Citat:
Ursprungligen postat av
dopaminet
Hej! Jag anvnder mig utav firefox med addons p xp.
Och jag upplever ett virus i min dator tror jag iaf mina senaste dokument vad man ska kalla det reagerar nr jag laddar ner film och bilder via webblsaren, fast jag ej tittat p filen. S det knns som ngon tittar p det jag tittar p.
Snart kommer Windows blue 8.1 vad man ska kalla det s jag ska kanske skaffa mig det om operativsystemet r skrare som r en ev. gratis uppdatering av Windows 8, kan vara mycket buggar i xp tror jag. Som sagt hur skra r Ert Windows operativsystem sitter ni med 7:an eller 8:an, eller kanske xp? det r nog f personer som sitter med Vista skulle jag vilja tro.
Sen funderar jag om man ska vnta ut Windows 9 som kommer i beta vad jag hrt 2014 januari och slpps 2014 November om det stmmer, men det r lngt dit knns det som.
Iaf jag behver hjlp med att ladda ner bilder, film musik och program utan det syns direkt vad jag uppfattat. Och vilka antivirus program och brandvggar r bst? Ska grna vara sdna program som lyckas rensa snt som ligger kvar och rootar/snokar i ens dator.
Samt hur man dljer sin IP bst?
Som sagt man vill surfa anonymt och slippa bli verbevakad.
Tack p frhand den som vill hjlpa tilll!
Jadu, med Windows r det omjligt att surfa utan att bli vervakad. Windows har MNGA, MNGA bakdrrar och spywares inbyggda, som skickar information om det mesta. Det har diskuterats om Windows till och med har bakdrrar direkt till NSA.
Med Windows slipper du aldrig vervakningen.