2013-07-06, 23:15
Medlem
Hej! Jag använder mig utav firefox med addons på xp.

Och jag upplever ett virus i min dator tror jag iaf mina senaste dokument vad man ska kalla det reagerar när jag laddar ner film och bilder via webbläsaren, fast jag ej tittat på filen. Så det känns som någon tittar på det jag tittar på.

Snart kommer Windows blue 8.1 vad man ska kalla det så jag ska kanske skaffa mig det om operativsystemet är säkrare som är en ev. gratis uppdatering av Windows 8, kan vara mycket buggar i xp tror jag. Som sagt hur säkra är Ert Windows operativsystem sitter ni med 7:an eller 8:an, eller kanske xp? det är nog få personer som sitter med Vista skulle jag vilja tro.
Sen funderar jag om man ska vänta ut Windows 9 som kommer i beta vad jag hört 2014 januari och släpps 2014 November om det stämmer, men det är långt dit känns det som.

Iaf jag behöver hjälp med att ladda ner bilder, film musik och program utan det syns direkt vad jag uppfattat. Och vilka antivirus program och brandväggar är bäst? Ska gärna vara sådna program som lyckas rensa sånt som ligger kvar och rootar/snokar i ens dator.

Samt hur man döljer sin IP bäst?

Som sagt man vill surfa anonymt och slippa bli överbevakad.

Tack på förhand den som vill hjälpa tilll!
2013-07-06, 23:36
Medlem
Geirskogul-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dopaminet

Och jag upplever ett virus i min dator tror jag iaf mina senaste dokument vad man ska kalla det reagerar när jag laddar ner film och bilder via webbläsaren, fast jag ej tittat på filen. Så det känns som någon tittar på det jag tittar på.

Snart kommer Windows blue 8.1 vad man ska kalla det så jag ska kanske skaffa mig det om operativsystemet är säkrare som är en ev. gratis uppdatering av Windows 8, kan vara mycket buggar i xp tror jag. Som sagt hur säkra är Ert Windows operativsystem sitter ni med 7:an eller 8:an, eller kanske xp? det är nog få personer som sitter med Vista skulle jag vilja tro.
Sen funderar jag om man ska vänta ut Windows 9 som kommer i beta vad jag hört 2014 januari och släpps 2014 November om det stämmer, men det är långt dit känns det som.

Iaf jag behöver hjälp med att ladda ner bilder, film musik och program utan det syns direkt vad jag uppfattat. Och vilka antivirus program och brandväggar är bäst? Ska gärna vara sådna program som lyckas rensa sånt som ligger kvar och rootar/snokar i ens dator.

Bahnhof erbjuder - "SURFA SÄKERT MED DOLD IP-ADRESS "
http://bahnhof.se/priv/extra/anonym
2013-07-06, 23:44
Medlem
BlazeEveryDays avatar
tor?
2013-07-07, 01:48
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:

Jadu, med Windows är det omöjligt att surfa utan att bli övervakad. Windows har MÅNGA, MÅNGA bakdörrar och spywares inbyggda, som skickar information om det mesta. Det har diskuterats om Windows till och med har bakdörrar direkt till NSA.
Med Windows slipper du aldrig övervakningen.
2013-07-07, 06:35
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Och vilka antivirus program och brandväggar är bäst? Ska gärna vara sådna program som lyckas rensa sånt som ligger kvar och rootar/snokar i ens dator.

Dessa frågor är uppe flertal gånger i veckan på Flashback. Sök på frågorna så finner du buntvis med trådar samt inlägg.

//Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in