2014-02-16, 18:32
Medlem
BrorGertruds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m000z
Någon som vet åldersgränsen för att ta in alkohol på campingen? är det 18 eller 20

Borde rimligtvis vara 20. Men förra året så kollade de varken väskan eller om jag hade åldern inne vad jag kan minnas, väskan kollade de inte i alla fall!

Edit: Eller fick man speciella band om man var över 18 eller drömmer jag nu? Har för mig det men minnet sviker lite. Någon med bättre minne kanske kan flika in.
Citera
2014-02-16, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrorGertrud
Borde rimligtvis vara 20. Men förra året så kollade de varken väskan eller om jag hade åldern inne vad jag kan minnas, väskan kollade de inte i alla fall!

Edit: Eller fick man speciella band om man var över 18 eller drömmer jag nu? Har för mig det men minnet sviker lite. Någon med bättre minne kanske kan flika in.

20 år för sånt som är köpt på systemet, 18 för folköl. Som lagen säger med andra ord. Men de brukar inte kolla så hårt. Kollar de så ryker det dock.
Bandet var för att man ska kunna köpa i öltälten om jag minns rätt.
Citera
2014-02-16, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrorGertrud

På Bråvalla fick man inget band som visar att man är över 18. Men på Getaway fick man det.
Citera
2014-02-16, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haze
På Bråvalla fick man inget band som visar att man är över 18. Men på Getaway fick man det.
Rätt säker på att de som såg unga ut, men var över 18, fick armband.
Citera
2014-02-16, 19:09
Medlem
namerlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m000z
Någon som vet åldersgränsen för att ta in alkohol på campingen? är det 18 eller 20

Min första festival var som 17-åring och då hade jag absolut inga problem, har aldrig haft problem med att ta in alkohol. (nu har jag dock aldrig varit på Bråvalla tidigare) men det bör absolut inte vara några problem hur gammal du än är.
Citera
2014-02-16, 21:58
Medlem
nawsters avatar
Blir det fb meet up som på P&L?
Citera
2014-02-17, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nawster
Hoppas jag!! Annars är det ingen riktig festival
Citera
2014-02-17, 02:18
Medlem
MachineHeadXXXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nawster

Det blir det nog men förhoppningsvis blir det inte lika värdelöst som det var i år (som jag hörde i alla fall). Det var kasst. Nä, FB-meet up måste skötas via PM så att folk som inte hänger här kommer dit.
Citera
2014-02-17, 12:12
Medlem
nawsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MachineHeadXXX
Det blir det nog men förhoppningsvis blir det inte lika värdelöst som det var i år (som jag hörde i alla fall). Det var kasst. Nä, FB-meet up måste skötas via PM så att folk som inte hänger här kommer dit.

Okej, PMa mig om det blir något!
Citera
2014-02-17, 13:44
Medlem
Randomones avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakes
Rätt säker på att de som såg unga ut, men var över 18, fick armband.
Detta stämmer
Personer som hade blivit leggade på krogen fick band, är man gammal nog att inte leggas fick man inget band. Jag var 18 och skulle fylla 19 så jag fick ett band, vilket dock var helt onödigt då jag inte köpte nått öltältet.
Citera
2014-02-17, 14:03
Medlem
Inglorias avatar
Citat:

Jodå, fast det gällde för dem som var under 25
Citera
2014-02-17, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ingloria
Jodå, fast det gällde för dem som var under 25
Det förklarar varför jag inte fick något sådant då
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto