Citat:
Ursprungligen postat av
LB542
Vad menar du med att du "överklagat till åklagare"? Är det ett strafföreläggande du fått som du sedan inte godtagit?
Ja. Eller snarare så att han erbjöd mig att låta åklagaren ta en titt på ärendet och jag tyckte det lät som en bra idé.
Citat:
Ursprungligen postat av
liith
Fy fan alltid blir bilförare skyldiga, när dom inte blir det så blir det ett jävla liv!
Du är en trafikant på vägen. Då ska man hålla koll på sin omgivning. Om man är döv eller lyssnar på musik (vilket inte är olagligt) så får man för fan vara mer observant på annat vis, Tex med ögonen!
Självklart ska du överklaga beslutet om du tycker det är felaktigt. Svårt för fb att säga bä eller bu som inte blev vittnen till händelsen. Men stå ditt kast om du döms!
Att hålla koll på sin omgivning gäller väl även bilföraren? Eller bilförarens ansvar framför allt pga han är klart mest farlig. Det är för mig än idag outgrundligt hur bilföraren inte kunde bromsa kraftigt alternativt stanna helt och hållet pga han måste ha anat att något var på tok när jag började snedda över vägen. Vid denna tidpunkt måste han varit långt, långt bakom mig.
Kan dock erkänna att jag var nonchalant när jag antog att det inte skulle komma någon bil pga jag var på en grusväg ute i ingenstans.