2013-07-03, 10:35
Medlem
05.30s avatar
Vad är meningen med att ha en personlig bankman när denne ständigt är upptaget? Jag får hjärnblödning, för varje gång man har ett brådskande ärende så går det inte att få tag på någon utan man får ringa den centrala kundtjänsten som inte kan göra annat än att bekräfta att den personliga bankmannen är upptagetn.

Vad är meningen med en personlig bankman??

Varför är Nordeas fördröjning typ 1 dag i ett ärende medan det tar 4 min innan man får svar av nätbankerna te.x. Nordnet och Avanza??

Gaaah... blir trött på skiten... ta betalt kan dom...

sorry frustrerad

Citera
2013-07-03, 10:47
Medlem
don.megamans avatar
Förstår din frustration. SEB och svenska handelsbanken är ganska snabba/snälla på att hjälpa till. Hota med att byta bank. Då lovar jag att din lata bankman börjar engagera sig och prioritera dig. Skriv ett mail till honom och fråga vem hans chef är. Uttryck ditt missnöje och att du vill ha hjälp.

Visst, man får ha i åtanke att din bankman kan ha jättemycket och kanske är stressad med flera ärenden. Men då har ju banken organiserat fel.

Skall du ta ett bolån så råder jag dig att prata med SBAB. De ger riktigt schyssta räntor jämfört med övriga banker, jättasnälla över telefonen och hjälpsamma. Dessutom har telefonservice fram till kl 20.00 varendja jävla vardag. Sjukt bra
Citera
2013-07-03, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av don.megaman
Skall du ta ett bolån så råder jag dig att prata med SBAB. De ger riktigt schyssta räntor jämfört med övriga banker, jättasnälla över telefonen och hjälpsamma. Dessutom har telefonservice fram till kl 20.00 varendja jävla vardag. Sjukt bra

Avråder starkt från SBAB. De har enorma handläggningstider vid ansökningar, även haft ett sparkonto hos dem och kan inte annat göra än att absolut inte vidarerekommendera dem.

Välj Skandiabanken istället.
Citera
2013-07-03, 12:49
Medlem
Dr.Truths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 05.30
Vad är meningen med att ha en personlig bankman när denne ständigt är upptaget? Jag får hjärnblödning, för varje gång man har ett brådskande ärende så går det inte att få tag på någon utan man får ringa den centrala kundtjänsten som inte kan göra annat än att bekräfta att den personliga bankmannen är upptagetn.

Vad är meningen med en personlig bankman??

Varför är Nordeas fördröjning typ 1 dag i ett ärende medan det tar 4 min innan man får svar av nätbankerna te.x. Nordnet och Avanza??

Gaaah... blir trött på skiten... ta betalt kan dom...

sorry frustrerad

Ja, mindre gör dom i takt med att allt övergår till självbetjäning och allt vad det nu kan vara och det på bekostnad av oss kunder.

Citat:
Ursprungligen postat av Robinjoeh
Avråder starkt från SBAB. De har enorma handläggningstider vid ansökningar, även haft ett sparkonto hos dem och kan inte annat göra än att absolut inte vidarerekommendera dem.

Välj Skandiabanken istället.

Jag är av samma åsikt som don.megaman, De gånger jag haft med SBAB att göra med bolån och sparkonto, så har jag bara positivt att säga om dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in