2013-08-13, 18:01
Medlem
skitifittabaknulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cooldog
Kom och tänka på detta nu, men vore inte Tenacious D en perfekt bokning till Bråvalla? Dom drog ändå mer en 17 000 till Gröna Lund och det är ett band som alla har hört talas om.

Citat:
Ursprungligen postat av tvantenn
Vi diskuterade det också när vi stod och drack öl innan Tenacious skulle gå på scenen, och ja. Jag tror att det vore en perfekt bokning för Bråvalla. Om den är realistisk eller inte är dock en helt annan fråga. Vi har ju ingen aning om hur deras turnéschema ser ut i slutet av juni nästa år, om de ens är ute på vägarna över huvud taget. Men visst, det skulle bli en grym konsert med mycket folk och en god allsång, helt klart!
Detta borde väl säga något..

https://www.youtube.com/watch?v=s4Ajtk743fY
Citera
2013-08-13, 18:26
Medlem
tvantenns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skitifittabaknull
Detta borde väl säga något..

https://www.youtube.com/watch?v=s4Ajtk743fY
Haha, jo precis. Har sett den där konserten två gånger tidigare och man blir jävligt imponerad av Tyskarna alltså haha. Sjukt stor publik. Tycker också att Tenacious gör en bra spelning där, men det är nog inte så svårt med en sådan publik.
Tycker inte att de var mer än en okej spelning på Grönan faktiskt. Men jag skulle mer än gärna se dem igen!
Citera
2013-08-13, 22:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakes
Absolut, de skulle lätt kunna vara subhead. De drar mycket mer folk än vad de själva förstår.

Frågan är dock om det inte skulle bli lite väl dyrt för ett subhead band att få dom till Sverige såpass snart igen. Det var dessutom 11 år sedan det var i Sverige senast, så många tog nog tillfället i akt att se dom just pga det. Inte alls säkert att dom drar såpass mycket folk om de kommer igen såpass snart.

Någon som vet nåt om när biljetterna kommer komma ut till försäljning?
Senast redigerad av borjeboy 2013-08-13 kl. 22:42.
Citera
2013-08-13, 22:33
Medlem
Kiltmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borjeboy

Förövrigt är det inte lite lustigt att inte bråvalla släppt något ännu? Någon som vet nåt om när biljetterna släpps

Skulle tro att det dröjer minst 1-2 månader innan vi får första släppet, men man vet aldrig.
Citera
2013-08-13, 22:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kiltmannen
Skulle tro att det dröjer minst 1-2 månader innan vi får första släppet, men man vet aldrig.

Tycker väl att det tagit tid bara för att dom är snabba i tyskland (Wacken osv) och sweden rock släppte 5 namn dagen efter typ
Citera
2013-08-13, 22:47
Medlem
Kiltmannens avatar
Citat:
Tycker väl att det tagit tid bara för att dom är snabba i tyskland (Wacken osv) och sweden rock släppte 5 namn dagen efter typ

Som sagt; man vet aldrig, men enligt min erfarenhet brukar väl ändå dom flesta svenska festivaler släppa sina band under hösten? eller är jag ute och cyklar?
Citera
2013-08-13, 23:01
Medlem
tvantenns avatar
Citat:
Frågan är dock om det inte skulle bli lite väl dyrt för ett subhead band att få dom till Sverige såpass snart igen. Det var dessutom 11 år sedan det var i Sverige senast, så många tog nog tillfället i akt att se dom just pga det. Inte alls säkert att dom drar såpass mycket folk om de kommer igen såpass snart.

Någon som vet nåt om när biljetterna kommer komma ut till försäljning?
Tror du har helt rätt. Jag skulle personligen aldrig köpa biljetter till en egen spelning med dem. Men eftersom att det endast kostar 100 kr på Grönan och man har lyssnat på dem i ett antal år så kände jag, och många andra att de kan passa på. 100 kr för Tenacious D är - ingenting.
Tror däremot inte att de skulle fylla tex globen, som tar in 14.000 - 16.000 (?) på spelningar. Men jag kanske har fel, och underskattar deras storhet i Sverige.

Men om de skulle bli bokade så skulle de säkert få en stor publik. Men hur många som skulle köpa biljett enbart för dem, det vet jag inte.
Citat:
Som sagt; man vet aldrig, men enligt min erfarenhet brukar väl ändå dom flesta svenska festivaler släppa sina band under hösten? eller är jag ute och cyklar?
Du är absolut inte ute och cyklar. De flesta svenska festivaler börjar släppa band och biljetter under hösten
Citera
2013-08-13, 23:04
Medlem
Torps avatar
Jag väntar med spänning på Skorpio's bokslut för det här året. Skall bli intressant att se sifforna för dessa tre sverigefestivaler de langat.

Edit: Detta säger jag i informativt syfte mot hur ett Bråvalla 2014 kan tänkas se ut efter årets monsterfestival/bokningar.
Citera
2013-08-14, 15:47
Medlem
tvantenns avatar
Ganska intressant enligt mig! Att så många dessutom kan tänka sig att återvända är ju inget annat än positivt.
http://www.mynewsdesk.com/se/pressroom/upplevnorrkoping/pressrelease/view/braavalla-festival-omsatte-ca-100-miljoner-i-norrkoeping-892839
Citera
2013-08-14, 17:06
Medlem
Kiltmannens avatar
Citat:
Ganska intressant enligt mig! Att så många dessutom kan tänka sig att återvända är ju inget annat än positivt.
http://www.mynewsdesk.com/se/pressroom/upplevnorrkoping/pressrelease/view/braavalla-festival-omsatte-ca-100-miljoner-i-norrkoeping-892839

Att 91% kan tänka sig att komma tillbaka är ju väldigt goda nyheter
Citera
2013-08-14, 17:24
Medlem
tvantenns avatar
Citat:
Att 91% kan tänka sig att komma tillbaka är ju väldigt goda nyheter
Ja precis! Återkommade besökare är ju en väldigt viktig besöksskara på en festival. Folk drar folk, helt enkelt. De som återkommer, kommer alltid ha med sig nya vänner till festivalen, så är det ju

Är dock inte förvånad att snittåldern på festivalen ligger på 26 år. Så nu kan folk genast sluta kalla det för fjortisfestival
Citera
2013-08-14, 18:17
Bannlyst
Citat:
Ja precis! Återkommade besökare är ju en väldigt viktig besöksskara på en festival. Folk drar folk, helt enkelt. De som återkommer, kommer alltid ha med sig nya vänner till festivalen, så är det ju

Är dock inte förvånad att snittåldern på festivalen ligger på 26 år. Så nu kan folk genast sluta kalla det för fjortisfestival

Det var flashback trådens ungar som fick det att se ut så. Märkte att det var rätt hög där jag var, men det var ju också mycket artister som drar lite äldre publik. Typ rammstein, green day, , thåström osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in