2013-07-06, 02:33
Medlem
Grabbjaevels avatar
Förutom en fet houseakt, typ Alesso eller Steve Aoki, som headline - så tror jag att man bör lägga fokus på någon FET RnB-artist. Biljetterna skulle sälja som smör.

Självklart vill jag se lite skön rock också för att locka lite härliga rockdudes och bredda utbudet, men att lägga fokus på house och RnB skulle vara det bästa i dagsläget för Bråvalla och inte minst Scorpio.
Citera
2013-07-06, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grabbjaevel
Förutom en fet houseakt, typ Alesso eller Steve Aoki, som headline - så tror jag att man bör lägga fokus på någon FET RnB-artist. Biljetterna skulle sälja som smör.

Självklart vill jag se lite skön rock också för att locka lite härliga rockdudes och bredda utbudet, men att lägga fokus på house och RnB skulle vara det bästa i dagsläget för Bråvalla och inte minst Scorpio.

De sålde tokmånga biljetter i år trots brist på house och rnb. Rock är nog det som säljer medan edm och rnb står för breddningen. Kollar man på de två största scenerna, som totalt hade 33 framträdanden, var det bara fjuttiga 2 edm och 5 åt rnb-hållet, medan 18 var rock/metal.
Den spelning som verkade locka mest folk till röda scenen var Danko Jones, och han körde ändå samtidigt som den rnb-artist som marknadsfördes som den största, Frank Ocean.
Senast redigerad av ilikepancakes 2013-07-06 kl. 11:05.
Citera
2013-07-06, 11:14
Medlem
Iqaross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakes
De sålde tokmånga biljetter i år trots brist på house och rnb. Rock är nog det som säljer medan edm och rnb står för breddningen. Kollar man på de två största scenerna, som totalt hade 33 framträdanden, var det bara fjuttiga 2 edm och 5 åt rnb-hållet, medan 18 var rock/metal.
Den spelning som verkade locka mest folk till röda scenen var Danko Jones, och han körde ändå samtidigt som den rnb-artist som marknadsfördes som den största, Frank Ocean.

Men edm tycks locka mycket folk, Tomorrowland säljer ju 180k biljetter på under en timme.

Men svenska house-stekare kanske inte klarar av en camping bara?
Citera
2013-07-06, 12:36
Medlem
pulverhonungs avatar
Kommer Slipknot till nästa Bråvalla så kommer jag!
Citera
2013-07-06, 12:48
Medlem
NeverArounds avatar
Kommer garanterat att åka på nästa års festival med tanke på hur bra hela skiten var organiserat! De lär ju boka riktigt stora artister nästa år med så jag kommer säkert åka och se några av mina favoritband/artister då också.

Kommer Deadmau5 turnera i Europa nästa sommar så är han en klockren bokning till Bråvalla, många som vill ha honom till svenska festivaler (man märker det på facebook) och han skulle nog locka en hel del människor sen hans spelning på P&L 2011 då han verkligen köttade hela publiken!

Han håller även på att bygga upp en ny scen som förmodligen inte kommer vara nån liten konstruktion, då hade Bråvalla varit perfekt storlek för att släpa dit honom.
Sen hade man ju blivit jäkligt glad själv också om han kom.
Citera
2013-07-06, 12:50
Medlem
Dom måste ju boka Norrköpings och Sveriges bästa BM band Marduk annars är det tjänstefel.
Citera
2013-07-06, 12:53
Medlem
Tordvoldemorts avatar
En dröm som skulle gå i uppfyllelse för min del då jag sett 30 Second to Mars och In Flames inom loppet av en vecka är ju om Tobias Sammet blev bokad. Helst med Avantasia men Edguy skulle jag inte heller beklaga mig över . Sen är jag mest metal och rock, men några sköna houseband tackar jag aldrig nej till, speciellt inte efter den sjuka showen Van Buuren gav oss under detta årets festival!
Citera
2013-07-06, 13:19
Medlem
TheMentalitas avatar
Så kul som jag hade där förra veckan återvänder jag garanterat!
Får dom Metallica dit skulle jag svimma av lycka!
Andra bokningar jag gärna hade sett är Knife Party, Dimitri Vegas, Maiden, Slayer, SOAD, Slipknot m fl (blandad musiksmak is the shieet).
Citera
2013-07-06, 13:29
Medlem
Jag hoppas på Robyn, looptroop rockers, Petter, Oskar Linn
ros, mash up internationell från den svenska scenen, från utlandet har jag inte riktigt kommit på vad jag vill se, men vi svenska är ju väldigt glada på att se våra egna, kolla tilllexempel på hur mycket folk Kent, Håkan o Lasse drar. Fast dom skippar jag gärna för egen del.
Citera
2013-07-06, 14:46
Medlem
Smurfffs avatar
Är rätt så övertygad om att upplägget på headlines kommer vara liknande årets. Alltså kommer vi få se en metalakt, ett rockband plus en elektronisk akt för att tillfredsställa alla stora målgrupper. Elektronisk musik överlåter jag till andra men för dom två första kategorierna så skulle Slipknot, RATM, Foo Fighters, RHCP och QOTSA vara utmärkta kandidater enligt mig.

I övrigt hoppas jag bara att man bokar lika fina metalakter som man hade i år. Utan att ha någon koll på eventuella turnéplaner så skulle band som Machine Head, At the Gates, BMTH och Limp Bizkit vara feta att se. Hoppas också att man bokar lite mer post-rock då det hade varit gött att chilla med en öl i näven till Explosions in the Sky eller Mogwai en solig eftermiddag
Citera
2013-07-06, 17:59
Medlem
Jag håller med om många förslag men saknar ett av Sveriges bästa live band, The hives. Inget headline-band kanske men direkt under. Empire of the sun förslog någon också. Jag stämmer in. Skulle vara skitkul att se dem live.
Citera
2013-07-06, 19:19
Medlem
cooldogs avatar
Jag var ju på Metaltown igår för att se barndomsfavoriterna Slipknot och då sa Corey Taylor (sångaren) "We will see you sooner than you think". FKP Scorpio kanske redan har pratat med dom då? Bara spekulationer från min sida men det vore riktigt häftigt att få se dom igen!

Sen skulle jag även vilja se Angerfist! Satan vilket röjj det hade blivit på den spelningen.

RHCP skulle varit riktigt trevligt att se, sitta i gräset lite längre bak och bara leva livet.

Men för mig så spelar det absolut ingen roll vilka band som kommer, vi ses nästa år och då ska man då fan inte ha däckat innan FB-Träffen även om den var ganska dålig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in