2013-07-09, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rabuldat
varför obduceras han på fredag? när han dog i söndags?
är det inte så att resultatet kommer på fredag bara?
Jag vet inte varför han obduceras på fredag.

Transport av kroppen, köer eller gammal hederlig statlig krångelbyråkrati kanske?
Citera
2013-07-09, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nummer10011
Jag vet inte varför han obduceras på fredag.

Transport av kroppen, köer eller gammal hederlig statlig krångelbyråkrati kanske?
Eller helt enkelt att även rättsläkare har semester...
Citera
2013-07-09, 20:17
Medlem
karlinges avatar
24-åringen dna-testas för Linköpingmordet

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17105992.ab

.
Citera
2013-07-09, 20:19
Medlem
mediatrics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasse-anabola
Detta kanske har avhandlats tidigare i tråden, ursäkta i så fall.

Har studerat filmen där GM blir skjuten. Han ser inte särskilt skadad ut när han grips.

Visst sköts han i buken? Antagligen dog han då av inre blödningar, men borde han inte ha påverkats mer av skottet än vad som framgår på filmen. Läste någonstans att polisen till och med fick brotta ner honom. Dessutom fick han vård omedelbart, så för mig är det lite av ett mysterium att han ens avled.

Att ambulanssjukvårdarna gjorde vad de skulle (och vad de kunde) råder inget tvivel om.
Däremot råkar jag veta att varbergs sjukhus endast har två traumarum.
GM kom antagligen in sist av de skadade, och har svårt att se att man avslutar en akutoperation till förmån för GM.
Citera
2013-07-09, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
24-åringen dna-testas för Linköpingmordet

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17105992.ab

.

Nu har du varit på aftonbladet igen och jag antar att du verkligen hoppas att detta stämmer?
Det är ett skämt att aftonbladet ens går ut med sånt, det är en ren rutinåtgärd och det finns ingenting som pekar på att det skulle ha något samband.
Citera
2013-07-09, 20:24
Moderator
v50s avatar
Polisen i Linköping där ett två personer dödades i en knivattack 2004 kommer begära att man genomför ett DNA-prov på GM som denna tråd handlar om för att undersöka om det kan röra sig om samma GM i båda dessa fall.

Citat:
Polisen i Linköping som utreder det olösta dubbelmordet i Linköping 2004 – då Moham*ad Am*ouri, (m) 8 , och An*a-Le*a Svensso*, (n) 56, blev brutalt mördade reagerade på att ärendena var snarlika.

– I och med att vi under hela vår utredning har sökt efter en gärningsman i åldern 15-30 år och när det händer den här typen av ärenden som är ganska snarlika vårt, det vill säga ett vansinnesdåd av en sjuk människa, reagerar vi självfallet och funderar, kan det här vara vår person? säger förundersökningsledaren J*n Sta*f (a) till Sveriges Radio.

I slutet av veckan kommer han att ta kontakt med utredningsgruppen i Halmstad och höra om de tagit ett så kallat registerprov.

Senast redigerad av v50 2013-07-09 kl. 21:09.
Citera
2013-07-09, 20:25
Medlem
SithBoboSiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av livealittle
Nu har du varit på aftonbladet igen och jag antar att du verkligen hoppas att detta stämmer?
Det är ett skämt att aftonbladet ens går ut med sånt, det är en ren rutinåtgärd och det finns ingenting som pekar på att det skulle ha något samband.
Ingenting? Är du lika efterbliven som du låter? Oavsett om det råkar vara text som finns på aftonbladet eller ej så är snubben den varmaste kandidaten på många år, då ska man inte låta bli att undersöka om det kan vara han.

edit; kollade dina tidigare inlägg och blev inte helt förvånad. Du är en av några som påstår sig vara NE's bra kompisar och det är tydligt att han hade jävligt felknullade vänner kring sig, inte undra på att hans hjärna kollapsade till slut.
Senast redigerad av SithBoboSith 2013-07-09 kl. 20:51.
Citera
2013-07-09, 20:26
Medlem
Citat:
Ja DNA:t testas ju inte bara mot Linköpingsmorden. Det körs mot allt som finns i spårregistret, tiotusentals spår! Allt från mord till inbrott i anderssons glasskiosk...
Citera
2013-07-09, 20:31
Medlem
Pulver-Henkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Web-Bot
Om de gav GM droger mot hans vetskap/vilja, skulle de kunna åtalas för dråp?
De kan åtalas för försök till dråp om de bevisligen hade uppsåt att ha ihjäl honom med drogerna.
Citera
2013-07-09, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pulver-Henke
De kan åtalas för försök till dråp om de bevisligen hade uppsåt att ha ihjäl honom med drogerna.
Men vafan! Vi vet ju inte om han var påverkad av droger och inget talar för att han skulle blivit ilurad dem isf, skärpning nu
Citera
2013-07-09, 20:36
Medlem
Pulver-Henkes avatar
Citat:
Det finns en jävla massa saker som stämmer in precis exakt. Hårfärg, ögonfärg, längd, ålder, modus operandi, straffhistorik, nikotinbruk + ytterligare ting.

Tänk dig för innan du öppnar käften nästa gång.
Citera
2013-07-09, 20:38
Medlem
Pulver-Henkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zetalof
Men vafan! Vi vet ju inte om han var påverkad av droger och inget talar för att han skulle blivit ilurad dem isf, skärpning nu
Jag tror du adresserar fel person. Jag svarade endast kort och gott på hans fråga. Konstigheter?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in