Citat:
Ursprungligen postat av
opperkurt
Katastrof var det verkligen inte, men det är lite småsaker. Typ ett öltält på festivalområdet, bra om det regnar. Kanske flytta ingångarna till området lite. Samt självklart flytta på husvagnscampingen.
Men jag ser lätt fram mot nästa år. Då ska jag nog prova Super Deluxe såg sjukt mysigt ut där uppe. Ska även inte missa flashback träffen.
Super Deluxe var asnice. I princip helt tyst efter 23 men om man ville sitta uppe senare var det ingen som klagade så var riktigt mysig stämning. Det var inga problem att få sömn heller när man ville det. Ville man festa ordentligt och grisigt var det vanliga campingen som gällde
Ingen kö till toaletterna som underhölls bra med städ och nytt papper samt max ett par minuters kö till duscharna, jag duschade dock alltid på eftermiddagen så kan tänka mig att det var lite mer väntetid på morgonen. Det tog inte lång tid innan golvet på duscharna var fullt av brunt vatten och trycket var rätt kasst och vattnet kallt men det är saksamma när man slapp vänta
Mobilladdningsmöjligheten på superlyx var i princip obefintlig till en början då jag faktiskt hade förväntat mig en station där man kunde lämna in nallen så fick bli en mobilfri festival vilket inte gjorde så mycket. På kartan var även mat utmarkerat på campingen men i verkligheten var närmaste maten i stånden intill rockmarket.
En sak man hade kunnat önska var en egen ingång till festivalområdet för super
lyx då det låg precis bakom campingen, istället fick man gå runt allt i leran vilket tog 10 min istället för kanske 3 min om man lagt upp saker lite annorlunda.
Hur som helst är jag mycket nöjd med årets festival och det bli med största sannolikhet ett återbesök 2014.