2013-07-03, 05:22
Medlem
https://soundcloud.com/anhedoni

Mina största influenser är Amon Tobin, Noisia, Reso, 16 Bit och Aphex Twin.

Jag har lekt runt i Renoise sen 2005 och har en noll taktkänsla eller musikalisk talang, istället för vanlig musik, målar jag mina färggranna ljudlandskap och vill att de konstant är fräscha och utvecklas i ett organiskt och mekaniskt sound som är är motsatsen till traditionell song-komposition.

Mitt workflow består av Fields recordings, granular synthesis, och sample-baseras syntes med mycket filter och resampling

Jag lider av en mild form av synestesi och HPPD/HSP, kortfattat uppfattar jag ljud som färger ungefär, en sjukdom/egenskap som jag även delar med IDM-guden aphex Twin.

Jag har från början fått höra att det är en aphex-känsla till min musik fastän det är helt annorlunda.
Sist frågade jag om ett exempel varpå han länkade Aphex Twin - Vordhosbn. En av mina absoluta favoritlåtar. Jag är helt okänd men det känns inte lite mäktigt att bli jämförd med Aphex Twin. Måste vara synestin som spökar?

Vill inte låta pretantiös mer,
lyssna och avgöra själv.

-----
Anhedoni - jag hatar dig
https://soundcloud.com/anhedoni/zi-jag-hatar-dig

Gjorde denna inatt 03/07.
Mm introt blev lite rushat och "out of phase".
Kanske köra breakbeatinotro?
Arbeta ner reverben lite, kanske lite grötigt
Ändra på phasern så den liter mindre plastig
gjorde mest sektionerna nu ikväll,
ska dela upp de 3 min till typ 5 min, less is moar.

-----
Anhedoni - Sol
https://soundcloud.com/anhedoni/zi-sol
Ville göra något helt annat med mitt synthrunkeri.
satsade på att simplare men fortfarande slagkraftigt beat.
Är helt ovan med såna här ljud, brukar mest använda subbas.
-----

Anhedoni - HPPD
https://soundcloud.com/anhedoni/l-t-1
Lite äldre låt som bra demonstrerar mitt förra mer subbas-orienterande sound.
Tränanade en del på beats och att filtra trummor när jag skrev denna.
Senast redigerad av Zi 2013-07-03 kl. 05:37.
Citera
2013-07-03, 06:32
Bannlyst
Ser spännande ut ska lyssna sen :-D
Citera
2013-07-03, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pizzaface2000
Ser spännande ut ska lyssna sen :-D
Var helt bäng i formuleringen Höll i en holk när jag skrev så..

Rättade det här:

Jag lider av en mild form av synestesi och HPPD/HSP, kortfattat uppfattar jag ljud som färger ungefär, en sjukdom/egenskap som jag även delar med IDM-guden aphex Twin.

Jag har lekt runt i Renoise sen 2005 och har en noll taktkänsla eller musikalisk talang, istället för vanlig musik, målar jag mina färggranna ljudlandskap och vill att de konstant är fräscha och utvecklas i ett organiskt och mekaniskt sound som är är motsatsen till traditionell song-komposition.

Jag har fått höra att det är en aphex twin-känsla i min musik fastän min musik inte alls är lik.
Sist frågade jag om ett exempel på känslan, så länkade han Aphex Twin - Vordhosbn. En av mina absoluta favoritlåtar. Jag är helt okänd men det känns inte lite mäktigt att bli jämförd med Aphex Twin. Måste vara det undermedvetna som spökar?

Mitt workflow består av Fields recordings, granular synthesis, och sample-baseras syntes med mycket filter och resampling

Kul att du tyckte det lät spännnande.
Senast redigerad av Zi 2013-07-03 kl. 08:14.
Citera
2013-07-03, 23:31
Medlem
pungulfs avatar
Riktigt coolt!

Jag är din första follower!
Citera
2013-07-09, 13:26
Medlem
inte illa
Citera
2013-09-08, 00:24
Medlem
Provade massor av nya sätt att göra ljud på, körde bara på,testade nya VST, körde allt via audacity sen, blev för hård masternig. Blev bra på sina håll och rätt skevt,
Anhedoni - Noise-Ambient[Noise/Glitch]

Ska ladda upp en del nu
Senast redigerad av Zi 2013-09-08 kl. 01:00.
Citera
2013-09-08, 10:21
Medlem
Hyperias avatar
1: Gillar ordet synthrunkeri, det kan man nog ta nytta utav någon gång.

2. Högst experimentell musik. Inte riktigt min grejj i sin helhet, men vissa aspekter är riktigt fint. Exempelvis HPPD, alla pads och synthar där låter som något man kunnat använda i en film eller spel.

Anhedoni - Noise-Ambient var inte riktigt min grejj, men den följer punkt 2. Syntharna låter riktigt härligt och tokiga. Vad använde du för VSTi's till detta?

Allt som allt så är det bra!
Citera
2013-09-20, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hyperia
1: Gillar ordet synthrunkeri, det kan man nog ta nytta utav någon gång.

2. Högst experimentell musik. Inte riktigt min grejj i sin helhet, men vissa aspekter är riktigt fint. Exempelvis HPPD, alla pads och synthar där låter som något man kunnat använda i en film eller spel.

Anhedoni - Noise-Ambient var inte riktigt min grejj, men den följer punkt 2. Syntharna låter riktigt härligt och tokiga. Vad använde du för VSTi's till detta?

Allt som allt så är det bra!
Jag skrev ett riktigt långt inlägg där ajg förklarade hur jag tog fram allt, med vilka VSTsynthar, effekter, mjukvara, hårdvara, osv.. och så när jag ska posta loggas jag ut...
Aja måste göra annat nu, kul att du uppskattade det även om det inte är din kopp av te, det är kul att höra, för då kan man inbilla sig att man har något!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in