Citat:
Ursprungligen postat av
borjeboy
Frågan är dock om det inte skulle bli lite väl dyrt för ett subhead band att få dom till Sverige såpass snart igen. Det var dessutom 11 år sedan det var i Sverige senast, så många tog nog tillfället i akt att se dom just pga det. Inte alls säkert att dom drar såpass mycket folk om de kommer igen såpass snart.
Någon som vet nåt om när biljetterna kommer komma ut till försäljning?
Tror du har helt rätt. Jag skulle personligen aldrig köpa biljetter till en egen spelning med dem. Men eftersom att det endast kostar 100 kr på Grönan och man har lyssnat på dem i ett antal år så kände jag, och många andra att de kan passa på. 100 kr för Tenacious D är - ingenting.
Tror däremot inte att de skulle fylla tex globen, som tar in 14.000 - 16.000 (?) på spelningar. Men jag kanske har fel, och underskattar deras storhet i Sverige.
Men om de skulle bli bokade så skulle de säkert få en stor publik. Men hur många som skulle köpa biljett enbart för dem, det vet jag inte.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kiltmannen
Som sagt; man vet aldrig, men enligt min erfarenhet brukar väl ändå dom flesta svenska festivaler släppa sina band under hösten?

eller är jag ute och cyklar?
Du är absolut inte ute och cyklar. De flesta svenska festivaler börjar släppa band och biljetter under hösten