2013-12-27, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kiltmannen
Det är ju dock flertal andra band som kommer spela på samma scen (och andra scener) innan det är dags för Maiden. Att köa till scenen hela natten är ju helt meningslöst. Det är festival
Håller med dig till 100%
Citera
2013-12-27, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av steveharrisffs
Har inhandlat biljett till torsdagen. Alltså första dagen. Ska se Maiden och inga fler. Undrar om det kommer vara möjligt att övernatta utanför insläppet som en kö eller kommer man bli bortföst?

Om du vill så längst fram på Maiden så behöver du som tidigast endast ställa dig längst fram precis före bandet innan spelar på scenen bredvid. Men jag hade gärna velat se dig övernatta i kön för att komma längst fram på Maiden som inte spelar förräns på kvällen ^^
Citera
2013-12-27, 18:06
Medlem
SlumvilleSunrises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haze
Du har så rätt i det du säger. Fast vissa tycker väl det är kul att stå och se på band man kanske inte gillar

Haha. Fick uppleva den i fjol då kompisen prompt skulle stå längst fram på Avicii. Förvisso fick vi i och med detta även stå längst fram på Volbeat och det var ändå helt okej. Min husmusikälskande kompis var dock inte lika lycklig, men det gjorde väl inte så mycket sen när vi väl fick se Aviciis enorma mixerbord och hans hand som stack upp då och då, antar jag.
Citera
2013-12-28, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av steveharrisffs
Har inhandlat biljett till torsdagen. Alltså första dagen. Ska se Maiden och inga fler. Undrar om det kommer vara möjligt att övernatta utanför insläppet som en kö eller kommer man bli bortföst?

Gå dit 30 min innan Maiden börjar bara så kommer du längst fram. Det gjorde jag på Avicii var inga problem alls. Tror till och med att du kan gå dit 10 min innan och tränga dig fram bara haha. Kul liv och vänta där i 12 timmar hahaha.
Citera
2013-12-28, 21:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tango8
Gå dit 30 min innan Maiden börjar bara så kommer du längst fram. Det gjorde jag på Avicii var inga problem alls. Tror till och med att du kan gå dit 10 min innan och tränga dig fram bara haha. Kul liv och vänta där i 12 timmar hahaha.

Greenday gällde att vara på plats långtfram på bandet som spelade innan på den scenen.. För att ens komma in i innercirkeln.
Citera
2013-12-29, 01:04
Medlem
Bara ynglingar och amatörer köar framme vid scenen, vi som är lite mer erfarna kan hänga i öltältet fram till konserter börjar för sedan röja oss fram
Citera
2013-12-29, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dworek
Bara ynglingar och amatörer köar framme vid scenen, vi som är lite mer erfarna kan hänga i öltältet fram till konserter börjar för sedan röja oss fram

Dvs de som folk blir irriterade på för att de beter sig som att de ska mer förmåner än andra?
Citera
2013-12-29, 11:16
Medlem
Marquesos avatar
Går ju alltid att tränga sig fram om man bara vågar klämma sig mellan folk och så, men klart det kan vara störande för en som står där. Tycker själv inte att det är så farligt att folk "tränger" sig om man inte står allra längst fram. Men såna som ska försöka ta ens plats framme vid staketet, det är riktigt störande.
Citera
2013-12-29, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marqueso
Går ju alltid att tränga sig fram om man bara vågar klämma sig mellan folk och så, men klart det kan vara störande för en som står där. Tycker själv inte att det är så farligt att folk "tränger" sig om man inte står allra längst fram. Men såna som ska försöka ta ens plats framme vid staketet, det är riktigt störande.

Ja de är ju ganska svinigt, men annars förstår jag mig inte på folk som står relativt långt bak och blir irriterade för att man försöker ta sig långt fram. Oftast fruntimmer eller äldre gubbar.
Citera
2013-12-30, 11:42
Medlem
steveharrisffss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatrikHevele
Om du vill så längst fram på Maiden så behöver du som tidigast endast ställa dig längst fram precis före bandet innan spelar på scenen bredvid. Men jag hade gärna velat se dig övernatta i kön för att komma längst fram på Maiden som inte spelar förräns på kvällen ^^

Citat:
Ursprungligen postat av Tango8
Inte för att var sådan men jag köade över 30 timmar i somras när Maiden spelade här i Sverige..
Klarar nog av några sköna timmar på en festival framme vid staketet.
Citera
2013-12-30, 11:45
Medlem
steveharrisffss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haze
Han vill vara nr1 framför scen där Maiden ska spela. Till vilken nytta begriper jag inte.
Jag vill ju stå längst fram på Maiden såklart. Skiter väl i om det är dåliga band innan. Köade som sagt i 30 timmar i somras när de lirade här. Inga problem. Det är bara avslappnande. Vill inte riskera att hamna långt bak.

Känns som att folket som står långt fram på bandet innan Maiden kommer stå kvar när det trots allt är Maiden som ska spela. Majoriteten av alla på festivalen går ju dit för att glo på spektaklet.

Hur ser det ut på en sådan här stor festival? Blir det helt tomt framme vid stora scenen mellan banden?
Citera
2013-12-30, 11:46
Medlem
steveharrisffss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marqueso
Hatar när folk ska komma och tränga sig förbi sådana som står och köar i timmar. Ska man stå långt fram får man fan offra lite tid för det också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in