2013-07-03, 14:04
Medlem
Vaennis avatar
För att göra en lång historia kort: Drygt 2 år sedan beställde jag en soffa på avbetalning, fick i samband med det ett kreditkort från Handelsbanken "Multicard" på ca 25000 som jag spenderade och sen inte kunde betala av vilket resulterade i en "misskött kredit"-anmärkning. (I know, jag var väldigt dum..)

Min fråga är: Vet nån om det fungerar fortfarande? Alltså att köpa något stort på avbetalning tex. TV, soffa osv. och iochmed så är nån random bank snäll och skickar ut ett kreditkort (med samma summa som man betalar av). Ett kreditkort som man alltså kan använda i framtiden och betala direkt ifall man köper något stort igen.

Kan man få detta "Multicard" igen? Eller är jag spärrad för alltid pga det som hände för några år sen?

Haha, hoppas ni förstod vad jag menade...

Hoppas på svar!
Citera
2013-07-03, 14:10
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vaenni
Kan man få detta "Multicard" igen? Eller är jag spärrad för alltid pga det som hände för några år sen?

En betalningsnanmärkning sitter kvar tre år efter att skulden är reglerad såvida inget nytt tillkommer.

Men jodå, dessa "köpkort" är fortfarande ganska vanliga.
Citera
2013-07-03, 14:10
Medlem
Vaennis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
Men ändå har du inte lärt dig?

Visste att den skulle komma...

Istället för att hänga upp sig på varför jag INTE betalade av kreditkortet så kan ni svara på min fråga. Vet ni inte om det funkar så låt bli att svara. Behöver inte få råd från moralkärringar tack!
Citera
2013-07-03, 14:11
Medlem
Vaennis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EckiEcki
En betalningsnanmärkning sitter kvar tre år efter att skulden är reglerad såvida inget nytt tillkommer.

Men jodå, dessa "köpkort" är fortfarande ganska vanliga.

Kallas det för "köpkort"? Och hur kan man få ett sådant då? Ska jag bara random försöka beställa en TV på avbetalning och se vad som händer? Vill ju inte liksom göra det i onödan haha...
Citera
2013-07-03, 14:17
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vaenni
Kallas det för "köpkort"? Och hur kan man få ett sådant då? Ska jag bara random försöka beställa en TV på avbetalning och se vad som händer? Vill ju inte liksom göra det i onödan haha...

Om sådana kort erbjuds så står det i betalningsvillkoren. Det är bara att läsa på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in