Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2013-07-05, 20:40
Medlem
cybergrodans avatar
Som rubriken lyder, när du var omyndig, köpte dina föräldrar ut snus/cigg till dig då?

Om jag själv ska svara på frågan: Nej, dom har aldrig gillat att jag snusat, därför ville dom väl heller inte göra det enklare för mig. Det enda undantaget var när dom var på någon båt där det såldes billigt snus, dom ville köpa något till mig och ringde och fråga vad jag snusade för sort. Jag hade dock 1 månad kvar tills min 18-årsdag, så det var väl ingen big deal.

Vad tycker ni annars om föräldrar som köper ut? Rätt eller fel?
Citera
2013-07-05, 20:51
Medlem
MonkeysOnParoles avatar
Vilken mesig strategi att köpa tobak åt sin unge. Kan man styra in dem rätt bör man, sen om de gör de efter 18 kan man ej påverka.
Citera
2013-07-05, 21:06
Medlem
MaryBells avatar
Min farsa gjorde det bakom morsans rygg, but I don't recommend it.
Citera
2013-07-05, 21:17
Medlem
cybergrodans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MonkeysOnParole
Vilken mesig strategi att köpa tobak åt sin unge. Kan man styra in dem rätt bör man, sen om de gör de efter 18 kan man ej påverka.

Exakt! Fine, det kanske är lite dubbelmoral av mig att hålla med om att det är fel när jag precis skrivit att jag inte tyckte det kändes fel när mina föräldrar köpte. Jag tycker dock att det är stor skillnad att köpa till någon som har en månad kvar till artonårsdagen än till någon som är typ 14-15.

Jag förstår inte riktigt hur man tänker när man köper ut till barn? Att de får tag på tobaken ändå? Så är det ju kanske, men om man vet att ens barn röker vore det väl bättre att försöka övertala ungen att sluta istället?
Citera
2013-07-05, 21:26
Medlem
n00bStylEs avatar
Tror min mor motvilligt köp 3-4 dosor snus till mej innan jag vart myndig. Men de va inte så populärt o snusa när varken morsan eller farsan snusa/rökte o knapp drack ens .

Rätt eller Fel... Jag såjjer såhär: försök att få dina ungar att inte börja röka/snusa. Väljer dom det själva o håller fast vid de, ja då har du gjort vad du kunnat som förälder iaf.
Senast redigerad av n00bStylE 2013-07-05 kl. 21:31.
Citera
2013-07-05, 21:42
Medlem
MonkeysOnParoles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cybergrodan
Exakt! Fine, det kanske är lite dubbelmoral av mig att hålla med om att det är fel när jag precis skrivit att jag inte tyckte det kändes fel när mina föräldrar köpte. Jag tycker dock att det är stor skillnad att köpa till någon som har en månad kvar till artonårsdagen än till någon som är typ 14-15.

Jag förstår inte riktigt hur man tänker när man köper ut till barn? Att de får tag på tobaken ändå? Så är det ju kanske, men om man vet att ens barn röker vore det väl bättre att försöka övertala ungen att sluta istället?
Jag menade mesiga föräldrar.

Förstår inte päron som dansar efter ungarnas pipa
Citera
2013-07-05, 21:54
Medlem
Nej, det gjorde mamma aldrig
Citera
2013-07-05, 21:59
Medlem
Dimaks avatar
En gång bara då var jag 17 år och 354 dagar hade snusat sen jag var 16 precis!
Citera
2013-07-05, 22:13
Medlem
Basfrostens avatar
Nej, aldrig.
Citera
2013-07-05, 22:48
Medlem
generalvits avatar
Har aldrig frågat mina föräldrar om dom kan köpa, dock har jag fått en hundring av mamma en gång när jag hade slut på snus, ( 2 år sen ).
Citera
2013-07-05, 23:09
Medlem
Flashback55s avatar
Nej, men efter 15års ålder va det mitt eget val om jag skulle bruka eller inte. Trots det så blev jag aldrig någon snusare eller rökare.
Citera
2013-07-05, 23:27
Medlem
Farsan gjorde det, jag behövde inte ens fråga...
Inte morsan dock^^
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in