2006-12-24, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harkel
Det där ölspelet har jag aldrig hört talas om. Vi brukar köra följande regler:
Är kortet 5 eller under tar du alla klunkarna själv, är det 6 och upp till 10 får du dela ut klunkarna till dom andra (går även bra med 2 till han 2 till hon på samma kort osv)
Knekt = Ett ämne. Nån kommer på ett ämna (typ bil tillverkare) och då går det runt runt och alla säger en biltillverkare, den som inte kommer på nåt tar straffklunkar som bestämms före spelets början.
Dam = Ny regel. Kan vara allt från att prata engelska till att slå i bordet och skrika TJOFLÖJT innan man tar klunkarna, görs inte regeln får man ta straffklunkar.
Kung = Alla ställer sig upp och gör honnör, den som är sist får ta straffklunkar.
Ess = 1 klunk eller 14 (får delas ut). Bestämms av den som tog upp kortet.

Sen finns det några småregler som man kan välja själv om man vill ha eller inte e.x:
Groggar blir bara hälften klunkar.
Dricker man rent får man stå över nån gång etc.
Det ölspelet har jag kört, fast vi hade en annan regel på essen. Den kallades "vattenfall", alla börjar klunka öl samtidigt. Ingen får sluta dricka förrän den som fick esset slutar dricka. När den första slutar får personen som sitter till vänster om han sluta dricka om han vill! När han slutar får nästa person sluta osv. Den som är sist måste alltså dricka mest. Man blir redigt full snabbt som fan
Tips på nya regler (som läggs till när man får upp en dam):
* Inga namn. Man får inte säga nån annans namn. Blir duktigt skojigt när någon som är redigt full påpekar att någon annan har brutit en regel. Typ "Haha, Kalle knackade inte i bordet innan han drack!" varpå nån annan säger "Haha, du sa kalle! inga namn!". Straffklunkar till båda personerna
Citera
2006-12-25, 03:14
Medlem
Bjerons avatar
Ölhävning är bra, prövade lite nu på jul - gick bra! En starkök på kanske 10 sek, mitt rekord iaf! Nåja, är rätt packad nu - ska rulla en till cigg nu!

Ölhävning är faktiskt imponerande!
Citera
2007-01-06, 23:01
Medlem
zziggs avatar
Hej !!
Jag är ny här. Har läst hela tråden och kan säga att jag har druckit en halv liter öl ur burken på 2.8 sekunder. Det var den gamla typen av burkar där man drog av kapsylen helt. Med dagens burkar skulle det aldrig gå. Vi fyllde burken med vatten sedan och klockade när vi hällde ut det. Jag har för mig att det tog 4 eller 5 sekunder. Att dricka fortare än det rinner ut av sig självt är inget konstigt. Man suger liksom i sig ölen. Jag har aldrig testat att häva enligt regelbok där man värmer upp ölet utan bara som partytrix på fester och liknande och då med kall kolsyrad öl. Idag har jag legat av mig lite men en halvliter på mellan 3 och fyra sekunder klarar jag oavsett form. Är jag i bra form kan jag komma ner mot 2,5 sek. Det finns säkert en massa folk som häver snabbare än mig man jag har faktiskt aldrig träffat någon. En gång skulle jag häva mot en kille från danmark. Vi klockade aldrig men vi satte ner glasen exakt samtidigt och vi blev båda två lika förvånade. Ingen av oss hade träffat sin like tidigare. Vi är bra kompisar nu kan jag säga. Att häva en hel liter som du på filmen, kommer tyvärr inte ihåg ditt nick, är helt suveränt. Jag vet inte om jag skulle få i mig en hel liter ens. har aldrig provat.
Citera
2007-01-14, 17:18
Medlem
m96mafrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zzigg
Hej !!
Jag är ny här. Har läst hela tråden och kan säga att jag har druckit en halv liter öl ur burken på 2.8 sekunder. Det var den gamla typen av burkar där man drog av kapsylen helt. Med dagens burkar skulle det aldrig gå. Vi fyllde burken med vatten sedan och klockade när vi hällde ut det. Jag har för mig att det tog 4 eller 5 sekunder. Att dricka fortare än det rinner ut av sig självt är inget konstigt. Man suger liksom i sig ölen. Jag har aldrig testat att häva enligt regelbok där man värmer upp ölet utan bara som partytrix på fester och liknande och då med kall kolsyrad öl. Idag har jag legat av mig lite men en halvliter på mellan 3 och fyra sekunder klarar jag oavsett form. Är jag i bra form kan jag komma ner mot 2,5 sek. Det finns säkert en massa folk som häver snabbare än mig man jag har faktiskt aldrig träffat någon. En gång skulle jag häva mot en kille från danmark. Vi klockade aldrig men vi satte ner glasen exakt samtidigt och vi blev båda två lika förvånade. Ingen av oss hade träffat sin like tidigare. Vi är bra kompisar nu kan jag säga. Att häva en hel liter som du på filmen, kommer tyvärr inte ihåg ditt nick, är helt suveränt. Jag vet inte om jag skulle få i mig en hel liter ens. har aldrig provat.

Var det mig du menade på filmen? he he Jag har gjort likadant med 2,5 liter men sen rymde inte magsäcken mer.
Citera
2007-01-14, 17:47
Medlem
knoxahs avatar
http://www.youtube.com/watch?v=5CEhFO2jMWQ

Ungefär så. Inte öl, men ändå ganska imponerande.
Citera
2007-01-14, 17:50
Medlem
m96mafrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knoxah
http://www.youtube.com/watch?v=5CEhFO2jMWQ

Ungefär så. Inte öl, men ändå ganska imponerande.

Väldigt imponerande skulle jag säga. Mha sugrör har jag klarat en PET-flaska ungefär lika fort men det är ju lite lättare..
Citera
2007-02-03, 04:57
Bannlyst
Fan intressant tråd!

Fler tips o trcks på hur man kan öppna strupen? eller lära sig?

När jag försöker så får jag bara ner det i lungorna :/

//R
Citera
2007-02-03, 17:48
Medlem
om du har en glasflaska, ta ett sugrör och håll den böjdbara delen neråt längs med flaskhalsen, det funkar för mig iaf, går snabbt som attan...
Citera
2007-02-04, 12:30
Medlem
Jag fick ett tips av en att man skulle "försöka rapa", alltså tvinga fram en rap medans man drack. Samtidigt som man lutar huvudet bakåt. Men för mej blir det bara en "klunk"-effekt. Med andra ord öppnar jag inte strupen ordentligt. Va kan det vara som jag gör fel?
Citera
2007-11-09, 00:56
Medlem
Razozs avatar
Mja, tvinga fram en luftrap. Om du känner efter så precis när själv ljudet har kommit, så är strupen öppen om du spänner dig. Träna på att hålla den i det läget, och du tar en 0,45 liters öl på 2 sekunder ^^ Det är mitt rekord iaf :P
Citera
2007-11-09, 02:11
Medlem
wondRs avatar
du kanske har för trång hals, det har jag, har spenderat otaliga timmar på att lära mig men det går bara inte, kan inte ens halsa vatten..

men å andra sidan ska jag in på operation om 2 veckor pga just det! (trång hals)
Citera
2007-11-09, 02:13
Medlem
EX351s avatar
en polare till mig sväljer hela korvar, helt sjukt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in