• 1
  • 2
2013-07-02, 19:07
Medlem
Girlsgirlsgirlss avatar
Det är det enda i fokus i samhället: Alkohol! Det är sååå hääftigt att handla på Systemet . Sen är det ingen som gillar smaken. Bärs hit och bärs dit. Är det så häftigt med alkohol? Förstör levern, tappar kontrollen, spyr,hangover. Bläää

Jag begriper det inte.
Citera
2013-07-02, 19:16
Medlem
bratemos avatar
1) Det finns många olika drycker som är goda. Vissa gillar cider, andra öl, en tredje whiskey.
2) Det är oftast de yngre som tycker det är häftigt med systemet, de i din ålder, 12-20, typ.
3) Så länge du inte överkonsumerar alkohol så är det inte särskilt skadligt, värre att röka i så fall.
4) Inte alla som tappar kontrollen, många har bra koll på sin alkoholkonsumtion.

Exempelvis, jag dricker alkoholdrycker sällan, kanske 1 eller 2 gånger i kvartalet, max. Då dricker jag drycker jag tycker smakar gott. Dessa finns sällan i alkoholfria alternativ.
Dessa drycker konsumerar jag tills jag känner mig berusad, då lugnar jag mer mig och håller det på en bra nivå. Ingen som tappar kontroller, ingen som spyr.

Lugna ner dig, byt umgänge.
Citera
2013-07-02, 19:43
Bannlyst
Beter man sig så när man är över 20 så är de för man hatar livet och hatar va nykter förmodligen, men skall försöka hålla nån balans med att försöka lyckas med nån karriär, eller är väldigt fega människor som vill vara sig själva för en stund som norrlands guld reklamen säger..
Citera
2013-07-02, 19:51
Medlem
Traditions avatar
Jag tycker inte alls det är häftigt med systemet, snarare tvärt om. Hatar att staten behandlar mig som ett småbarn och endast låter mig handla min alkohol i statens egen inrättning på bästa Sovjet-manér. Klart som fan många får ståfräs av Systemet. Faaan va coolt! Ett gigantiskt rum fyllt med bärs och sprit! Skulle inte skada med en mer avslappnad alkoholkultur där man kan köpa en flaska vin i den lokala mataffären.

Men annars då - vad är grejen med alkohol? Ja, det är riktigt gott att ta en öl eller ett glas vin till maten.
Citera
2013-07-02, 20:14
Medlem
MrBulldoggs avatar
Det du beskriver är typiskt fjortis-tänk.

"ohh, tänk när jag kan använda mitt falskleg på SYSTEMET utan att bli utskrattad! En hel värld av sprit och öl som är min, min, min..."

Det kommer en naturlig tipping point när man börjar överväga smaken högre än ruset. Ett par perfekta tjeckiska pilsner eller belgiska klosteröl i goda vänners lag slår hundra gånger högre än nån billig Sofiero-fylla.
Citera
2013-07-02, 22:32
Medlem
Feadogs avatar
Antingen är TS 14 år eller så kommer han/hon från nån håla där de som står för dryckeskulturen är volvoraggarna och parkbänksalkisarna. Vadå ingen gillar smaken? Skulle jag haft ett vinlagringsskåp fyllt med viner för mer pengar än jag vågar tänka på om jag inte gillat smaken? Förstör levern gör man inte om man dricker någotsånär måttligt. Dito med "tappar kontrollen". Det finns ingen vettig människa över 20 som tycker att det är coolt att handla på Systemet. Det är något man tycker när man är under 20 eftersom man inte får göra det.
Citera
2013-07-02, 23:42
Medlem
Lilabanans avatar
Oj, trodde för en sekund jag hade hamnat på fragbite.

Jag slutade tycka det var ballt att handla på systemet efter att jag varit där 2ggr. Alltså typ en vecka efter att jag fyllde 20... Ingen, och då menar jag verkligen INGEN över 20 tycker det är häftigt.

Och det finns inte mycket som smakar så perfekt som en kall öl med gott sällskap efter en lång dag på jobbet, där håller många med mig.

Men att åka moppe, det är grejer det TS!
Citera
2013-07-02, 23:52
Medlem
Catapillas avatar
Alkohol är egentligen helt värdelöst men vi har en väletablerad alkoholtradition och ett medfött sug som kommer ifrån hundratals år av överkonsumtion i detta landet, människan är en social varlse, vi dricker för att alla andra dricker.
Citera
2013-07-03, 14:24
Medlem
Girlsgirlsgirlss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Catapilla
Alkohol är egentligen helt värdelöst men vi har en väletablerad alkoholtradition och ett medfött sug som kommer ifrån hundratals år av överkonsumtion i detta landet, människan är en social varlse, vi dricker för att alla andra dricker.

Så om alla drar ner brallorna på gatan, ska jag också göra det?
Citera
2013-07-03, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tradition
Jag tycker inte alls det är häftigt med systemet, snarare tvärt om. Hatar att staten behandlar mig som ett småbarn och endast låter mig handla min alkohol i statens egen inrättning på bästa Sovjet-manér. Klart som fan många får ståfräs av Systemet. Faaan va coolt! Ett gigantiskt rum fyllt med bärs och sprit! Skulle inte skada med en mer avslappnad alkoholkultur där man kan köpa en flaska vin i den lokala mataffären.

Men annars då - vad är grejen med alkohol? Ja, det är riktigt gott att ta en öl eller ett glas vin till maten.
Håller med dig fullt ut. Men, det fetstilta känns lite halvt orealistiskt och svaret på det stavas spritbältet
Citera
2013-07-05, 22:50
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Det är ingen grej med alkohol. Finns på systemet och utomlands. Go for it.
Citera
2013-07-06, 04:10
Medlem
Paarthurnaxs avatar
"Grejen" som du uttrycker det är att det är gott. (Är själv väldigt svag för rödvin, rioja <3) Man blir lite glad och pirrig. Jag har absolut inget behov av att dricka mig redlös och hitta på dumheter.

Men om du nu inte fattar "grejen" med alkohol så är det ju faktiskt ingen som tvingar dig att dricka det. Har flera vänner (ålder 18-40) som är helnykterister, och de är lika roliga för det. Så kanske dags att du skaffar dig ett bättre umgänge?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in