2013-07-05, 20:50
Medlem
Är det någon här på Flashback som vet om det går att spara olika inställningar till ett det gästkonto som finns på macar? Jag äger en macbook pro 13" med retina skärm där jag har två konton, ett som jag använder dagligen och ett gästkonto som kompisar/syskon får använda vid behov...

Problemet ligger nu i att inga inställningar man gör på exempelvis docken eller för musplattan sparas vilket gör att de som använder datorn blir lite småsura på inställningarna och mig samtidigt. Fördelen med det hela är att folk inte kan spara en massa skit på min dator.

Jag hittade en guide på nätet som borde fungera men det gör den inte :/
http://www.michaelsmac.com/modules.p...rticle&sid=394

Specs:
OSX 10.8.4
Macbook Pro 13" Retina skärm
Citera
2013-07-05, 22:15
Medlem
iMorfins avatar
Det som du skulle kunna göra är helt enkelt att du skapar ett nytt, vanligt konto som heter t.ex Kompisar/Gäster. Du skall inte använda ditt förinstallerade gästkonto på din Mac om du vill slippa det där.

Systeminställningar -> Användare och Grupper -> Klicka på låset för att tillåta ändringar -> Sen trycker du på "+" och skapar ett nytt konto.

Mvh
Citera
2013-07-06, 11:40
Medlem
Problemet med att göra ett nytt konto är att de som använder det kontot kommer kunna spara en massa skit på min dator. Med gästkontot raderas ALLT de haft för sig på min dator när de loggar ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in