2013-07-09, 15:41
Medlem
robinkungs avatar
Måste säga att bråvalla i år var asnice! Gillade främst Armin Van Buuren som faktiskt hade med sig sångaren på scen, till skillnad från exempelvis avicii som även om han är en skön dj bara mixar live istället för att ha med sig sångare... Rammsten var fräna också !!!

nästa år hoppas jag på deadmou5, ingrosso, sammy adams med mera
Citera
2013-07-09, 16:45
Medlem
opperkurts avatar
Varför sitter alla och hoppas/tror på att samma artister ska spela nästa år igen?

Man brukar kunna se runt årsskiftet när resten av festivalerna börjar slänga ut sina line-ups. Dock har Bråvalla mycket att styra upp till nästa år. Väldigt mycket, på tok för lätt att planka in osv osv.
Citera
2013-07-09, 16:55
Medlem
tvantenns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av opperkurt
Varför sitter alla och hoppas/tror på att samma artister ska spela nästa år igen?

Man brukar kunna se runt årsskiftet när resten av festivalerna börjar slänga ut sina line-ups. Dock har Bråvalla mycket att styra upp till nästa år. Väldigt mycket, på tok för lätt att planka in osv osv.
Förstår inte riktigt heller det, om jag ska vara ärlig

Ja, det är klart att det finns väldigt mycket att förbättra. Ingen festival är perfekt arrangerad det första året. Men jag tycker att det var bra arrangerat ändå. En del av mina vänner kallade det för katastrof-arrangemang, men jag kan inte riktigt hålla med där, faktiskt.
Citera
2013-07-10, 10:17
Medlem
opperkurts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tvantenn
Förstår inte riktigt heller det, om jag ska vara ärlig

Ja, det är klart att det finns väldigt mycket att förbättra. Ingen festival är perfekt arrangerad det första året. Men jag tycker att det var bra arrangerat ändå. En del av mina vänner kallade det för katastrof-arrangemang, men jag kan inte riktigt hålla med där, faktiskt.

Katastrof var det verkligen inte, men det är lite småsaker. Typ ett öltält på festivalområdet, bra om det regnar. Kanske flytta ingångarna till området lite. Samt självklart flytta på husvagnscampingen.

Men jag ser lätt fram mot nästa år. Då ska jag nog prova Super Deluxe såg sjukt mysigt ut där uppe. Ska även inte missa flashback träffen.
Citera
2013-07-10, 17:12
Medlem
serjisnebels avatar
Citat:
Katastrof var det verkligen inte, men det är lite småsaker. Typ ett öltält på festivalområdet, bra om det regnar. Kanske flytta ingångarna till området lite. Samt självklart flytta på husvagnscampingen.

Men jag ser lätt fram mot nästa år. Då ska jag nog prova Super Deluxe såg sjukt mysigt ut där uppe. Ska även inte missa flashback träffen.

Super Deluxe var asnice. I princip helt tyst efter 23 men om man ville sitta uppe senare var det ingen som klagade så var riktigt mysig stämning. Det var inga problem att få sömn heller när man ville det. Ville man festa ordentligt och grisigt var det vanliga campingen som gällde

Ingen kö till toaletterna som underhölls bra med städ och nytt papper samt max ett par minuters kö till duscharna, jag duschade dock alltid på eftermiddagen så kan tänka mig att det var lite mer väntetid på morgonen. Det tog inte lång tid innan golvet på duscharna var fullt av brunt vatten och trycket var rätt kasst och vattnet kallt men det är saksamma när man slapp vänta

Mobilladdningsmöjligheten på superlyx var i princip obefintlig till en början då jag faktiskt hade förväntat mig en station där man kunde lämna in nallen så fick bli en mobilfri festival vilket inte gjorde så mycket. På kartan var även mat utmarkerat på campingen men i verkligheten var närmaste maten i stånden intill rockmarket.

En sak man hade kunnat önska var en egen ingång till festivalområdet för superlyx då det låg precis bakom campingen, istället fick man gå runt allt i leran vilket tog 10 min istället för kanske 3 min om man lagt upp saker lite annorlunda.

Hur som helst är jag mycket nöjd med årets festival och det bli med största sannolikhet ett återbesök 2014.
Citera
2013-07-17, 00:40
Medlem
pulverhonungs avatar
Citat:

Du missade ingenting om du inte var på fb träffen, var ingenting att hänga i granen, vi måste ha sett ut som ett gäng idioter som stod i mitten av korsningen och folk hoppade runt bänga som fan och skrek flashback, haha. Hoppas nästa års träff blir bättre.
Citera
2013-07-29, 15:18
Medlem
Epicediums avatar
Håhå, hade festivaluppehåll för första gången på många år denna sommaren, vilket resulterat i ett enormt festivalsug inför 2014. Hoppas Bråvalla bjuder på en minst lika grym line-up nästa år, och kanske aningen bättre arrangemang (om jag ska gå efter vad jag hört).

Slänger ihop ett gäng artister jag skulle vilja se också när jag ändå håller på:

Sigur Rós, The National, Crystal Fighters, Justice, Daughter, Foals, Dry The River, The Presets, Crystal Castles, Ben Howard, The xx, Muse och Linkin Park.
Citera
2013-08-04, 21:15
Medlem
Vad tror ni om datumet? Kommer det ligga i slutet av juni igen?
Citera
2013-08-04, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oscargrondahl
Vad tror ni om datumet? Kommer det ligga i slutet av juni igen?
Arrangörerna har sagt att det ska bli samma helg nästa år, vilket då blir 26-28 juni.
Citera
2013-08-13, 15:54
Medlem
cooldogs avatar
Kom och tänka på detta nu, men vore inte Tenacious D en perfekt bokning till Bråvalla? Dom drog ändå mer en 17 000 till Gröna Lund och det är ett band som alla har hört talas om.
Citera
2013-08-13, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cooldog
Kom och tänka på detta nu, men vore inte Tenacious D en perfekt bokning till Bråvalla? Dom drog ändå mer en 17 000 till Gröna Lund och det är ett band som alla har hört talas om.

Absolut, de skulle lätt kunna vara subhead. De drar mycket mer folk än vad de själva förstår.
Citera
2013-08-13, 17:06
Medlem
tvantenns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cooldog
Vi diskuterade det också när vi stod och drack öl innan Tenacious skulle gå på scenen, och ja. Jag tror att det vore en perfekt bokning för Bråvalla. Om den är realistisk eller inte är dock en helt annan fråga. Vi har ju ingen aning om hur deras turnéschema ser ut i slutet av juni nästa år, om de ens är ute på vägarna över huvud taget. Men visst, det skulle bli en grym konsert med mycket folk och en god allsång, helt klart!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in