2013-07-06, 05:23
Medlem
AndraSorterings avatar
Citat:
En kvinna i 20-årsåldern våldtogs av en okänd gärningsman i Göteborg natten till lördagen enligt polisen.

artikellänk: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17086327.ab

Mycket kort artikel, så ni blir inte så mycket klokare om ni klickar på länken.

Mina frågor/

- Är det befogad att höja blatteflaggan sett till området (Skaragatan, Gamlestaden) det hände i ?

- Nån som var i närheten?
Senast redigerad av AndraSortering 2013-07-06 kl. 05:25.
Citera
2013-07-06, 05:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndraSortering
artikellänk: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17086327.ab

Mycket kort artikel, så ni blir inte så mycket klokare om ni klickar på länken.

Mina frågor/

- Är det befogad att höja blatteflaggan sett till området (Skaragatan, Gamlestaden) det hände i ?

- Nån som var i närheten?

Mohammed/Muhammed ali är GM, är i Sverige så jag vet tyvärr.. Och ja höj blatteflaggan
Citera
2013-07-06, 05:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndraSortering
Är det befogad att höja blatteflaggan sett till området (Skaragatan, Gamlestaden) det hände i ?
unvis.it länk till artikel

Med tanke på det obefintliga signalementet så hade jag satsat mina pengar på att gärningsmannen har en tydlig utlänsk koppling. Men det är bara en gissning.
Citera
2013-07-06, 23:38
Medlem
Har bott på Skaragatan i två år, flyttade dock i april pga av att området i sig kändes otryggt (efter att bl.a. ha blivit knivrånad två gånger). Skulle vara intressant att veta i vilken trappuppgång det skedde, då jag känner en del som bor där. De flesta jag sett på den gatan och i just den delen av Gamlestan verkar rätt schyssta, men det dras en del pack dit från Bergsjön och Angered. Skaragatan ligger ungefär en halv minut från spårvagnshållplatsen SKF, så det är antagligen någon som följt henne från vagnen?
Citera
2013-07-07, 01:44
Medlem
Hittar inte Edit-knappen så sorry för dubbelinlägg. GP har lite mer info nu:

"02.43, Gamlestaden. En 23-årig kvinna uppger att hon utsatts för våldtäkt. Boende i området hörde när hon skrek på hjälp.
Boende i närheten av Skaragatan i Gamlestaden kontaktar polisen när de hör kvinnan skrika på hjälp. På plats påträffar de kvinnan som berättar att hon har blivit våldtagen i utomhus, i en källarnedgång på utsidan av ett hus. Kvinnan har även blivit slagen i ansiktet.

Kvinnan kördes till sjukhus för gynekologisk undersökning. Polisen har ingen misstänkt eller gripen i ärendet."

Det enda hus som stämmer in på rak arm är det jag bodde i, Skaragatan 5. Är en liten källarnedgång ner mot ett solarium i huset.

Ligger ett drogrehab (Frälsningsarméns Nylösegården) längs gatan. De brukade iofs vara jäkligt lugna och inte föra alls mycket väsen av sig. I medborgarhuset på andra sidan gatan försiggick ibland lite skumma fester.
Senast redigerad av GoteborgU 2013-07-07 kl. 01:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in