Hallå!
Nu har jag suttit här i två dagar och försökt hitta felet till varför jag inte kan ha min telia mail till "Mail"-appen på en MacBook Pro.
Jag försökte göra som med min iPhone, som gick supersmidigt, men nu när jag försöker med datorn fungerar det inte alls, vilket är ovanligt då telefoner strular mer enligt mig.
Jag har iallafall letat och sökt på svar, letat i gamla trådar här på FB men inget har hjälpt mig.
Istället för att ringa Telias Premiumsupport för 19 kr/min så tycker jag att jag kan börja med FB istället.
---------------------------------------------------------------------------------------------------- --------
Jag beskriver mitt problem i följd:
Lägg till konto
Du kommer vägledas genom stegen för att ställa in ytterligare ett konto. (Har redan mitt hotmail-konto synkroniserat med "Mail"-appen.)
Börja genom att ange följande information:
Fullständigt namn: <Mitt fullständiga namn>
E-postadress: <Min Telia mailadress>
Lösenord: <Lösenordet ifrån telia>
Server för inkommande e-post
Kontotyp: POP (POP, IMAP, Exchange 2007, Exchange IMAP)
Beskrivning: <Frivillig>
Server, inkommande e-post: mailin.telia.com
Användarnamn: <Användarnamnet jag fick utav Telia>
Lösenord: <Lösenordet jag fick utav Telia>
Server för utgående e-post
Server, utgående e-post: mailout.telia.com
[X] Använd bara den här servern
[ ] Använd autentisering
Kontosammanfattning
Kontobeskrivning: mailin.telia.com
Fullständigt namn: <Mitt namn>
E-postadress: <Min Telia Mailadress>
SSL: på
[X] Koppla upp konto
AVBRYT TILLBAKA SKAPA
---------------------------------------------------------------------------------------------------- --------
Självklart trycker jag "Skapa".
Efteråt går jag till min Inkorg i Apple Mail, ser mitt Hotmail-konto & "<Min Telia Mailadress>".
Hotmailadressen klarar att uppdatera hela inkorgen, men inte telia mailadressen som bara är helt död.
Jag har till och med testat att försöka skicka mail från hotmail-kontot till min Telia mail, men icke då, funkar fan inte.
Jag önskar att någon villig själ skulle kunna hjälpa till en behövande, desperat man.
Tack på förhand!
Nu har jag suttit här i två dagar och försökt hitta felet till varför jag inte kan ha min telia mail till "Mail"-appen på en MacBook Pro.
Jag försökte göra som med min iPhone, som gick supersmidigt, men nu när jag försöker med datorn fungerar det inte alls, vilket är ovanligt då telefoner strular mer enligt mig.
Jag har iallafall letat och sökt på svar, letat i gamla trådar här på FB men inget har hjälpt mig.
Istället för att ringa Telias Premiumsupport för 19 kr/min så tycker jag att jag kan börja med FB istället.
Jag beskriver mitt problem i följd:
Lägg till konto
Du kommer vägledas genom stegen för att ställa in ytterligare ett konto. (Har redan mitt hotmail-konto synkroniserat med "Mail"-appen.)
Börja genom att ange följande information:
Fullständigt namn: <Mitt fullständiga namn>
E-postadress: <Min Telia mailadress>
Lösenord: <Lösenordet ifrån telia>
Server för inkommande e-post
Kontotyp: POP (POP, IMAP, Exchange 2007, Exchange IMAP)
Server för utgående e-post
[X] Använd bara den här servern
[ ] Använd autentisering
Kontosammanfattning
Kontobeskrivning: mailin.telia.com
Fullständigt namn: <Mitt namn>
E-postadress: <Min Telia Mailadress>
[X] Koppla upp konto
AVBRYT TILLBAKA SKAPA
Självklart trycker jag "Skapa".
Efteråt går jag till min Inkorg i Apple Mail, ser mitt Hotmail-konto & "<Min Telia Mailadress>".
Hotmailadressen klarar att uppdatera hela inkorgen, men inte telia mailadressen som bara är helt död.
Jag har till och med testat att försöka skicka mail från hotmail-kontot till min Telia mail, men icke då, funkar fan inte.
Jag önskar att någon villig själ skulle kunna hjälpa till en behövande, desperat man.
Tack på förhand!