Enligt Aftonbladet har fem MC-verkstäder bränts ned i Södertäljeområdet under den senaste veckan, polisen säger sig dock ännu inte se något samband mellan bränderna. Det kanske inte spelar någon roll, men en del tidningar påstår att det en del av verkstäderna är bilverkstäder. Dock nämns inte namnen på verkstäderna. Är det den organiserade brottsligheten som inte fått beskyddarpengar, eller rör det sig om försäkringsbedrägerier?
Exakt vilka företag är det som har brunnit ned? Det är intressant att veta vilka som står kvar och som nu förmodligen får en hel del fler kunder att besörja än tidigare då konkurrensen minst sagt är avslagen i Södertälje.
Sen kan man även rota fram lite information angående vilka som äger de kvarstående verkstäderna, kanske finns det kopplingar till organiserad brottslighet precis som TS gör gällande. Tyvärr har jag ingen information kring vilka verkstäder som brunnit ner och därför har jag svårt att göra någon direkt research på egen hand.
Det är två byggnader på varsin sida av staden som har brunnit, varav den ena inhyser 4 oseriösa arabiska bilverkstäder med riktigt slitna skitiga lokaler.
Medan den andra är en seriös Honda Butik/verkstad som funnits i staden sedan 1971.
Södertäljepolisens spaningsrotel tar nu över båda utredningarna av de misstänkta mordbränderna.
– Vi har inlett förhör med vittnen och målsägare, säger en kriminalkommissarie.
Det är ett jävla skit är det att de brunnit ner. Säga vad man vill om deras lokaler, men helvete vad trevliga, hjälpsamma, snabba, billiga och skickliga de var. När en auktoriserad verkstad bad mig köra bilen till skroten efter en besiktning, kunde gubbarna på det nu nedbrända stället fixa felet för 200-1000 spänn. Upprepade gånger.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!