2013-07-05, 20:35
Medlem
Så, jag köpte en dator som skulle ha 500 GB minne, i C:. Nyligen upptäckte jag att det finns en D: hårddisk med 500 GB ledigt utrymme, inne i D: finns det textdokument som heter "eula.1028" till "eula.3082", några Daemon tools filer och någon WinRar fil.

Kan jag använda den som en vanlig hårddisk eller är det något fel i skiten bara?
Citera
2013-07-05, 20:38
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sorthan
Så, jag köpte en dator som skulle ha 500 GB minne, i C:. Nyligen upptäckte jag att det finns en D: hårddisk med 500 GB ledigt utrymme, inne i D: finns det textdokument som heter "eula.1028" till "eula.3082", några Daemon tools filer och någon WinRar fil.

Kan jag använda den som en vanlig hårddisk eller är det något fel i skiten bara?

Det är troligen din recoverypartition som låter dig återställa datorn om något krånglar. Om du raderar detta så kommer du inte att ha kvar den funktionaliteten. Konsultera din dators manual, där står det troligen hur du gör för att bränna ut återställningsskivor.
Citera
2013-07-05, 20:44
Medlem
Har inte kvar några manualer och hittar ingenting på internet då det finns många nyare versioner av datorn (Acer Predator G3610).

Varför är det 500 GB ledigt då? För att kopiera filer sen kunna återställa det?
Citera
2013-07-05, 21:47
Medlem
Alven72s avatar
Vad heter D-partitionen? Heter den Restore, Recovery eller något liknande? Det finns tyvärr tillverkare som envisas med att dela upp hårddisken i partitioner, trots att återställningspartition saknas.
Det låter som så i ditt fall, givet att både C och D är på 500 GB vardera.
Citera
2013-07-05, 22:26
Medlem
EckiEckis avatar
Acer använde länge en mjukvara för sina pre-loads som inte stödde >512GB, så större diskar delades upp varesig det behövdes eller inte.
Citera
2013-07-05, 22:52
Medlem
eula-filerna är rester från en VC++-installation och kan raderas:
Citat:
http://support.microsoft.com/kb/950683

Frågan är om det är två partitioner på en hårddisk eller två hårddiskar. Jag tror i alla fall att du kan använda D-partitionen helt normalt.
Citera
2013-07-06, 01:34
Medlem
Tack för all hjälp!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här