• 1
  • 2
2013-07-05, 03:50
Medlem
TheGamers avatar
Hej!

Vill inte berätta vad jag jobbar med p.g.a outning men det är ett tungt jobb.

Varför gnäller folk? Om du inte vill vara där, gå då. Förstår inte dessa att ett jobb blir minst dubbelt så jobbigt om man ständigt tänker på hur tråkigt/ jobbigt det är?

Jag vet att mitt jobb inte är för alla och det är tungt men om det inte passar en person, vad gör den där då? Förstör ju bara för oss andra som vill jobba.

Jag blir nästintill förbannad när folk gnäller, ett par gånger är helt okej ( jag förstår dem ) men ständigt, om och om igen gör en bara förbannad och drar ner hela teamet.

Jag har påpekat detta, att de inte ensamma finner jobbet tungt och att gnälla inte hjälper utan rättare sagt stjälper men det ignoreras och får en kommentar som "Men jag är hungrig"/ "Jag är trött.."/ "Jag har ont i ryggen".

Detta är ett nytt jobb för mig och egentligen inte vad jag är utbildad för men företaget jobbar med sånt jag är utbildad för och jag är så klart där för att jobba tills mina fingrar går sönder, för att visa framfötterna för att få en heltidsanställning där senare och dessa drar ner mig, jag jobbar på lika hårt för det men sakta men säkert så blir min arbetsmoral/ ork mindre p.g.a det ständiga tjatet..

EDIT: Jag vill dessutom tillägga att dessa som gnäller är också nya, fast endast där en kort period som extra och dessa har inga planer att stanna kvar. Deras ambitioner är att finna ett lastbilsjobb så de kan bara sitta och äta, köra lastbil och lyssna på radio..

Vad ska man göra?
Senast redigerad av TheGamer 2013-07-05 kl. 04:28.
Citera
2013-07-05, 04:20
Medlem
Det är väl inget du kan göra åt... De är som de är och du får nog acceptera att de gillar att gnälla.
Citera
2013-07-05, 04:35
Medlem
Om dom inte lyssnar när du pratar civiliserat och uppmanar de till att sluta gnälla får du väl helt enkelt göra det Hans Olaufsen gjorde -87 på rimmersvallen, vilka minnen. Ge dom en uppläxning - visa vart skåpet ska stå och om det inte passar är dörren där!
Citera
2013-07-05, 04:38
Medlem
TheGamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe
Om dom inte lyssnar när du pratar civiliserat och uppmanar de till att sluta gnälla får du väl helt enkelt göra det Hans Olaufsen gjorde -87 på rimmersvallen, vilka minnen. Ge dom en uppläxning - visa vart skåpet ska stå och om det inte passar är dörren där!

Problemet är, jag vill inte ses som en sådan person. Jag är inte en sån person som gnäller/ är på andra.

Men jag orkar fan inte lyssna i 9 timmar på gnäll så får kanske ses som en sådan i några minuter.. Får se hur det går idag.
Citera
2013-07-05, 04:56
Medlem
Håller med!

Det värsta med skitjobb är inte arbetsuppgifterna i sig, utan att man får stå ut med 3:e klassens människor till medarbetare. Ofta WT som är griniga och, som du skrev, inte förstår att arbetsdagen blir ännu jobbigare om det är dålig stämning på arbetsplatsen.

För nyckeln till en god arbetsmiljö och att trivas på jobbet, är god stämning och gemenskap, medarbetarna emellan. Gäller alla typer av jobb, inte bara tunga bajskneg.
Citera
2013-07-05, 04:59
Medlem
TheGamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olofzzon
Håller med!

Det värsta med skitjobb är inte arbetsuppgifterna i sig, utan att man får stå ut med 3:e klassens människor till medarbetare. Ofta WT som är griniga och, som du skrev, inte förstår att arbetsdagen blir ännu jobbigare om det är dålig stämning på arbetsplatsen.

För nyckeln till en god arbetsmiljö och att trivas på jobbet, är god stämning och gemenskap, medarbetarna emellan. Gäller alla typer av jobb, inte bara tunga bajskneg.

Precis. Oavsett arbetssyssla är man där, oftast för en anledning ( för min del fast anställning och andra sysslor ) och jag vill ju ses i god dager, inte so men gnällkärring som skäller på andra medarbetare.

Och ja, det är WT. Den feta bara tjatar om sitt "lastbilsåkande" och att det är så enkelt att bara tuta och köra och går något fel så ringer de bara en verkstad som fixar allt...
Citera
2013-07-05, 05:04
Medlem
Spliffswes avatar
Att jobba är inte för alla.
Nya tider nu.
Citera
2013-07-05, 05:08
Medlem
TheGamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spliffswe
Att jobba är inte för alla.
Nya tider nu.

Och det blir bättre för att man gnäller?
Citera
2013-07-05, 05:24
Medlem
Spliffswes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheGamer
Och det blir bättre för att man gnäller?

Vem är det som gnäller ? bara ett konstaterande.
De här är ingen chatt jag finns på pm om du vill något.
Citera
2013-07-05, 05:53
Medlem
TheGamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spliffswe
Vem är det som gnäller ?

Läste du ens första inlägget?

Citat:
bara ett konstaterande.

Ah, men vad bra! Jag behövde verkligen veta att detta är tuffa tider och folk går till jobbet fast de inte vill, bra att du bekräftade det för jag visste inte ens om det..

Citat:
De här är ingen chatt jag finns på pm om du vill något.

Nej, jag skickar inte PM - vi diskuterar detta här, i denna tråd. Varför tror du jag gjorde denna tråd? För att jag vill skicka PM...?

Senast redigerad av TheGamer 2013-07-05 kl. 06:03.
Citera
2013-07-05, 07:46
Medlem
Mapojks avatar
Känner igen det där.. en gubbe på jobbet klagar ständigt om sitt dåliga "rykte" bland företag. (pedofil)

Jämt får man höra hur dåligt han mår och hur allt är andras fel, men det är han som är en bitterfitta som menar att allt skulle lösa sig om han flyttade till en ny stad.

Han drar ner på stämningen på jobbet rejält.
Citera
2013-07-05, 08:00
Medlem
Forbliranonyms avatar
Är tyvär ganska vanligt idag på olika arbetsplatser. Folk känner efter för mycket, tror det är det som är problemet. Detta gäller ju även privat oxå, fett jobbiga människor.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in