Flashback bygger pepparkakshus!
2013-07-04, 18:24
Medlem
ToiletRelicTrees avatar
Hej!

Jag visste inte om jag skulle lägga den här tråden under Windows eller Mac OS, men det känns som att fler borde ha varit i en liknande situation här. Nu till problemet.

Jag har kodat rätt mycket på min MacBook Pro. Det har gått till den utsträckning att jag endast kodar där, då jag anser att deras keybindings är mycket bättre ( {} () [] ni vet vad jag menar), men ibland känner jag att jag vill koda även när jag sitter vid min stationära dator. Så finns det något sätt att ändra så att mitt, helt vanliga, tangentbord använder samma keybindings som på OS X? För jag står verkligen inte ut.

Tack på förhand!
Citera
2013-07-07, 13:51
Medlem
Littons avatar
Jag har forskat en del i detta.

Jag ville att Ctrl i Windows under BootCamp skulle agera på samma vis som Cmd gör i OS X med kortkommandon. Och jag lät alt vara alt och ctrl fick bli Windows-tangent näst längst till vänster. Detta är inte den klassiska Windows uppställningen.

Remapkey - fungerade
Följer med i Windows Server 2003 Resource Kit Tools
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=9D467A69-57FF-4AE7-96EE-B18C4790CFFD
Efter installation:
Gå till Start > Program > Windows Resource Kit Tools > Command Shell > skriv "remapkey" enter

Dra tangenter från det övre tangentbordet till den undre.
Mina inställningar i Remapkey (Apple Fn borträknad):
Left Windows, Ctrl och Alt ger > Left Windows, Alt, Ctrl

Märkligt, men förmodligen har tangentbordet på Mac en hårdvara som inte stämmer överens med hur Windows mjukvara vill arbeta.

Dessa fungerade ej:
KeyTweak
Autohotkey
Input Remapper - hade en del funktioner for att styra MacBook, men fick fläktarna på MacBook Pro att löpa amok och pekaren frös.
The Microsoft Keyboard Layout Creator

Prövade inte:
SharpKeys
http://www.randyrants.com/2008/12/sharpkeys_30.html
Den ser dock lovande ut.
Senast redigerad av Litton 2013-07-07 kl. 14:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in