2013-07-04, 18:24
Medlem
ToiletRelicTrees avatar
Hej!

Jag visste inte om jag skulle lgga den hr trden under Windows eller Mac OS, men det knns som att fler borde ha varit i en liknande situation hr. Nu till problemet.

Jag har kodat rtt mycket p min MacBook Pro. Det har gtt till den utstrckning att jag endast kodar dr, d jag anser att deras keybindings r mycket bttre ( {} () [] ni vet vad jag menar), men ibland knner jag att jag vill koda ven nr jag sitter vid min stationra dator. S finns det ngot stt att ndra s att mitt, helt vanliga, tangentbord anvnder samma keybindings som p OS X? Fr jag str verkligen inte ut.

Tack p frhand!
Citera
2013-07-07, 13:51
Medlem
Littons avatar
Jag har forskat en del i detta.

Jag ville att Ctrl i Windows under BootCamp skulle agera p samma vis som Cmd gr i OS X med kortkommandon. Och jag lt alt vara alt och ctrl fick bli Windows-tangent nst lngst till vnster. Detta r inte den klassiska Windows uppstllningen.

Remapkey - fungerade
Fljer med i Windows Server 2003 Resource Kit Tools
http://www.microsoft.com/downloads/d...E-B18C4790CFFD
Efter installation:
G till Start > Program > Windows Resource Kit Tools > Command Shell > skriv "remapkey" enter

Dra tangenter frn det vre tangentbordet till den undre.
Mina instllningar i Remapkey (Apple Fn bortrknad):
Left Windows, Ctrl och Alt ger > Left Windows, Alt, Ctrl

Mrkligt, men frmodligen har tangentbordet p Mac en hrdvara som inte stmmer verens med hur Windows mjukvara vill arbeta.

Dessa fungerade ej:
KeyTweak
Autohotkey
Input Remapper - hade en del funktioner for att styra MacBook, men fick flktarna p MacBook Pro att lpa amok och pekaren frs.
The Microsoft Keyboard Layout Creator

Prvade inte:
SharpKeys
http://www.randyrants.com/2008/12/sharpkeys_30.html
Den ser dock lovande ut.
Senast redigerad av Litton 2013-07-07 kl. 14:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in