• 1
  • 2
2013-07-05, 17:13
Medlem
Danni33s avatar
Ska ge bort min laptop. Vad är lättaste sättet att spara ned alla mina filer samt radera datorn på ALLT? Har ingen skiva, vill inte att mina filer, program osv ska kunna återställas, ska man skriva över hårddisken då? Jag provade att spara ned mina saker på ett USB men det gick inge bra då jag behövde 20 GB till, hehe..

Jag är amatör, var snälla och gör en guide for dummies eller länka där jag kan få instruktioner om detta. steg för steg...
Senast redigerad av Danni33 2013-07-05 kl. 17:19.
Citera
2013-07-05, 17:33
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Mitt tips: en extern HDD och mjukvaruprogrammet Kill Disk.
Citera
2013-07-05, 17:38
Medlem
Danni33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Mitt tips: en extern HDD och mjukvaruprogrammet Kill Disk.

Du måste förklara mer =( Vad gör jag med den externa HDD? och vad gör Kill disk och vart laddar jag ned det?
Citera
2013-07-05, 17:41
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Du flyttar över dom filer du vill spara ner på denna externa HDD.

Kill Disk -> http://bit.ly/12hlx50
Citera
2013-07-05, 17:44
Medlem
Danni33s avatar
Hur gör man det? Ska jag sätta in en ny hårddisk i laptopen? =S
Citera
2013-07-05, 17:47
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Danni33
Hur gör man det? Ska jag sätta in en ny hårddisk i laptopen? =S

Mja, det är väl bättre att du köper en extern HDD för ett par hundralappar. Du monterar denna HDD via datorns USB-ingång. Formaterar HDD till NTFS så du kan lagra filer som är över 4GB stora.
Citera
2013-07-05, 17:58
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Tråden ligger under Windows och således diskuterar man om Windows här.

Du har en förmåga att sätta ner massa Linuxsnack under Windows. Undvik detta är mitt tips.

Tråd rensad igen för OT.

//Mod
Citera
2013-07-05, 20:22
Medlem
Alven72s avatar
Citat: