• 1
  • 2
2013-07-05, 11:01
Medlem
Realisten73s avatar
Fanns en trådstart om detta ämne tidigare idag, men den verkar ha hamnat i papperskorgen då TS endast hade kopierat en länk.

Tre män i 20-25-årsåldern misstänks för att ha rånat en man i Nässjö i hans bostad under torsdag kväll. Männen hör alla hemma i Nässjö och sitter anhållna. Dom ska ha misshandlat mannen och sedan tagit sig in i hans bostad där dom ska ha stulit kontanter till ett okänt värde. Ska även tilläggas att brottet har begåtts ca 50-100 meter ifrån villan på Södra Skogsvägen där en man blev mördad tidigare i år. Enligt uppgift ska den rånade och misshandlade mannen vara i ca 45 års åldern.

Så vilka är dom tre pellejönsarna som nu sitter anhållna hos farbror blå?

http://www.hoglandsnytt.se/20-aringa...anet-i-nassjo/

Senast redigerad av Realisten73 2013-07-05 kl. 11:03.
Citera
2013-07-05, 12:58
Medlem
En polare till mig såg i natt..3 killar bli tagna av polisen...tydligen skulle de röra sig om
Inblanding/misstanke.. jävligt märkligt dock när tre tydligen satt?!?
Citera
2013-07-05, 18:44
Medlem
Realisten73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av macmad
En polare till mig såg i natt..3 killar bli tagna av polisen...tydligen skulle de röra sig om
Inblanding/misstanke.. jävligt märkligt dock när tre tydligen satt?!?

Låter konstigt då dom misstänkta för brottet blev gripna runt 21.30 tiden igår kväll. Om det nu inte är så att dom släpptes efter förhör och sedan gör sattyg igen och åker in igen. Då lär nog åklagaren hålla dom.
Nån måste väl sitta på mer information om vilka dessa skojare är?
Känns som det hänt lite för mycket uppe på Nässjös "gräddhylla" den senaste tiden.
Citera
2013-07-05, 18:47
Medlem
Realisten73s avatar
Den ene av männen är en 18-åring från Aneby, den andre är en 18-åring från Nässjö och den tredje är en 25-åring bosatt i Nässjö. 25-åringen har tidigare varit föremål för brottsutredningar och åtal. Och dom har suttit häktade sen igår, så kan ej vart dom 3 personerna som blev gripna i natt. Måste handlat om nått annat, eller så har din kompis missuppfattat tiden för gripandet.
Citera
2013-07-06, 01:03
Medlem
Frågar återigen någon vet om BO kan vara den senast misstänke för mordet/mordförsöket i februari? Bara en fundering...
Citera
2013-07-07, 02:45
Medlem
Realisten73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MsAnnie
Frågar återigen någon vet om BO kan vara den senast misstänke för mordet/mordförsöket i februari? Bara en fundering...

Nej.
Senast redigerad av Realisten73 2013-07-07 kl. 02:47.
Citera
2013-07-09, 13:24
Medlem
SmT skriver idag att det råder sekretess från polisens sida när det gäller hur mycket pengar de stal från sitt offer vid rånet i lägenheten. Hur ska man tolka det? Rör det sig om 2000, 20000 eller kanske 200000 kronor?
Citera
2013-07-27, 00:53
Medlem
Haha, den bisarra cirkusen i Nässjö bara fortsätter. Enligt stämningsansökan i detta fall så visar det sig nu att den senast misstänkte (M.N, senare frisläppt och ej längre misstänkt) angående mordet i Februari i Nässjö nu är huvudvittnet till detta kriminalfall den 4 Juli där tre Nässjöbor (två av dom är bröder) trängde sig in i en 45-åring Nässjöbos lägenhet och misshandlade honom grovt för att sedan stjäla en mycket liten summa kontanter.

Allt jävelskap bara går som en röd tråd genom Nässjö, där alla Nässjöbor verkar bindas ihop på ett eller annat sätt
Citera
2013-07-27, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonkopingsbo
Haha, den bisarra cirkusen i Nässjö bara fortsätter. Enligt stämningsansökan i detta fall så visar det sig nu att den senast misstänkte (M.N, senare frisläppt och ej längre misstänkt) angående mordet i Februari i Nässjö nu är huvudvittnet till detta kriminalfall den 4 Juli där tre Nässjöbor (två av dom är bröder) trängde sig in i en 45-åring Nässjöbos lägenhet och misshandlade honom grovt för att sedan stjäla en mycket liten summa kontanter.

Allt jävelskap bara går som en röd tråd genom Nässjö, där alla Nässjöbor verkar bindas ihop på ett eller annat sätt

För att vara, jönköpingsbo verkar du vara synnerligen intresserad av vad som sker i Nässjö..
Citera
2013-07-27, 20:18
Medlem
Citat:
För att vara, jönköpingsbo verkar du vara synnerligen intresserad av vad som sker i Nässjö..

Fast du har väl aldrig bidragit med någon som helst vetskap eller kunskap om någonting i någon Nässjötråd.
Citera
2013-07-27, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonkopingsbo
Fast du har väl aldrig bidragit med någon som helst vetskap eller kunskap om någonting i någon Nässjötråd.

Är det ditt enda nöje att vara otrevlig mot folk itan orsak? Jag har helt enkelt bara observerat att du har mycket att säga om Nässjö och nässjöborna. Har jag något vettigt att bidra med gör jag det, istället för att häva ur mig förolämpningar och otrevligheter om folk. Jag har inte den minsta lust att ha någon vidare diskussion med dig, för du har bara förutfattade meningar och trångsynthet att bidra med.
Citera
2013-07-28, 01:15
Medlem
Citat:
Är det ditt enda nöje att vara otrevlig mot folk itan orsak? Jag har helt enkelt bara observerat att du har mycket att säga om Nässjö och nässjöborna. Har jag något vettigt att bidra med gör jag det, istället för att häva ur mig förolämpningar och otrevligheter om folk. Jag har inte den minsta lust att ha någon vidare diskussion med dig, för du har bara förutfattade meningar och trångsynthet att bidra med.

Så du menar att det som åklagare beskriver i sina stämningsansökningar om Nässjöbor, och som jag återger här, det menar du är att "vara otrevlig och att ha förutfattade meningar"?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in