Klassisk trådstart, men saken är den att ingen överföring har skett enligt kvitto och internet.
Hade 1140kr på kontot, tog ut 600 och handlade sedan för ca 350kr utav mitt konto inte dom uttagna pengarna. Kvarvarande summa borde vart runt 200, hade igår 800kr på kortet och mitt köp på 300 hade dragits. Vaknar imorse med mer pengar på kontot (1171) och absolut ingen överföring har skett vad jag kan se.
Något liknande hände mig i helgen som var. Jag tog ut 1000kr och handlade diverse på kortet. När jag kollar kontot dagen efter så stämmer det men sen får jag tillbaka dessa 1000kr på kortet under samma dag för att sedan dras igen ett par tre dagar efteråt.
Låter skumt. Har själv bara varit med om att pengarna dras några dagar senare, klart man tänker att "dom kanske har glömt och dragit pengarna?" och blir glad. Men troligtvis så kommer pengarna dras tillbaka efter helgen.
Upptäcker banken att något blivit fel och du har fått pengar som du inte borde så kan du bli betalningsskyldig.
Jag skulle lagt undan pengarna på separat konto och avvakta.
Ta ut pengarna och förvara dom hemma. Hör dom inte av sig inom 2 mån så kan du spendera dom. Men var alltid redo på att betala tillbaka om dom hittar felet.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!