Citat:
Ursprungligen postat av
Lama-Man
Hur funkar campingen egentligen kan man lämna all sprit o det utan att det blir snott.
Det finns gott om tjuvar på bråvalla märkte jag, folk pratade mycket om att de blivit bestulna och en vän fick sin plånbok stulen ur fickan när han låg och sov i sitt tält.....
Jag trodde också att jag blivit bestulen då jag inte heller hittade min plånbok, så vi gick och gjorde en polisanmälan var. Väl inne på deras kontor på området var jag påverkad av tjack, röka och drack öl samtidigt, det var intressant..

Plånboken hittades sen i ett tält fyllt med stöldgods, jävla idioter som sprang runt och stal grejer alltså. Min plånbok hade jag gömt i mitt tält märkte jag sen.
Men ja, bygg ett bra camp samt bekanta er med era grannar så blir risken att ni får ert camp plundrat mindre. Jag brukar sprida runt kläder, handdukar och lösa grejer rent allmänt i tältet och gömma specifika saker under smutstvätt t.ex. - och placera en inbjudande väska fylld med skitgrejer som stressade tjuvar nog gärna tar först.
Och förvara ingenting som ni inte kan förlora i tältet utöver alkohol.
Citat:
Ursprungligen postat av
snurrebox
Nu börjar peppen komma på riktigt!
Vad tror ni, är det bäst att åka ner på tisdagen eller åka i hyfsad tid på onsdagen (runt 8-9) om man har ca 6 timmars restid? Vill slippa det värsta kökaoset.
Vet någon vart man kan hitta ett billigt partytält med OK kvalité?
Jag sticker nog dit på måndagen, men jag är ju volontär så det finns ju camping för mig.
Om du inte också jobbar skulle jag efter andras reaktioner förra året inte räkna med någon smidig upplevelse när du ska in på festivalen på onsdagen...

Särskilt inte heller när jag vet hur jävla små vägarna är påväg dit efter eneby om man kommer från stan. Vid eneby kyrka och framåt har de visserligen asfalterat om nu nyligen, antagligen pga festivalen - men det är fortfarande inte alls anpassat för att så mycket folk ska åt det hållet.
Åk redan dagen innan så bjuder jag på öl och en spliff

När jag jobbade året innan var det ju folk på plats redan 7 dagar innan som satt och tittade på när vi volontärer jobbade...
Vi brukar köpa två stora för 400 på rusta tror jag det är, mörkblå jävlar. Vet inte hur stort camp ni ska ha och vad er budget är men det tycker jag är ganska billigt om man splittar med polarna.
Citat:
Ursprungligen postat av
BrorGertrud
Bodde ni nära stället där de sålde uppblåsbara soffor? I så fall var vi ju i princip grannar!
Inte riktigt så nära som du tänkt här tror jag.

Om man fortsätter längs den stora vägen som passerar brevid zon 2 så bodde vi på den andra rutan om man tänker längs vägen. Haha lagom jobbigt att förklara.