Citat:
Ursprungligen postat av
Danni33
Ska ge bort min laptop. Vad är lättaste sättet att spara ned alla mina filer samt radera datorn på ALLT? Har ingen skiva, vill inte att mina filer, program osv ska kunna återställas, ska man skriva över hårddisken då? Jag provade att spara ned mina saker på ett USB men det gick inge bra då jag behövde 20 GB till, hehe..
Jag är amatör, var snälla och gör en guide for dummies eller länka där jag kan få instruktioner om detta. steg för steg...
Du vill inte att det ska finnas kvar Windows på den heller? Det tycker jag att du ska lämna kvar. Gör så här:
Skaffa en bärbar hårddisk som Cyrus skrev. Spara allt viktigt där.
Sedan går du in på Kontrollpanelen och väljer Användarkonton. Skapa ett nytt konto (Administratör) som du kan kalla Ägaren.
Logga ut dig själv och logga in med det nya kontot Ägaren. Gå tillbaka till samma ställe i Kontrollpanelen igen och ta bort ditt eget konto. Välj att alla filer ska tas bort.
Ladda sedan ner TreeSize Free (
http://www.jam-software.com/treesize_free/) och kolla igenom hårddisken ifall det ligger något personligt kvar. Den listar allt i storleksordning och gör det lättare att se helheten på disken än vad Utforskaren gör, tycker jag.