullodum
Jag har fått lite fakta som med största sannolikhet stämmer

Gärningsmannen festade inte med resten av thaigänget på Kvällen/natten
Gärningsmannen sov inte tillsammans med de andra i bordtennislokalen
Gärningsmannen kom till klubben på morgonen och var våldsam mot de andra,
de tyckte att han var obehaglig och kände inte igen han, det var då de ringde polisen.
South side Muay Thai har varit mycket samarbetsvilliga med polisen.
South side Muay Thai informerade alla i Varbergs thaiboxningsklubb så fort de kunde.

South side Muay Thai tog/tar hand om personer som är/var struliga, får att få dom på
rätt köl igen. Eventuellt var gärningsmannen utesluten ur klubben (minns inte riktigt säkert
vad som sades).

10.000 kronors frågan: var spenderade gärningsmannen natten?

Gissar på att han under natten intog mdpv, överdriven benzo med alkohol eller annan rc-drog som jag f.ö inte följer utvecklingen på, men kan finnas rc's som får folk att flippa. Om de tyckte att han var skum och obehaglig så hade han nog inte kommitom han hade n psykisk meltdown.

Benz med alkohol tenderar att spåra men även fast man inte minnsnågot så händer dt att man följer rutiner/scheman även fast det är zombien som styr. Sj haft erfarenhet av det.

Vart fick du reda på infon mer än att den är sannolik?
Citera
2013-07-10, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skogsluder
Han har då under natten även bytt från skjorta och tröja till en t-shirt och även tagit av sig sina skor. Frågan är vart allt detta hände?

Ja just, vad hände? Kanske den vet som eventuellt sålde GM, eller bjöd på, vansinnesdrogen. Därför så väldigt tyst. Någon langare i Varberg går säkert och bär på den hemligheten. Några fler kanske, som vet vilka lokalt säljer vad, men som nu är skärrade och stumma.
Citera
2013-07-10, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpooN.
Gissar på att han under natten intog mdpv, överdriven benzo med alkohol eller annan rc-drog som jag f.ö inte följer utvecklingen på, men kan finnas rc's som får folk att flippa. Om de tyckte att han var skum och obehaglig så hade han nog inte kommitom han hade n psykisk meltdown.

Benz med alkohol tenderar att spåra men även fast man inte minnsnågot så händer dt att man följer rutiner/scheman även fast det är zombien som styr. Sj haft erfarenhet av det.

Vart fick du reda på infon mer än att den är sannolik?

Spelar ingen roll, vi kan säga att det är "insideinformation"

Teori: Återseendet med klubben kanske inte blev så kärt som han tänkt sig, på lördagkvällen/natten
så skiljs han från thaiklubben och stöter ihop med andra som han supit och eventuellt knarkat
tillsammans med hela natten och morgonen. På förmiddagen får han en flipp och ska göra
upp med medlemmarna i thaiklubben, sen spårar det som bekant ut rejält
Citera
2013-07-10, 19:24
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fullodum
Jag har fått lite fakta som med största sannolikhet stämmer

Gärningsmannen festade inte med resten av thaigänget på Kvällen/natten
Gärningsmannen sov inte tillsammans med de andra i bordtennislokalen
Gärningsmannen kom till klubben på morgonen och var våldsam mot de andra,
de tyckte att han var obehaglig och kände inte igen han, det var då de ringde polisen.
South side Muay Thai har varit mycket samarbetsvilliga med polisen.
South side Muay Thai informerade alla i Varbergs thaiboxningsklubb så fort de kunde.

South side Muay Thai tog/tar hand om personer som är/var struliga, får att få dom på
rätt köl igen. Eventuellt var gärningsmannen utesluten ur klubben (minns inte riktigt säkert
vad som sades).

10.000 kronors frågan: var spenderade gärningsmannen natten?

Känns som ett inlägg som endast är skrivet för att försöka tvätta bort stämpeln SSMT har fått.

Känner mig rätt tveksam på de här uppgifterna och det är garanterat en hund begraven vad det gäller SouthSide Muay Thai:s inblandning i detta.

Hur kan han ha blivit utesluten ur klubben när folk som känner honom säger att han inte tar droger eller slåss eller är bråkig? Jag tror stenhårt på teorin att nån som också varit med klubben haft/köpt drogerna.
Citera
2013-07-10, 19:29
Medlem
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Känns som ett inlägg som endast är skrivet för att försöka tvätta bort stämpeln SSMT har fått.

Känner mig rätt tveksam på de här uppgifterna och det är garanterat en hund begraven vad det gäller SouthSide Muay Thai:s inblandning i detta.

Hur kan han ha blivit utesluten ur klubben när folk som känner honom säger att han inte tar droger eller slåss eller är bråkig? Jag tror stenhårt på teorin att nån som också varit med klubben haft/köpt drogerna.

Ja det är en jävligt jobbig sits klubben sitter i. Kanske känner dom en skuld också OM det nu är så att han kickats från klubben dagarna innan... bara spekulerar.

.
Citera
2013-07-10, 19:31
Medlem
De flesta martial arts klubbar (kriminella undantaget naturligtvis) respekterar det, som kallas BUSHIDO. Bushido "the way of the warrior) är ett japanskt begrepp för the samurai code of ethics, analogous to the concept of chivalry. Tror därför inte att Thai-killarna varken festade, drogade eller har någonting att dölja. Har själv praktiserat en form av koreansk karate. Där var den mentala och etiska träningen lika intensiv som den fysiska. De, som inte uppförde sig, enligt Bushido-koden, åkte ut på direkten. Bl a ingick att ta sig an problemungdom och försöka fostra och guida dem, stötta hjälporganisationer, inta ett ödmjukt förhållningssätt bland medmänniskor, hjälpa de svagare osv. Man ansågs alltid representera martial arts skolan, även privat samt också representera principerna of martial arts generellt. Sen har ju kampsportens ädlare syften ofta numera förfuskats och kampsportare är många gånger steroidstinna bråkmakare, om inte direkt farliga. Många skolor leds av kriminella och har låga syften. Men det har dock ingenting med original bushidokod att göra.
Citera
2013-07-10, 19:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano

Funderar också över det här. Ingen annan som vet hur han var den sista tiden, var det kanske inte en akut psykos ändå?
Citera
2013-07-10, 19:32
Medlem
Pulver-Henkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr_wiseguy
Det var synd att GM inte gick in i "fel" lägenhet i söndags, tänkte på att om han hade ryckt upp dörren till nån HA-snubbe eller nåt sånt, hade varit kul "-kan du hjälpa mig?"
En HA-snubbe blir lika skadad av en kniv i halsen som gemene man. Medlemskap i diverse föreningar fungerar inte som skydd. Person nr. 1 blev knivad bakifrån när han var ute o gick utan att hinna fatta vad i helvete det var frågan om. Person nr. 2 låg o sov, hur orienterad tror du den snubben var innan NE körde bladet i han? Vad det gäller tanten så hade det inte heller där haft någon som helst betydelse vad det stod på en eventuell väst - hon var i egenskap av gammal tant försvarslös.

Ergo: Är man tillräckligt sjuk så är man farlig för vem som helst. Vilken tönt som helst kan döda en HA.
Citera
2013-07-10, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av azazo
De flesta martial arts klubbar (kriminella undantaget naturligtvis) respekterar det, som kallas BUSHIDO..
Har du kalla pa att "de flesta" klubbar följer det har? För jag har da aldrig sett det pa nagon av klubbarna jag tranat pa. Aldrig ens hört talas om det.
Citera
2013-07-10, 19:38
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av azazo
De flesta martial arts klubbar (kriminella undantaget naturligtvis) respekterar det, som kallas BUSHIDO. Bushido "the way of the warrior) är ett japanskt begrepp för the samurai code of ethics, analogous to the concept of chivalry. Tror därför inte att Thai-killarna varken festade, drogade eller har någonting att dölja. Har själv praktiserat en form av koreansk karate. Där var den mentala och etiska träningen lika intensiv som den fysiska. De, som inte uppförde sig, enligt Bushido-koden, åkte ut på direkten. Bl a ingick att ta sig an problemungdom och försöka fostra och guida dem, stötta hjälporganisationer, inta ett ödmjukt förhållningssätt bland medmänniskor, hjälpa de svagare osv. Man ansågs alltid representera martial arts skolan, även privat samt också representera principerna of martial arts generellt. Sen har ju kampsportens ädlare syften ofta numera förfuskats och kampsportare är många gånger steroidstinna bråkmakare, om inte direkt farliga. Många skolor leds av kriminella och har låga syften. Men det har dock ingenting med original bushidokod att göra.

Ta det lungt nu, mr Myagi. Västerländsk thaiboxning är en kampsport och påminner mer i förhållningssätt till västerländsk boxning än till karate och liknande dicipliner.

Sen har det ju kommit ut festbilder på facebook från andra i klubben den kvällen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in