2013-07-04, 09:14
Medlem
Presidents avatar
såg på tidningen metro annons för en "ny" produkt som ska hjälpa mot snarkning med 100% nöjdhetsgaranti och en massa överdrivna troligtvis bluff-slogans om hur bra denna munskydd av plast är som kostar 679:-

Här finns sidan: se.snorestopper.eu

Någon som vet om detta är seriöst eller bluff?
Annonsen skriker ju bluff! företaget verkar vara danskt.
Citera
2013-07-04, 09:35
Medlem
Pappersvargens avatar
Ptjadu, huruvida sidan är korrekt eller inte vill jag inte uttala mig om. Sidan ser ju onekligen suspekt ut.

Men sådana där "bettskenor" fungerar. Farsan har haft en sådan i några år (visserligen tillverkad av läkare) och den fungerar utmärkt.
Citera
2013-07-04, 10:42
Medlem
Vurtnes avatar
http://ladda-upp.se/files/2013/b59785.jpg
Ingen seriös sida skulle ha det där.
Citera
2013-07-04, 10:49
Medlem
m00nst0nes avatar
679 kr för en masstilverkad bit plast. Herrejisses.

Dessutom står det "Köp 2, få 1 gratis", vilket bryter mot Marknadsföringslagen.

Nej, verkar inte seriöst.
Citera
2013-07-04, 13:22
Medlem
Presidents avatar
Ja prissättningen är ju bara löjligt. Det är en bit plast med hål i liksom.

Sedan finns det inga omdömen eller något om dem på nätet. Lurigt!

Vart anmäler man sådana annonser? konsumentverket? Det är ju ändå på en känd tidning. (metro)
Citera
2013-07-04, 13:42
Medlem
m00nst0nes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av President
Ja prissättningen är ju bara löjligt. Det är en bit plast med hål i liksom.

Sedan finns det inga omdömen eller något om dem på nätet. Lurigt!

Vart anmäler man sådana annonser? konsumentverket? Det är ju ändå på en känd tidning. (metro)

Tror det blir lurigt att faktiskt anmäla dem för nånting konkret. Det räcker nog inte att vi tycker det är suspekt, (och att bara en idiot skulle betala det priset för en produkt som inte på något sätt är individanpassad, utan bara masstillverkad). Att den kostar 679 kr är visserligen sanslöst men vi har ju fri prissättning i Sverige så det får väl bli upp till dem.

Det enda jag kan se direkt är som sagt "Köp 2, få 1 gratis", vilket skulle gå att fälla dem för då man inte får använda ordet gratis om det krävs någon form av motprestation.
Citera
2013-07-08, 20:25
Medlem
Dubbelfels avatar
Jag överlåter till andra att avgöra om priset är sinnessjukt, eller om marknadsföringen är lagvidrig. Men produkten fungerar utmärkt för mig som snarkar eftersom underkäken "ramlar ner", ramlar bak". Med bettskenan håller sig käken på plats.

Dock lite obekvämt att ha skiten i munnen medan man väntar på att somna, plus att man ibland spottar ut den i sömnen.

Att produkten lanseras som ny verkar skumt. Jag köpte min första snarkskena för mer än tio år sedan.
Senast redigerad av Dubbelfel 2013-07-08 kl. 20:27.
Citera
2013-09-12, 10:20
Medlem
Jeg har en aktuel erfaring med Snorestopper. Bestilte den, prøvede den i ca. ti nætter med samtidig overvågning med "snorke-app" og returnerede den, da snorkningerne pågik lige lystigt med som uden Snorestopper. Motiverede for firmaet, hvorfor jeg returnerede, for det blev man bedt om. Ventede en måned - ingen penge retur. Begyndte at lede efter e-mail adresse til firmaet, en sådan findes nemlig ikke på den webside, som falbyder snorestopper og firmaets reklamebrev tager ikke imod mails.

De to personager, der tegner Avenue Trading har dussinvis af firmaer og e-mails, tilbyder alskens ting og sager, deriblandt sorte sokker, til og med på fransk. Ideen til "Chaussettes Noires" kom til Simone Eberth, da hendes mand ikke finde ud af at holde forskelligt mønstrede sokker sammen! Så forstår jeg bedre, hvorfor hans postordrefirma ser ud som det gør.

Nuvel, fandt et flertal adresser og spurgte, hvor returbetalingen blev af. Fik til svar, at Avenue Trading ikke havde modtaget noget og derfor ikke kunne refundere beløbet. Anbefalingen gik på, at returforsendelser sendes anbefalet, så de går at spore!

Naturligvis undrer jeg mig over, hvordan dette ENE brev af mange, som jeg har sendt gennem årene, lige netop dette ENE brev ikke nåede frem??? Eller gjorde det? Noterede Avenue Trading, at det ikke var sendt "sporbart" således, at Avenue Trading kunne lade det forsvinde og ikke behøvede refundere??

Eller tænkte Avenue Trading, at her havde man en misfornøjet kunde, som angiveligt havde returneret, men forsendelsen var bortkommet, så VIST vi refunderer?? Eller tænkte Avenue Trading, at her har vi minsandten en, som prøver at snyde os, han til og med skriver brev om det og indlæg, en rigtig snyder!

Tja, hvem ved? Fornemmelsen, efter at have lagt 679 SEK på produktet, er ihvertfald, at det er sidste gang jeg vil i berøring med Avenue Trading og d'herrer Yngvi Vatnhamar og Christian Eberth. Ikke heller for at købe sorte sokker!"
Citera
2013-09-13, 22:00
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uvulator
Jeg har en aktuel erfaring med Snorestopper. Bestilte den, prøvede den i ca. ti nætter med samtidig overvågning med "snorke-app" og returnerede den, da snorkningerne pågik lige lystigt med som uden Snorestopper. Motiverede for firmaet, hvorfor jeg returnerede, for det blev man bedt om. Ventede en måned - ingen penge retur. Begyndte at lede efter e-mail adresse til firmaet, en sådan findes nemlig ikke på den webside, som falbyder snorestopper og firmaets reklamebrev tager ikke imod mails.

De to personager, der tegner Avenue Trading har dussinvis af firmaer og e-mails, tilbyder alskens ting og sager, deriblandt sorte sokker, til og med på fransk. Ideen til "Chaussettes Noires" kom til Simone Eberth, da hendes mand ikke finde ud af at holde forskelligt mønstrede sokker sammen! Så forstår jeg bedre, hvorfor hans postordrefirma ser ud som det gør.

Nuvel, fandt et flertal adresser og spurgte, hvor returbetalingen blev af. Fik til svar, at Avenue Trading ikke havde modtaget noget og derfor ikke kunne refundere beløbet. Anbefalingen gik på, at returforsendelser sendes anbefalet, så de går at spore!

Naturligvis undrer jeg mig over, hvordan dette ENE brev af mange, som jeg har sendt gennem årene, lige netop dette ENE brev ikke nåede frem??? Eller gjorde det? Noterede Avenue Trading, at det ikke var sendt "sporbart" således, at Avenue Trading kunne lade det forsvinde og ikke behøvede refundere??

Eller tænkte Avenue Trading, at her havde man en misfornøjet kunde, som angiveligt havde returneret, men forsendelsen var bortkommet, så VIST vi refunderer?? Eller tænkte Avenue Trading, at her har vi minsandten en, som prøver at snyde os, han til og med skriver brev om det og indlæg, en rigtig snyder!

Tja, hvem ved? Fornemmelsen, efter at have lagt 679 SEK på produktet, er ihvertfald, at det er sidste gang jeg vil i berøring med Avenue Trading og d'herrer Yngvi Vatnhamar og Christian Eberth. Ikke heller for at købe sorte sokker!"

Stort tack för informationen. Ja som vi redan anat är det frågan om ett ytterligare blufföretag. Har du problem med snarkning kan du söka via din vårdcentral eller privat läkarpraktik. De kan remittera dig till lämpligt sömnlaboratorium för att utreda om du kanske har sömnapné också. Inte ovanligt om man snarkar att det förhåller sig så. Och då pratar vi helt annan utrustning än en plastbit.

Men för att komma till saken. Köp inget från detta lurendrejeriföretag.
Citera
2013-10-05, 13:03
Medlem
Snore stopper kostar alldeles för mycket och jag beställde en alldeles nyss för 188,50 ($29,67) inklusive frakt. Här finns flera stycken: http://goo.gl/lX2bOr

Kostnad för produkten: $8.95
Frakt: $20.72

Mindre än 1/3 av priset för en Snore stopper och produkten har fått bra reviews.

Rekommenderas att kika runt innan man köper något, det lönar sig oftaast.
Senast redigerad av hederligeharry 2013-10-05 kl. 13:08.
Citera
2013-10-17, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hederligeharry
Snore stopper kostar alldeles för mycket och jag beställde en alldeles nyss för 188,50 ($29,67) inklusive frakt. Här finns flera stycken: http://goo.gl/lX2bOr

Kostnad för produkten: $8.95
Frakt: $20.72

Mindre än 1/3 av priset för en Snore stopper och produkten har fått bra reviews.

Rekommenderas att kika runt innan man köper något, det lönar sig oftaast.

Fick min bettskena(tror det heter så) igår och den funkar verkligen, helt otroligt. Jag har haft sömnproblem med andningsuppehåll i 15 år(sen -98) och även fast min natt inte var helt perfekt så vaknade jag inte med andningsuppehåll.

Väldigt nöjd :-)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in